Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.09.2009, 13:25
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L on kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Totta. Ei ole mullakaan ottanut vaihteiston pohja osumaa, panssari yltää noin puoleenväliin laatikkoa eikä yhtään pidempi tarvitse olla.

Kandee myös muistaa huoltotoimenpiteet, eli jos on pitkä ja iso panssari niin tekee lootan ja jakoaskin perushuollon todella hankalaksi. Isompia remppoja varten joutuu toki irrottamaan pienenkin panssarin.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.09.2009, 14:02
Mika.U:n Avatar
Mika.U Mika.U ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 31.07.06
Sijainti: Rmk, Finland.
Viestit: 915
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Kandee myös muistaa huoltotoimenpiteet, eli jos on pitkä ja iso panssari niin tekee lootan ja jakoaskin perushuollon todella hankalaksi. Isompia remppoja varten joutuu toki irrottamaan pienenkin panssarin.

Nooh, 4 pulttia ja tunkki. Ei nyt niin paha rasti. Ja kyllä, mulla on koko pitkä panssari
__________________
<-Supporting your local heroes->
- Team Rolling Jeep
- Mikälie jäätelökioski Jeep
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.09.2009, 14:24
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L on kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

No jos noin vähällä on kiinni ja pysyy niin hyvä
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.09.2009, 19:21
kaistapää:n Avatar
kaistapää kaistapää ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 21.02.09
Sijainti: kontiolahti
Viestit: 488
Perusasetus

nyt on autoo taas vähän tuohuttu....

kaaret ovat sitten oikeesti ahtaat,etulevikkeitä siis vakioita on nyt nostettu n.5cm ja pikkuisella koerundilla joutui toteamaan että puuhaa vielä edessä.koitan säilyttää orggislevikkeet mahdollisuuksien mukaan ja niihin sitten lisää parlokkia.takana kaarista nyt plasmattu ylimääräistä vähän,levike orggispaikalla ja sisäänjoustoa joutuu rajoittaa noin 10 cm.
etunen jatkuu huomenna.

taakse tein joutessani 3" pitemmät riiput kun näytti perä liian matalalta.
vähän kuvatuksia:
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	jeppis 002.jpg‎
Views:	1084
Size:	98,1 Kt
ID:	8103   Click image for larger version

Name:	jeppis 003.jpg‎
Views:	932
Size:	94,5 Kt
ID:	8104   Click image for larger version

Name:	jeppis 004.jpg‎
Views:	932
Size:	96,5 Kt
ID:	8105   Click image for larger version

Name:	jeppis 005.jpg‎
Views:	925
Size:	97,4 Kt
ID:	8106  
__________________
krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa kuin ripulin parantaminen pieremällä
liika tarkkuus osoittaa teknisen kypsymättömyyden.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.09.2009, 11:44
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L on kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Jos olisit halunnut päästä helpolla takapään osalta, niin niin sanottu "cut-and-fold" toimii useimmissa tapauksissa riittävän hyvin että mahtuu isotkin renkaat joustamaan. Levike tosin on silloin sellaisenaan vähän vaikea säilyttää takana.

Isoja renkaita silmällä pitäen orkkislevikkeen suunnilleen ulkoreunaa myöten leikkaa pellin pois niin mahtuu 35" rengaskin pyörimään. Vähän sillain soveltaen.

edit: Ai juu, ihan hyvältä näyttää
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.09.2009, 21:50
piippu79 piippu79 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 20.04.09
Sijainti: kankaanpää
Viestit: 707
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Totta. Ei ole mullakaan ottanut vaihteiston pohja osumaa, panssari yltää noin puoleenväliin laatikkoa eikä yhtään pidempi tarvitse olla.

Kandee myös muistaa huoltotoimenpiteet, eli jos on pitkä ja iso panssari niin tekee lootan ja jakoaskin perushuollon todella hankalaksi. Isompia remppoja varten joutuu toki irrottamaan pienenkin panssarin.
mä sain moottorin öljypohjanki kasaa vaikka on hyvin suojassa akselin päällä mutta kyllä kivet osaa ja pääsee yllättäviinki paikkoihin
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.09.2009, 10:34
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L on kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

No joo, on kerran ollut lähellä kun ajoin talvella jäätyneessä savikökkäre-kivikko-sekamelskassa. Terävän savireunan yli ajaessa keula lipsahti alas vähän huonolla tavalla, ja se savikökkäre osui just öljypohjien väliin. Meni pakoputki ihan littuun siitä missä se vaihtaa puolta koneen ja lootan välissä. Samoin edellisessä meni öljypohja etupäästä lommolle kun osui ohjausiskarin kiinnike sinne lähti koko ohjausiskari + kiinnike sen jälkeen mäkeen, kun ei se niin järin tarpeellinen ole.

Eli kaikki on mahdollista, ja paljon tietenkin riippuu missä ajaa ja miten ajaa, sekä alustasta ja renkaiden koosta yms... Mulla esim. ei kivikossa ajaessa oikein voi osua auton alla arkaan paikkaan mitään, jollei sitten ole korkea "ohut" ja terävä kivi minkä päälle auton tiputtaa jos keula lipsahtaa jostain alas. Paksut oksat/ rungot on melkein pahempia jos pääsee pomppaamaan pystyyn yli ajaessa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.10.2009, 16:34
kaistapää:n Avatar
kaistapää kaistapää ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 21.02.09
Sijainti: kontiolahti
Viestit: 488
Perusasetus

hieman on hiljaista ollut kiireitten vuoksi.etukaaria on nyt kyllä hieman lisää avarrettu ja nyt renkaat mahtuu kääntymään kelvollisesti kun sisään joustoa rajoittaa n. 50mm.

kun on kyseessä manuaali lootalla oleva verme niin kytkimen kanssa tietysti hieman ongelmia:
edellinen omistaja sanoi kytkimen hävittävän hieman nestettä,ei ole mun aikaan vielä tarvinnut lisätä mutta kytkimen irroittamisen kanssa vähän bropleemaa.kun auto on seissyt jonkin aikaa,kytkin toimii hienosti mutta vähän ajelun jälkeen ei meinaa pykäliä saada sisään kun vaan vauhdissa,kantaa.pääsylinteriltä on kosteena mutta tekisikö ilmat moisen oireen että toimii hetken ja sit ei kunnolla.tiivistesarjaa saa jamantilta mutta saako edullisempaa mistään.apuja?
__________________
krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa kuin ripulin parantaminen pieremällä
liika tarkkuus osoittaa teknisen kypsymättömyyden.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 04.10.2009, 11:32
kaistapää:n Avatar
kaistapää kaistapää ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 21.02.09
Sijainti: kontiolahti
Viestit: 488
Perusasetus

nyt on kytkintä ilmattu pariin otteeseen.ilmauksen jälkeen toimii jälleen sen hetken ja sit rupeaa kantamaan,poljintuntuma ei muutu,tuntuu aivan normaalilta koko ajan.ei tule kyllä ilmaa vaan pelkkää nestettä.onkos kellään ollut vastaavaa ongelmaa,ei viittisi ihan summassa alkaa vaihtelee osia kun ovat ihan kivasti hinnoiteltuja
__________________
krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa kuin ripulin parantaminen pieremällä
liika tarkkuus osoittaa teknisen kypsymättömyyden.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 07.10.2009, 17:52
tdic-89:n Avatar
tdic-89 tdic-89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 07.10.07
Sijainti: Liperi, Finland.
Viestit: 285
Perusasetus

taitaa liimata levyä vauhtipyörään kiinni.. pistä nelonen päälle, kaasua sopivasti ja pidä autoa jarrun varassa ja poltata vähän kytkin levyä, mulla ainakin hoojiissa autto, siin samaa vikaa oli joskus että ei meinaa mitenkään päin mennä vaihe päälle, toinen olis tietysti että laatikon pääakselin boori on paskanen että kytkinlevy ei pääse liikkumaan siinä yhtään, mut kokeile ensin tota kytkimen poltatus juttuu
__________________
Autokorjaamo palvelut, hyötyajoneuvojen varustelu. Auto-Haukka Ky. 0400 898 987
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 08.10.2009, 04:08
kaistapää:n Avatar
kaistapää kaistapää ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 21.02.09
Sijainti: kontiolahti
Viestit: 488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdic-89 Näytä viesti
taitaa liimata levyä vauhtipyörään kiinni.. pistä nelonen päälle, kaasua sopivasti ja pidä autoa jarrun varassa ja poltata vähän kytkin levyä, mulla ainakin hoojiissa autto, siin samaa vikaa oli joskus että ei meinaa mitenkään päin mennä vaihe päälle, toinen olis tietysti että laatikon pääakselin boori on paskanen että kytkinlevy ei pääse liikkumaan siinä yhtään, mut kokeile ensin tota kytkimen poltatus juttuu
tota akselin jumitusta itsekkin miettinyt mutta voisi kuvitella että tekisi sitä koko ajan....no katellaan sit sylinterin vaihdon jälkeen.
__________________
krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa kuin ripulin parantaminen pieremällä
liika tarkkuus osoittaa teknisen kypsymättömyyden.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 29.10.2009, 22:12
Killman:n Avatar
Killman Killman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.463
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja piippu79 Näytä viesti
mä sain moottorin öljypohjanki kasaa vaikka on hyvin suojassa akselin päällä mutta kyllä kivet osaa ja pääsee yllättäviinki paikkoihin
Hitsasi öljypohjaan pari 10 x 30 lattaa vierekkäin samassa rytäkässä kun maalasin koneen. Oli öljypohjassa pari kuoppaa, mistä lie tulleet. Näkyy latat tuossa kuvassa jos tarkkaan katsoo. Tuon jälkeen pysynyt kuosissa, lieneekö enemmän tuuria kuin ymmärrystä?

Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 29.10.2009, 22:40
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Miulla HO vaatii kyl pitkän startin ennen ku voima alkaa puhua
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 30.10.2009, 08:53
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.887
Perusasetus

startti


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Miulla HO vaatii kyl pitkän startin ennen ku voima alkaa puhua
Kyylä se tuntuu ominaisuus olevan näissä HO:ssakin.
Mulla kaksi Grandia -93 ja -94 ja ihan samalla lailla vaatii jonkun aikaa pyörittämistä molemmat, mutta sitten käy heti nätisti kelistä riippumatta.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 10.11.2009, 21:00
kaistapää:n Avatar
kaistapää kaistapää ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 21.02.09
Sijainti: kontiolahti
Viestit: 488
Perusasetus

nyt alkais olla jeppis pikkuhiljaa leimavalmis kunhan sit lähempänä renkaat vaihtaa pienempiin.lähes neliö menikin sitten peltiä,oli vähän haperoa päässyt syntymään.

pakoränni tehty ja onhan se vähän liian kovaääninen työmatka-ajossa,onpahan hyvä syy perustella vaimokkeelle että tarviis paremman käyttöauton ja jeepistä vain harrastepeli.

kaek öljyt vaihtelin samalla kun otin talliin ja seuraavaksi pitäis laitella hieman tuikkuja ja etsiä mukavan kuuloinen vika mikä on ilmennyt nyt kun on enemmän tullu ajeltuu nelivedolla.satunnaisia pamahduksia tasakaasulla lievästi vedättäessä isolla nelikolla,pienellä alueella ei mitään oiretta.välyksiä ei tunnu voimansiirrossa liiemmälti,pientä nyt vähän jokapuolella.vinkkejä?
__________________
krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa kuin ripulin parantaminen pieremällä
liika tarkkuus osoittaa teknisen kypsymättömyyden.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 10.11.2009, 22:25
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L on kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Ihan oletuskysymyksenä ensin, olikos tossa jakoaskina 231 (command-track) vai 242 (selec-track) ku ei muista? Jos on 231, niin sitten paukkeen syy on hyvinkin selvä - älä käytä nelivetoa muualla kuin liukkaalla.

Mutta siis jos nelikolla ajaessa kuuluu pauketta eikä sitä kuulu takavedolla ajaessa, niin vika ei oikein voi olla muualla kuin etupäässä. Eli tsekkaa ristikot, etukardaani, välitykset yms.. Mulla joskus nelikolla ajaessa pauketta aiheutti panhard- tanko, takavedolla ei kuulunut mitään. Ilmeisesti lisäsi sen verran rasitusta nelikolla että pääsi liikkumaan.

Voi tietysti olla jakoaskissakin jotain, mutta se on jo harvinaisempaa. Ketju venynyt tjsp..

Viimeksi muokannut Timo_L : 10.11.2009 23:47
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty "kaki" Cherokee kaistapää O/M/V Ajoneuvot 8 16.07.2011 08:02
Sj 410 (Nippon) myyty uuteen kotiin MikkoS Maasturiprojektit 100 16.02.2011 23:06
USA:n talous nousuun sotilasajoneuvotuotannolla? Urbancityboy Chit-Chat 3 06.11.2009 23:11
Kesäksi uuteen kotiin. Just joo... Aku Chit-Chat 20 29.05.2007 21:41
Pörssikurssit ylös - Suomi nousuun! Lars Niilo Paasivirta - Correct Opinions 0 27.08.2003 09:00


Sivu luotu: 14:22 (GMT +2).