![]() |
![]() |
|
Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#76
|
|||
|
|||
![]()
Kiitoksia oikein paljon kaikille. Varsinkin jotka oli auttamassa Mun rangea takaisin rattailleen, ei ollut meininkii kaajella autoa, mut näköjään sitäkin sattuu.. No onneksi ei sattunut mitää vakavampaa, vaik aineksii oli kyllä vaikka ja mihin.... Mut kiitos viel ku apuu saatii! Onhan tuo nyt merkki jätetty tähänkin lajii, ku kiertopalkinnon lykkäsivät
![]() ![]() ![]()
__________________
Rangella Pääsee katolleen!! Mikkelissä koettu ![]() |
#77
|
||||
|
||||
![]()
harbor cruisers on jättänyt otavan
ja pikku rapulan saattelemana kuljeksii kohti turkua yleisön toivosta viimeinen rastikuva ![]()
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti |
#78
|
||||
|
||||
![]()
Viel ei muuta jaksa avautuu mut jos joku bongaa bjn bikinitopin jostain tienvarresta niin löytypalkkio luvassa. Siitä kun hajos takakiinnikkeet ja oli ilmastointiteipillä patentoitu ni ei pysynykkään kii trailerilla. No rikkihän se jo olikin.
|
#79
|
||||
|
||||
![]()
joo isot onnittelut pähämä69
![]() ![]() |
#80
|
|||
|
|||
![]()
Tuolta 4x4cupin puolelta tosiaan tulokset löytyvät, mutta laitetaanpa tähänkin linkki.
http://www.4x4cup.com/tiedostot/Finl...09_Results.zip Ja cup tulos on sitten tässä linkkinä myöskin. http://www.4x4cup.com/tiedostot/tulo...okset_2009.pdf |
#81
|
|||
|
|||
![]() Kerta se on ensimmäinenkin
Oltiin eka kertaa kisoissa ja toista kertaa metsässä tiimin kanssa. Huumorillahan sitä lähettiin, mutta silti vähän harmittaa, kun niin vähiin jäi ajaminen. Etukardaanin pultit katkesi ja kardaani töyhi öljypohjaan reiän. Metässä paikattiin kemiallisella metallilla, korjaamolla hitsattiin paikkaa ja laitettiin possumassaa. Noin kuuden tunnin remontin jälkeen piti noin tunnin öljyä ja sit oikeastaan lopetettiinkin. Modi#50 oltiin.
|
#82
|
||||
|
||||
![]() Rodeo Drive tiimi kotona
Rodeo Drive oli tällä kertaa kolmen hengen tiimillä. Tytär oli ekaa kertaa mukana. Oppi nopeasti kartan luvun ja kivikossa ohjailun. Hieman oli hankaluuksia autoon nousussa.
Jälleen kerran Jeeppi osoitti luotettavuutensa. Ei teknisiä ongelmia. Muisteltiin kotimatkalla ja vain neljässä kisassa on ollut viiden kisavuoden aikana jotain ajoa haittaavia ongelmia. Kaksi omaa tyhmyyttä ja kaksi oikeaa. Käsijarru päällä liikkeelle ja molemma takavetarit katki (keskeytys). Syylari halki kun unohdin panna flektin päälle upotuksen jälkeen. Kerran flektin moottori ja kerran iskari poikki. Letrussa oli pisteet kyllä kiven takana. Hakkuualuekin koluttiin ja kiviä riitti. 10 pisteen rastitkin oli siellä kiven takana. Uusi alue oli mukava. Yhdessä kohtaa oli kyllä reitillä kantoja hieman riesaksi asti. Vihdoin otettiin Merrasmäen kukkulan huipulla oleva rasti. Oikein mukava oli ajella. Kiitoksia järjestäjille. Seitsemäs sija modissa lämmittää ![]()
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive Viimeksi muokannut jappe : 04.10.2009 19:31 |
#83
|
|||
|
|||
![]()
Kuvia Finland Trophy:n kotisivulla http://finlandtrophy2009.webs.com/apps/photos/
|
#84
|
|||
|
|||
![]()
annetaas ensin kiitokset järjestäjille mahtavasti järkätty kisa ja maastot oli aivan mahtavat!!!!!
kisan alussa näytti jo huonolta kun joka paikkaan mihin mentiin juoduttiin jonottamaan aamu yöstä menetettiin rengas (pyöränpultit poikki) onneksi pienessä vaudissa ja kovallamaalla onnistuttiin vaihtamaan pultit ja ajettiin varmaan kilometri ja uudestaan poikki (ei enää niin kovalla maalla) tämäkin onnistuttiin korjaamaan metsässä , mutta käytiin tekemässä varma korjaus kisa keskuksessa. tässä vaiheessa oltiin varmoja ettei lähellekään kärkeä ole mahdollisuutta korjauksiin mennyt yli 4h lähettiin kuitenkin ajelemaan vielä kun aikaa oli reilusti. sitten siellä uimarasti alueella ( haettiin muuten kaikki 3 kosteaa ) meni vetari poikki kolme tuntia ennen ajan loppumista eikä ruvettu enää vaihtaa kun ajateltiin ettei olla kärkikahinoissa mukana, mikä oli virhe olettamus 2 sijaan 16p 1 vähän päälle 200 T. TEAM OFFROADTARVIKE |
#85
|
||||
|
||||
![]()
Norppa & Näätä kiittää myös kisajärjestäjiä hyvin hoidetusta kisasta. Meilla ei ollut muita ongelmia kuin 1xmurros ja pitkittynyt flunssa. Kiitoksia Haukkuteamin huollolle työkalujen lainasta sekä Baxxterille työkalujen lainasta että korjausavusta murroksen vaihdon yhteydessä.
Sain Turaoffin talkoissa jonkinnäköisen maastoautomyrkytyksen joka ei ole vielä laantunut. Tämä kisa ajettiin koska oltiin jo aiemmin sovittu. Toivottavasti myrkytys lakkaa ennen ensivuoden cuppikisojen alkua jotta saavutaan pelipaikoille. T: Jussi, team #26 |
#86
|
||||
|
||||
![]()
kiitoksia hienoista kisoista.
alueet ja rastien sijoittelu oli hyvin hoidettu. kisa alko meijän osalta pikku suoritus paineen alla ku nobo tiimi pääs viime kisassa yllättämään ja voitti. se teki cupin tilanteen jännäks. kisa vedettiin läpi sillä meijän perus vauhdilla, mutta tasasen tappava vauhti näköjään taas toimi. yö tulikin aika nopeesti tässä kisassa mikä oli hyvä kun pimeen aikaan oli viellä pirteessä kunnossa. jossan vaiheessa ihmeteltiin että onkohan ne perunnu koko kisan kun ei näkynyt ristinsielua moneen tuntiin, mikä taas oli hyvä ku ei tarvinnu jonotella rasteille. aamulla louhos aluella olikin sitten enemmän väkeä. ainoat tekniikka murheet oli kaks kertaa irronnut startin heräte piuha jossa oli vaan löysä liitin, tuulilasi sai pikkusen kipeetää se meni mukavalle särö kuviolle ja bikini topin kiinnitys narut repeyty irti jotka korjattiin roudarin teipillä. samainen bikini toppi on jossain otava-vierumäki välillä motarilla ku se oli traileri kyydissä repeytyn lopullisesti irti. kiitoksia Eetzalle ja Nikolle kovasta suorituksesta jälleen. t.jussilainen team pähäma 69 |
#87
|
|||
|
|||
![]()
Kuva poikien remontista.
|
#88
|
|||
|
|||
![]()
Nyt löytyy sitten kilpailun rastikuvat arvosteluineen osoitteesta: http://4x4.ruijanpallas.com/
Tuossa H&K kirjoitteli jostain maasturiväsymyksestä... Itselläni on kyllä tällähetkellä täydellinen tapahtumansäätämisväsymys, mutta täytyy vielä tuo yksi trialin tuloslaskenta hoittaa mikä tuli luvattua tänävuonna. Joku saattoi huomatakin, että henkilökohtaisesti tuli välillä äksyiltyä ja oltua vittuuntuneen oloinen, enkä jaksanut kirjoitella edes palstalle mitään. Rupeaa vaan tuntumaan jo hiljakseen vähän liian työltä välillä. Ehkä sitä taas parinkuukaudenpäästä on tämä kettuunnus kadonnut ja tyhmänä taas lupautuu hoitamaan ties taas mitä... ;) Pyydän anteeksi kaikilta joihin kettuuntumiseni kohdistin. Nimimerkki: Tähän mennessä tänävuonna 35 kokopäivän viennyttä reissua erilaisiin offihommien järjestelyissä auttamiseen liittyen ja tunnit mitä on tullut tehtyä näin himassa varmasti lasketaan 3 numeroisella luvulla. |
#89
|
|||
|
|||
![]()
Kiitos hienosta kisasta järjestäjille, maanomistajille, huollolle ja muille tiimeille niin omasta, kuin Team Looserinkin puolesta.
Läksimme taistelemaan cupin voitosta Pylkköä vastaan, mutta se ei nyt tällä kertaa riittänyt. Onnea vielä kerran koko Offivarusteen tiimille mestaruudesta! Meillä pikku ongelmat alkoivat heti toisella rastilla (165), jossa takaspäin tullessa takavinssistä katkesi naru 2 kertaa... Aikamme siinä telmittyämme saimme auton ylös siitä lätäköstä ja homma jatkuikin suht normaalisti n. klo 1 asti, jolloin sitten katkesi etuvinssin naru 52 rastilta pois tullessamme. Patrolli otti vajaan 4 metrin vapaan alastulon kunnes onneksi pysähtyi petäjän kupeeseen. Takaluukku sai siinä hieman siipeensä, mutta sekin oikesi pienellä päällä hyppelyllä. Narunpään etsimisessä rummun sisästä kestikin sitten vajaa tunti, tietysti se oli alimmaisena kelalla. Samalla myös huomasimme että latauksen kanssa oli ongelmia, ja kerran saimme kokea kunnolla kun Patrol sammui rastille 71. Erittäin iso kiitos keltaiselle Range Rover tiimille (muistaakseni numero 13 Metsien Puolella), jotka antoivat meille apuvirtaa ja hinasivat käyntiin kun ei apuvirta auttanut!!! Hasan montulla menikin suht hyvin siihen asti, kunnes toinen vinssiapina ei enää pystynyt jatkamaan leikkiä yöllä silmään osuneen oksan takia. Yhden maissa katkesi sitten Patrollista takatukivarsi jossa tuhraantui taas aikaa tunnin verran. Kiitos huollolle nopeasta tukivarren hitsauksessa käyttämisestä. Viimeisenä tekonaan Hasan montulla Kimmo päätti sitten käydä vielä kerran uittamassa autoa, mutta rastikuvaa siitä ei kuitenkaan saatu... ![]() Toinen sija olikin sitten mieluisa yllätys, koska ainakin omasta mielestäni varsinkin alkupuoli kisasta tuntui melko tahmealta ja pikkuremontteja oli noinkin paljon joissa tuhraantui ajoaikaa n.3 tuntia yhteensä niitä tehdessä. Kiitos vielä järjestäjille, kanssakilpailijoille ja maanomistajille hienosta kisasta. Mukavaa oli! Jospa sitä pääsisi vaikka ensi vuonna jo oman tiimin (Team Wille) kanssa kilpailemaan. ![]() Viimeksi muokannut Pygmi : 04.10.2009 20:59 |
#90
|
||||
|
||||
![]()
Kiitokset meidänkin puolesta kilpailijoille ja maanomistajille. Kisa meni meillä staffi hommissa ajellessa, mutta olihan tunnelma silti lähes kuin kilpailijana ollessa. Tosin vinssata ei tarvinnut kertaakaan.
Onnittelut kaikille voittajille ja erityisesti Loosereille ja Pekalle & Liisille. Toivottavasti ensi kaudella jo eka kisaan auto olisi valmis, eli porttaalit alla ja hydrauliikan parannukset tehty. Ensi kautta odotellessa... |
#91
|
||||
|
||||
![]()
onko kukaan laskennu että kellähän oli suurin 4 kilpailun yhteen laskettu pistemäärä?
meijän 4 kilpailun yht. piste määrä oli 16453 pojoo. |
#92
|
||||
|
||||
![]()
Kiitoksia vaan kaikille osapuolille! Oli mahtava kisa!
Sai taas vähän inspiraatiota oman auton rakentamiseen. ![]() Kootut selitykset: Kaksi kaasariremonttia, kaksi kertaa rengas vanteelta, yksi kaato ja lopuksi napalukon pultit poikki joihin ei löytynyt varaosia, näillä eväillä päästiin orkkisluokassa neljänneksi. Voisko junnu78 pistää ne pari kaatokuvaa mitä ehti ottamaan sähköpostii? repro@offipalsta.com |
#93
|
||||
|
||||
![]()
ensinmäiseksi haluan kiittää koko tiimin puolesta loistavan kisan järjestäjiä, maanomistajia ja kaikkia mukana olleita kisakumppaneita.
kilpailu onnistui meidän osalta ihan hienosti vaikka remonttiakin joutui yllättäen taas tekemään ihan ensimmäisillä rasteilla katkesi etu arbin letku, yöllä napsahti kummatkin etuvetarit poikki ja toinen niistä varmuuden vuoksi perän puolelta minkä pätkää siten piti muksia murikasta irti toista tuntia. auringon noustessa alkoi kytkin ongelmat, jostain syystä ei enää irroittanut? sitä sitten säädeltiin useita kertoja kunnes säätövarat loppuivat, onneksemme huomattiin että vaijerin kuori oli revennyt ja äkkiä takaisin huoltoon vaihtamaan vara vaijeri tilalle. vielä ihan viime tunneilla katkesi vielä uudestaan etu lukon letku joka sai sitten olla poikki loppu kisan. loistavaa palvelua offroadtarvikkeen porukalta, meille toimitettiin uudet varavetarit suoraan remontti kohteenseen.iso kiitos siitä vielä haluaisin kiittää CUP:in järjestely porukkaa loistavasta kaudesta ja ennen kaikkea MYLPPYÄ jonka työ panos on ollut varmasti korvaamatonta.
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti Viimeksi muokannut Kankku : 05.10.2009 14:58 |
#94
|
||||
|
||||
![]()
Kiitos ja kumarrus järjestäjille ja maanomistajille. Mukavaa oli taas kerran vaikka vastoin käymisiäkin oli tällä kertaa mm. yksi murros paukahti ja samalla teloi napalukon halki. Kerran karkasi etuvinssin vaijeri rummulta ja kaksi kertaa sammutettiin turve paloa moottoritilasta, onneksi sammu ihan paineilmalla ja rukkasilla niin ei tarttenut vaahtosammutin laukasta. Sitten oli moottorin ylikuumenemis ongelmaa muta uran jälkeen yhdessä vaiheessa hävis öljynpaineet mut se olikin onneksi vain joku kosketus vika sähköissä sitten uintirastien jälkeen ajateltiin heittää rukkaset naulaan vajaa pari tuntia etuajassa meinattiin kyllä käydä letrussa vielä mut rupes läjä hökimään sen verran että eipä viitsitty enää riskeerata kaiken lisäksi pakoputki hankasi etupyörään aina oikealle käännyttäessä. Suuret kiitokset purkkiorjille Petrille ja Pasille.
Tässä muutama kuva. Niin ja jos rasti n.50 lähettyviltä löytyy lyhennytte rautalapio jossa ei ole käsi kahvaa niin täällä on sen omistaja. Viimeksi muokannut Toy Deere : 05.10.2009 10:06 |
#95
|
||||
|
||||
![]() HaMaas #5 kiittää
Ja kumartaa kanssakilpailijoita ja kilpailu organisaatiota!
Ja isot kiitokset mylpylle että jaksaa tämän hienon lajin puolesta! ![]() Ihmeellinen kisa meijän osalta kun ei tarvinnu remonttiin panostaa juuri ollenkaan, ainoastaan kompura sanoi työsopimuksenirti merrasmäessä aamuyöllä, pari tuntia ajeltiin sitten ilman lukkoja kunnes Iron bulli mersu teami viiti kertoa et niillä on 3markan kumiveneen täyttö kompura kontissa(suuret kiitokset siitä ![]() Ensikaudella sitten kohti uusia haasteita! Nii ja isot kiitokset apinoille eli Wellulle ja Vikelle et viitiivät jumpata!! Viimeksi muokannut azizp : 05.10.2009 09:56 |
#96
|
||||
|
||||
![]()
Ja tässä vielä uintireissusta kuvat.
Pasi on varautunut menemään syvemmällekin kun on kahlaushouset päällä läjän katolla. ![]() Hyvin läjä kelluu meinas vaan ajelehtia ohi rastista kun ei pyörät meinannut tavottaa maahan. Hyvähän siellä katolla on tuuletella kun mulla on jo napaan asti vettä sisällä. ![]() Viimeksi muokannut Toy Deere : 05.10.2009 09:58 |
#97
|
|||
|
|||
![]()
Pistäkää seuraaviin kisoihin kuvio kellunta autolla
![]() |
#98
|
||||
|
||||
![]()
Kiitokset järjestäjille hyvästä ja hauskasta kauden päätöskilpailusta. Hieman oli alkuun epäilyjä erikoisesta alkamisajasta mutta jälkeenpäin koettuna se oli tosi hyvä veto. Pimeässä koheltaessa oltiin vielä hyvässä iskussa ja kun sitten taas alkoi valjeta niin sai lisää puhtia kun tiesi että loppukisa onkin sitten valoisaa. Yöllä sai kokea avoautoilun herkkuja kun paikoittain oli vissiin jonniinverran pakkasen puolella. Yks suo oli ainakin niin riitteessä että ojassakin oli jo pinnassa ohut jää. Nahkapenkkikin oli aika epämiellyttävän kylmä ajoittain.
Kilpailussa miellytti se ettei rasteja oltu laitettu ihan samoihin paikkoihin kuin aikasempina vuosina vaan oli taas jaksettu tehdä hieman erilailla. Letrun alue oli kyllä ilkein ja se olikin tiedossa. Sellasta kantoihin ja kiviin tökkimistä ettei mitään rajaa. Olin kovin huolissani nobo teamista sillä heidän näppärä vitara meni mettässä sellasta vauhtia ettei mitään rajaa. No ei lähdetty kuitenkaan sen takia repimään vaan ajettiin niin kuin ennenkin ja onneksi se riitti. Aluetaktikointi meni ihan nappiin eikä oikein jouduttu mihinkään koviin ruuhkiin rasteilla. Kopan yllättävät kallistelut aiheutti tilanteita joissa ekassa jysähti lasi melko huonoon happeen ja repesi bikinitopin toinen takakiinnike. Toisella tai kolmannella kertaa repes sitten se bikinitopin toinenkin kiinnike takaa. Laitettiin se sitten ilmastoititeipillä kii ja eihän se sit kisan jälkeen traikun päällä enään ollut kestänyt vaan on nyt varmaan jossain ojanpohjalla. Täytyy talven aikana tilata uusi. Muuten ei kyllä ollut oikeen mitään teknisiä ongelmia mitä nyt startin joku piuha irtos pari kertaa ja arbin letku kerran. Räikkä alkoi normaalin jarrupaukutuksen lisäksi pitämään erikoista ääntä purkaessa eli se pitää tsekata. Uusi Lipposen naru kesti hyvin vaikka pari kertaa suorassa vedossa olin varma et kohta napsahtaa kun räikkäkin oli jo ihan niillä rajoilla ettei stallaa. Etujakari huomattiin pesussa että se on kanssa ottanu vähän hippaa johonkin kun on joka suuntaan mutkalla. Kiitokset kaudesta G-69,Eetza,Niko,Tuomo,Tero,Tapsa4x4, Jonetzu ja kaikki muut jotka ovat olleet menossa mukana. Ensi vuonna otetaan ehkä rennosti eikä taistella cupissa. Lähimmissä kisoissa voi käydä mutta katsotaan nyt sitten missä luokassa ajetaan ![]() Palkinnoksi napsahti superwinch ep 9.0 12v joka täytyy varmaan muunnella 24v malliksi ja laittaa taakse. 24v mallissa ei varmaan muuta eroa ole kuin motti ja boxi? Näyttäs rungoltaan samankokoiselta kuin nykynen 12.5k vinssi. Lienee vaikka toi on vaan 9k niin vastaavan vahvuinen? Muutama kuva... Pesun jälkeen tapsa4x4 bongasi mahdollisia korjauskohteita. Rangen jakari vähän mutkalla. Syvemmille rasteille ei ollut hinku. Vesi oli kohtuu kylmää. Pähäma yleisön painostuksesta haettiin myös 90 pisteen kivi joka tais olla aika paljon helpompi kun aikasemmin. No tietty Eetzan käsistäkin oli kovasti hyötyä tälläkin rastilla. Tsekkaa makee tuulilasi. Viimeksi muokannut mikjus : 05.10.2009 13:55 |
#99
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
nyybinä myllis |
#100
|
||||
|
||||
![]()
Ei nyt oikein muita kuvia tullut otettua kuin rastikuvia, oli ongelmia pattereiden keston kanssa!
![]() Pitää varmaan ens kerralla ottaa järkkäri kun siinä tuntuu akku kestävän tuhat kuvaa. Frimo se jaksoi hymyillä joka kuvassa. ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Finland Offroad Tour 2009 | Nex | Tapahtumat | 26 | 12.08.2009 07:24 |
KARELIA TROPHY 2009, 8-16.8.2009 | myllis | Tapahtumat | 1 | 07.07.2009 11:28 |
Myydään Finland Trophy DVD | mettäsika | O/M/V Muut | 2 | 14.11.2008 06:52 |
Finland Trophy vai Warni? | mikjus | Tapahtumat | 23 | 06.09.2007 22:33 |
Warn trophy / Finland Trophy | the_undertaker | Chit-Chat | 2 | 15.08.2007 05:10 |