![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mitäs ihmettä se pieni paineistus auttaa? Metrin syvyydessä vedessä on jo 1bar ja 2m 2bar Ennemmin stefat kuntoon. RJ:ssä on nyt snorkkeli ja huohottimet ylhäällä, virranjakaja tiivistetty, tulpanjohdot vaseliinin kanssa laitettu kiinni. Sitä ei tosin juurikaan oo vielä upotettu. Edellisellä HJ:lla testattiin tuulilasisyvyyteen asti, mutta sen jälkeen se pahus lähti kellumaan.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
1m 0.1bar 2m 0.2bar 3m 0.3bar 4m 0.4bar 5m 0.5bar 6m 0.6bar 7m 0.7bar 8m 0.8bar 9m o.9bar ja yllättäen 10m 1bar |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Huohotukset on tosiaan jääny tekemättä, vaikka ne keväällä oli välissä mielessä. Pitää ennen talvea vaihtaa jokapaikkaan öljyt, sittenpä näkee mitä peristä löytyy. Tosin viimeksi kun vaihdoin peräöljyt, tuntui että huohottimet oli tukossa, kun öljy valui aika nihkeästi ennen kuin aikaisi täyttöpropun. Siltikään perät ei ole vuotanu, voikohan ne tiivisteet kestää umpinaisissa perissä syntyvän ylipaineen?
Huohottimissa varmaan toimis sellainen kikka, että kiertää letkua tarpeeksi monta kertaa mutkalle, jolloin siihen syntyy ilmalukko. Letkua ei tarvis vetää ylemmäksi ja silloin perän sisällä olisi sama paine, kuin vedessäkin, jos sillä on merkitystä. Vesikelkkailussa olen tankin huohotuksessa käyttäny sitä konstia ja on toiminu. Missä hiluxin vaihteistojen huohotukset on, pääseekö niihin käsiksi, kun laatikot on paikallaan? Kytkimelle mulla on päässy vesi, mutta ei se ole sitä juuri moittinu, vähän nykivämpää vain tuntuu liikkeelle lähtö olevan. Kerran tosin oli vähän juminu, kun en ajanu lämpimäksi (= kuivaksi) upotuksen jälkeen, vaan jätin yöksi parkkiin. |
#4
|
|||
|
|||
![]() No pari trikkii..
Se hilun oma flekti ehkä kannattaa muutenki heivata himangalle sieltä,mut se on ku sonta linko ku se vettä porskuttaa.Ei tosin pitäs pyöriä vedessä,viileä kun sillon on.Eri juttu sit ku se on kinnannu ittensä kiinni ku ajat veteen,no ei veteen pidä ajaa lohko punasena.Mut jos se ny kuitenki jostain syystä pyörii ku ajat veteen ja siel vedes sattuu olemaan jotai tikkuja tai muuta kakkaa ni se hakkaa syylarin tohjoksi.Sähkö flekti ja termostaattikyktin ja jos on välijäähy,ni sihen kans lämpökytkin ja ne ohjaamaan relettä ja sit viel pakko ohjaus katkasija et saa flektin käsin on/off ni sit voipi ajjaa vetehen flekti pois kytkettynä.Joskus piruuttaan testannu ni mätänetin flektit kestää upotustakin,starttii en menis pyörittelee heti uimareissun jälkee.Oottex muuten huomannu et denson jakajis on monesti reikä siel pohjassa,juu ja sit ahtimet ei yleensä tykkää kovast pakovastuksest et ei ainakaa lortta pohjassa sinne kaislikkoon.muut tossa jo kai sanottiinki..
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Tulipa tuossa huomattua, että se laippa mihin flekti on kiinnitetty, oli siirtyny vesipumpun akselilla muutaman sentin eteenpäin. Veikkaisin, että se on seurausta vesiajeluista.
Joten todellakin suosittelen sähköflektiä. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu 4x4 auto | kuningaskulkuri | O/M/V Ajoneuvot | 10 | 08.12.2008 17:09 |
EA-auto?? | Nerd-O | Chit-Chat | 14 | 17.08.2007 23:52 |
O:auto | O/M/V Muut | 0 | 22.02.2006 21:12 | |
Onko McLarenin uusi MP4-19B auto voittaja-auto? | SoksalItok | Formula 1 | 2 | 30.05.2004 19:48 |
Onko McLarenin uusi auto voittaja-auto? | Laskos | Formula 1 | 11 | 28.11.2003 14:45 |