![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Toinen ongelma isosta panssarista on että laatikon lämmöt ei pääse sieltä pois yhtä helposti - joskaan ei ne paljoa alakautta katoa muutenkaan. Onhan se vähän vittumainen putsatakkin jos ei muista tehdä pesu huuhtelureikiä? Pyöreillä tukivarsilla ei mun mielestä juuri haittaa etenemistä vaikka välillä raapisikin, koska ne kuitenkin liukuu varsin kivuttomasti kaikesta yli. Ainoa ongelma oikeastaan tulee tukivarsien kiinnityskohdassa koriin mihin voi tökätä. Aika harvinaisen vähän on tukivarret edes ottaneet osumaa isojen renkaitten kanssa, ja noi pitkät tukivarret sitäkin vähemmän. Pikkupyörillä vääntyi alkuperäiset alatukivarret sillä samalla reissulla kun meni laatikon kannake ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Panssarista on se haitta että koko ajan on turpeet tulessapakoputken ja panssarin välissä. Puhdistaminen todella hankalaa, vaikka olisi reikiäkin. Lisäksi sinne panssarin päälle kertyvä isänmaa lisää painoa aivan tautisen paljon. Suojaa vaan ne kohdat mitkä on tarpeen. Miun mielestä noi kohdat on tankki, perät, ja jakolaatikko. Itellä ei ole vaihteistoasuojattu, eikä se kyllä ole koskaan saanut mitään osumaakaan sijaintinsa ja jakiksen panssarin ansiosta. Kardaanit kyllä vaatisi suojausta, mutta niiden suojaaminen on lähes mahdotonta.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Totta. Ei ole mullakaan ottanut vaihteiston pohja osumaa, panssari yltää noin puoleenväliin laatikkoa eikä yhtään pidempi tarvitse olla.
Kandee myös muistaa huoltotoimenpiteet, eli jos on pitkä ja iso panssari niin tekee lootan ja jakoaskin perushuollon todella hankalaksi. Isompia remppoja varten joutuu toki irrottamaan pienenkin panssarin. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Nooh, 4 pulttia ja tunkki. Ei nyt niin paha rasti. Ja kyllä, mulla on koko pitkä panssari ![]()
__________________
<-Supporting your local heroes-> - Team Rolling Jeep - Mikälie jäätelökioski Jeep |
#5
|
||||
|
||||
![]()
No jos noin vähällä on kiinni ja pysyy niin hyvä
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
nyt on autoo taas vähän tuohuttu....
kaaret ovat sitten oikeesti ahtaat,etulevikkeitä siis vakioita on nyt nostettu n.5cm ja pikkuisella koerundilla joutui toteamaan että puuhaa vielä edessä.koitan säilyttää orggislevikkeet mahdollisuuksien mukaan ja niihin sitten lisää parlokkia.takana kaarista nyt plasmattu ylimääräistä vähän,levike orggispaikalla ja sisäänjoustoa joutuu rajoittaa noin 10 cm. etunen jatkuu huomenna. taakse tein joutessani 3" pitemmät riiput kun näytti perä liian matalalta. vähän kuvatuksia:
__________________
krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa kuin ripulin parantaminen pieremällä liika tarkkuus osoittaa teknisen kypsymättömyyden. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Jos olisit halunnut päästä helpolla takapään osalta, niin niin sanottu "cut-and-fold" toimii useimmissa tapauksissa riittävän hyvin että mahtuu isotkin renkaat joustamaan. Levike tosin on silloin sellaisenaan vähän vaikea säilyttää takana.
Isoja renkaita silmällä pitäen orkkislevikkeen suunnilleen ulkoreunaa myöten leikkaa pellin pois niin mahtuu 35" rengaskin pyörimään. Vähän sillain soveltaen. edit: Ai juu, ihan hyvältä näyttää ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
No joo, on kerran ollut lähellä kun ajoin talvella jäätyneessä savikökkäre-kivikko-sekamelskassa. Terävän savireunan yli ajaessa keula lipsahti alas vähän huonolla tavalla, ja se savikökkäre osui just öljypohjien väliin. Meni pakoputki ihan littuun siitä missä se vaihtaa puolta koneen ja lootan välissä. Samoin edellisessä meni öljypohja etupäästä lommolle kun osui ohjausiskarin kiinnike sinne
![]() Eli kaikki on mahdollista, ja paljon tietenkin riippuu missä ajaa ja miten ajaa, sekä alustasta ja renkaiden koosta yms... Mulla esim. ei kivikossa ajaessa oikein voi osua auton alla arkaan paikkaan mitään, jollei sitten ole korkea "ohut" ja terävä kivi minkä päälle auton tiputtaa jos keula lipsahtaa jostain alas. Paksut oksat/ rungot on melkein pahempia jos pääsee pomppaamaan pystyyn yli ajaessa. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
hieman on hiljaista ollut kiireitten vuoksi.etukaaria on nyt kyllä hieman lisää avarrettu ja nyt renkaat mahtuu kääntymään kelvollisesti kun sisään joustoa rajoittaa n. 50mm.
kun on kyseessä manuaali lootalla oleva verme niin kytkimen kanssa tietysti hieman ongelmia: edellinen omistaja sanoi kytkimen hävittävän hieman nestettä,ei ole mun aikaan vielä tarvinnut lisätä mutta kytkimen irroittamisen kanssa vähän bropleemaa.kun auto on seissyt jonkin aikaa,kytkin toimii hienosti mutta vähän ajelun jälkeen ei meinaa pykäliä saada sisään kun vaan vauhdissa,kantaa.pääsylinteriltä on kosteena mutta tekisikö ilmat moisen oireen että toimii hetken ja sit ei kunnolla.tiivistesarjaa saa jamantilta mutta saako edullisempaa mistään.apuja?
__________________
krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa kuin ripulin parantaminen pieremällä liika tarkkuus osoittaa teknisen kypsymättömyyden. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
nyt on kytkintä ilmattu pariin otteeseen.ilmauksen jälkeen toimii jälleen sen hetken ja sit rupeaa kantamaan,poljintuntuma ei muutu,tuntuu aivan normaalilta koko ajan.ei tule kyllä ilmaa vaan pelkkää nestettä.onkos kellään ollut vastaavaa ongelmaa,ei viittisi ihan summassa alkaa vaihtelee osia kun ovat ihan kivasti hinnoiteltuja
__________________
krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa kuin ripulin parantaminen pieremällä liika tarkkuus osoittaa teknisen kypsymättömyyden. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
Miulla HO vaatii kyl pitkän startin ennen ku voima alkaa puhua
![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() starttiLainaus:
Mulla kaksi Grandia -93 ja -94 ja ihan samalla lailla vaatii jonkun aikaa pyörittämistä molemmat, mutta sitten käy heti nätisti kelistä riippumatta.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty "kaki" Cherokee | kaistapää | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 16.07.2011 08:02 |
Sj 410 (Nippon) myyty uuteen kotiin | MikkoS | Maasturiprojektit | 100 | 16.02.2011 23:06 |
USA:n talous nousuun sotilasajoneuvotuotannolla? | Urbancityboy | Chit-Chat | 3 | 06.11.2009 23:11 |
Kesäksi uuteen kotiin. Just joo... | Aku | Chit-Chat | 20 | 29.05.2007 21:41 |
Pörssikurssit ylös - Suomi nousuun! | Lars | Niilo Paasivirta - Correct Opinions | 0 | 27.08.2003 09:00 |