Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.10.2009, 14:07
ventora ventora ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.12.07
Sijainti: lohja
Viestit: 611
Perusasetus

mites suzukin välitykset? ja onko suzukeissa sama jakis kaikissa? np205 on tossa jo yks muttei siitä askia tonne tee pikkutyöllä,aika raiskattu yksilö.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.10.2009, 15:40
juhoke:n Avatar
juhoke juhoke ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 15.04.07
Sijainti: lahti, .
Viestit: 641
Perusasetus

bensa patrollissa on kanssa irtonainen jakis, mutta on varmaaki aika harvassa tarjolla...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.10.2009, 16:06
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Rangen alkuperäinen automaattilaatikko on nimenomaan zf:n laatikko, mallia 4hp22 (jos nyt unohdetaan wanhat ranget tf727:lla). Ei hajuakaan mitä eroja on volvon ja rangen laatikoissa, onko esim kuoret samat ja minkämoisia soviteosia tarvitsee.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.10.2009, 21:39
Arppa Arppa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.07.07
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 106
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Rangen alkuperäinen automaattilaatikko on nimenomaan zf:n laatikko, mallia 4hp22 (jos nyt unohdetaan wanhat ranget tf727:lla). Ei hajuakaan mitä eroja on volvon ja rangen laatikoissa, onko esim kuoret samat ja minkämoisia soviteosia tarvitsee.
Joo samat laatikot ne on kuorineen kaikkineen. Volvossa eri kokoinen turbiini ja pääakseli sekä öljysumppu on pienempi kuin rangen laatikossa. Välitykset yms samat. Laatikon päässä volvon laatikossa kardaanin lähtö jonka saa pois ja EHKÄ siihen menee pienellä vaivalla rangen jakis. Oli lähellä että omaani tein tuommosen mutta ei sitten pituutensä puolesta volvo c303:een sopinut kohtuu vaivalla, joten jäi kokeilematta.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.10.2009, 09:06
ventora ventora ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.12.07
Sijainti: lohja
Viestit: 611
Perusasetus

vai sama kuori,mielenkiintosta. siinä on jakoaskissa oltava adapteri sitten,pitääpä ettiä kuvaa siitä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.10.2009, 09:56
kany:n Avatar
kany kany ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 19.07.04
Sijainti: Ii, Finland.
Viestit: 454
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arppa Näytä viesti
Joo samat laatikot ne on kuorineen kaikkineen. Volvossa eri kokoinen turbiini ja pääakseli sekä öljysumppu on pienempi kuin rangen laatikossa. Välitykset yms samat. Laatikon päässä volvon laatikossa kardaanin lähtö jonka saa pois ja EHKÄ siihen menee pienellä vaivalla rangen jakis. Oli lähellä että omaani tein tuommosen mutta ei sitten pituutensä puolesta volvo c303:een sopinut kohtuu vaivalla, joten jäi kokeilematta.
Sumppu vai Pumppu erilainen??? Tarkoitatko sumpulla öljypohjaa???
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.10.2009, 10:47
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Ei siinä rangen jakoaskissa mitään varsinaista adapteria ole, tai no jos aluevalitsimen rungon sellaiseksi mieltää. Eli zf automaatin perässä on suoraan kiinni jakoaskin aluevalitsimen runko jossa puolestaan on kiinni loput jakoaskista. Takaveto zf automaatti on ulkoapäin identtisen näköinen rangen automaatin kanssa lukuun ottamata kardaanin laipan lähtöpalikkaa, joka pultattu laatikon päähän kiinni(jotkut sanoo sitä osaa laatikossa hännäksi). Ja juu, se öljypohja=sumppu on volvon zf:ssä pienempi kuin rangelaisessa.
Ja nämä niinku muistin varasta kerrottua puolen vuoden takaa.
Nyybinä Arppa, hallin koneelta
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.10.2009, 11:05
ventora ventora ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.12.07
Sijainti: lohja
Viestit: 611
Perusasetus

asia alkaa olemaan kristallin kirkas.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.10.2009, 16:44
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.247
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ventora Näytä viesti
mites suzukin välitykset? ja onko suzukeissa sama jakis kaikissa? np205 on tossa jo yks muttei siitä askia tonne tee pikkutyöllä,aika raiskattu yksilö.
SJ410 82-84: merkkivaloton, kuulalaakeroidulla keskiakselilla, käsijarrulla, välitys 2.5:1, pienispooriset kardaanilaipat pienellä pulttijaolla
SJ410 84-> on merkkivalollinen jakis, neulalaakeroitu keskiakseli, käsijarru, 2.5:1, iso spooriset pikkujakoiset laipat
SJ413 Lähes sama kuin 410:n merkkivalollinen, käsijarru, mutta välitys 2.2:1 Iso spooriset, keskikokinen jako laipoissa
Samurai sama kuin SJ413 mutta ei käsijarrua, laipat iso spooriset isolla pulttijaolla
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 05.10.2009, 17:26
T€€MU:n Avatar
T€€MU T€€MU ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Kurikka, Finland.
Viestit: 1.944
Perusasetus

Asiaa koskettaen tänään palastelin D20 jakiksessa edessä olleen päälaatikon siten että
laatikon takaseinä jäi ehjäksi jakista vasten ja laatikon pääakseli katkaistaan jakiksen sisäänmenosta n.5cm:n päästä. Siihen hitsaten tarvittava booripalanen/laippa.

Öljyjen jakiksessapysyminen vielä työn alla
Akselintumpin päälle täytyy jotenkin sovitella stefa, tai jos löytyy uusi laakeri jossa itsessään tuo stefa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
suzuki jakolaatikoista? sami.k Tekniikka & Jutustelu 0 25.06.2008 21:17


Sivu luotu: 07:42 (GMT +2).