Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Linkit muihin palveluihin > Elävä Arkisto > Corvette Finland > Vuosimallit 1984-1996
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 29.07.2003, 14:25
Guest

Perusasetus

Terve!

Hauska nähdä että c4 tuunaajia löytyy Suomestakin...

Lainaus:
quote:
Tutkiskelin melko tarkkaan eri vaihtoehtoja ja parhaat mielestäni olivat afr 220 ja brodix,tietty muitakin saattaa olla,itse en kuitenkaan ryhtyisi säästämään kansissa.Ja näihin kansiin ei sitten sovi mikä tahansa imusarja on sen verran isot reiät,

Hmm... eikös afr 220 oli "hiukka" iso 350:een koneeseen?
strokerit on sitten toinen juttu...

mulla holleyn ruisku imusarja,jossa itse tehty väliplenum,jossa kiinni accel1000cfm tb.

Siis stealth ram?
Ameriikan tuunaajat ovat kait juuri tehneet tosta kaupallisenkin version joka käy c4 vetteen..

Niin ja mitä tulee ahtimeen,niin mulla on just tuo procharger p600b.Vakiokone+ahdinsarja,tehot n.360hv,1/4-maili 12.9 ja 170km/h slikseillä,eli tuo tehon lisäys ei ole sitä mitä luvataan,ja välijäähdyttimet ja putkisto joka tulee mukana on paska(painehäviö30%).

Onko tuo viimeisin neppaustulos mitä autollasi on ajettu?
vai onko muita tuloksia josta näkee parantuneen suorituskyvyn?

Sitten vielä ennenkuin kukaan alkaa alakertaa vahvistamaan,se kestää kyllä aika paljon,säästäkää rahat laatikkoon,se ei mulla kestänyt kuin 2kk,kunnes hajosi vakiokone+ahdin yhdistelmällä.ja jos lisäät hyvät kannet,nokan,imus,ahdin.varaudu ostamaan th400.Se peräkin kestää aika paljon jos et käytä slicksejä ja tehoa yli 500hv.

Vaihteisto on kyllä aika luvattoman epävarma (th700) vahvistettunakin...toki poikkeuksia löytyy
mutta itse suosittelisin vaihtamaan ZF-6 speedin jolla ajetaan ameriikoissa matalia 10:jä ilman vahvistuksia... kytkin valinnassa pitää toki olla tarkka.

ZF-6 tulee halvemmaksi kuin th 400 +ylivaihde mutta vaatii enemmän muutoksia.

Joo ja suuttimien koko kannattaa miettiä sen mukaan aikooko vielä tai joutuuko virittämään lisää,itsellä eka vakiot,sitten 30#,42# ja nyt 65#,sarja maksaa aina noin 1000e.

30# riittävät vapaastihengittävissä koneissa pitkälle, ahdetuissa tarvitaan isommat.

Luonnollisesti myös säädettävä tietokone,haltech.joutuu vaihtamaan kun laittaa tosi isot suuttimet.Haltech ei sovi suoraan 90:een.Tarvii rinnalle myös vanhan boxin ,jotta nopeusmittari toimisi,ja myös liittimet ovat erilaiset(Arto sulopuisto,mäntsälä)osaavat laittaa kiinni ja säätää sen.

Onko Artolla dynoa käytettävissä? laajakaista lambda?

Ne jotka kaipaavat suuria tehoja:tässä mun paketti=lopputulos vuosien harhailuista ja porttailuista +tpi räpertelyistä.
Koneessa n.600-700hv,ilman ahdinta n.500hv.

Oletko mittauttanut moottoria dynossa?

Ne jotka suunnittelevat stroukkaamista ja ahdinta,pienenä neuvona:Tehkää peruskoneesta kierroskone alle 9 puristuksilla ja lisätkää siihen ahdin.Ennenkaikkea turhan paljon vääntöaä alak. rikkoo lootan ja polttaa vaan kumia.Ahdin tuo alak. joka tapauksessa riittävästi vääntöä.
Jos jollakulla heräsi kysymyksiä tähän liittyen niin rohkeesti vaan,neuvon mielelläni,ettei toisten tarvi tehdä samoja erheitä mitä ite oon tehnyt.

Sentrifugi ahdin (siitähän oli kysymys?) toimii kyllä parhaiten keski- ja yläkierroksilla jolloin vasta päästään ahtimen hyvälle hyötysuhdealueelle...jos keski ja ala-vääntöä kaipaa niin kannattaa tutkia turboahdin vaihtoehtoa.

Riittävää tehoa kadulle saa ilman ahtimiakin... oma reseptini oli vanha ja tuttu...enemmän tilavuutta.
-421 cid sbc
-T-ram intake manifold (harvinainen Firebird Firehawk ruisku imusarja)
-sopiva hyd. tai mek. ROLLER nokka, itsellä n. 292-300 ja nostoja 0.575/0.595
-AFR 210 competition
-Haltech E6GM
-Hooker super comp. keraamiset p.sarjat. +3" röörit
+yms helyt ja tilpehöörit oman maun (ja rahojen) mukaan

Jussi
Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Sivu luotu: 12:39 (GMT +2).