Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 20.09.2009, 21:20
Hartzaq Hartzaq ei ole kirjautuneena
Jäsen

Rekisteröitynyt: 21.08.08
Sijainti: Rovaniemi
Perusasetus

Sain vihdoin kartan näkymään puhelimessa ja voe että on huippu hieno, MUTTA...

Jostain syystä kartta on niinku kalibroitu päin hevon persettä. olen kokeillut monilla eri koordinaateilla tehdä sitä .map tiedostoa mutta aina se SCGPS näyttää sijaintini eri paikassa kuin missä oikeasti olen. Kysymys herääkin että missä se vika voi olla, onko noissa tuloskartan leveys ja korkeus määrityksissä jotain mätää mulla. mitäs ne niinku yleensäkin tarkoittaa? olen laittanut karttapalan luonnolliset kilometrit 21km vaakaan ja 29km pystyyn.

Vika muuten siinä ettei kartat näkyny oli että ogf2toolissa oli käytössä tiff algoritmi ja vaihdoin sen gif algoritmiin niin alkoi puhelinki näyttään kartan.

Vanha 04.04.2010, 09:16
Killman:n Avatar
Killman Killman ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Helsinki
Perusasetus

Karttapaikalla häikkää?

Kun yritin aloitella Paratiisin kartan tekoa niin ei synny vaan eilen ja tänään tuli tällaista herjaa

Onko vain minulla ongelma vai onko joku muu huomannut samaa? Nuo koordinaatit jotka näkyy ovat karttapaikan antamat TM35FIN koordinaatit, kun syötin sisään WSG:nä.
Vastaa lainaten
Vanha 04.04.2010, 12:30
JaKo:n Avatar
JaKo JaKo ei ole kirjautuneena
Jäsen

Rekisteröitynyt: 04.11.06
Sijainti: Vantaa, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Killman Näytä viesti
Kun yritin aloitella Paratiisin kartan tekoa niin ei synny vaan eilen ja tänään tuli tällaista herjaa

...

Onko vain minulla ongelma vai onko joku muu huomannut samaa? Nuo koordinaatit jotka näkyy ovat karttapaikan antamat TM35FIN koordinaatit, kun syötin sisään WSG:nä.
Niin oliko Killmanin ongelmat uudella fetch_map versiolla? Mulla homma toimi ihan OK, kun vaan päivitti muuttunutta karttapaikan koordinaattisysteemiä tukevan uuden version scriptistä.

-Jari
Vastaa lainaten
Vanha 04.04.2010, 12:43
Veteraani+

Perusasetus

Version 3.0e, 26.03.2009. Voisihan tuon yrittää tsekata onko uutta versiota.

Päivitin 3.0 h, ei vaikutusta.

Viimeksi muokannut Killman : 04.04.2010 12:54 Perustelu: päivitys
Vastaa lainaten
Vanha 05.04.2010, 08:03
oska80:n Avatar
oska80 oska80 ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 18.11.04
Sijainti: Oulainen, Finland.
Perusasetus

laitetaampa ohjeen linkki uudelleen:

http://www.gps-waypoints.net/wiki/do...rttojen_tekoon

http://zil.olammi.iki.fi/sw/fetch_map/'

Näillä ohjeilla toimii ainakin nyt. uusin versio fetch_mapista ja python 25.
Vastaa lainaten
Vanha 05.04.2010, 09:46
Veteraani+

Perusasetus

Ongelma ei kai niinkään ole Fetch_mapin puolella vaan että karttapaikalta ei löydy (can not get...). Jos joku on eilen-tänään kokeillut ja karttaa pukkaa niin saattaa olla että tämä Qatarin serveri on sitämieltä että aineisto on liian aikuisille suunnattua...
Vastaa lainaten
Vanha 05.04.2010, 10:05
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator

Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Killman Näytä viesti
Ongelma ei kai niinkään ole Fetch_mapin puolella vaan että karttapaikalta ei löydy (can not get...). Jos joku on eilen-tänään kokeillut ja karttaa pukkaa niin saattaa olla että tämä Qatarin serveri on sitämieltä että aineisto on liian aikuisille suunnattua...
Kokeile lähteenä retkikarttaa sieltä latautuu kartta muutenkin ehkä vähän noppeemmin kun tauko karttapalojen välissä ei ole niin pitkä.
Vastaa lainaten
Vanha 04.04.2010, 09:38
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator

Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Perusasetus

Mulla oli joskus sellanen ongelma että mapinfo ohjelmasta tuotu puolen suomen gt kartta heitti kymmeniä tai satoja metrejä. No jotenkin arpomalla sain sen kohdalleen kun tietokoneella oziexplorerilla valitsi tiedosto - tarkista kartan kalibrointi ja muutti karttajärjestelmän finland hayfordiksi ja tallensi. Tuonti työkalu ei jotenkin toiminut oikein. Taisin tätäkin arpoa vain vertaamalla karttaa jo ajettuun viivaan.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hartzaq Näytä viesti
Sain vihdoin kartan näkymään puhelimessa ja voe että on huippu hieno, MUTTA...

Jostain syystä kartta on niinku kalibroitu päin hevon persettä. olen kokeillut monilla eri koordinaateilla tehdä sitä .map tiedostoa mutta aina se SCGPS näyttää sijaintini eri paikassa kuin missä oikeasti olen. Kysymys herääkin että missä se vika voi olla, onko noissa tuloskartan leveys ja korkeus määrityksissä jotain mätää mulla. mitäs ne niinku yleensäkin tarkoittaa? olen laittanut karttapalan luonnolliset kilometrit 21km vaakaan ja 29km pystyyn.

Vika muuten siinä ettei kartat näkyny oli että ogf2toolissa oli käytössä tiff algoritmi ja vaihdoin sen gif algoritmiin niin alkoi puhelinki näyttään kartan.
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ozi kartat kovalevyllä Td5 Tekniikka & Jutustelu 6 31.10.2013 13:26
M: Garmin GBS 10 ja kartat alue 5 ja 9 Topi1982 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 05.11.2007 18:49
kartat ja milla nimillä? Tekniikka & Jutustelu 0 01.01.2007 18:19
paikkatietolainaus.fi kartat? mikjus Chit-Chat 0 19.05.2005 11:47
GPS karttasofta + Kalibroidut KARTAT ilmaiseksi Tekniikka & Jutustelu 8 23.01.2005 09:09

Sivu luotu: 15:57 (GMT +2).