Kova tälli kardaaniin saattaa vääntää myös Pinionin akselin (se kardaanin jatkeena oleva akseli) kieroon.
Siitä kun lähdetään liikkeelle, niin laakereihin ja hampaisiin tulee niin kovia väännätyksiä, että hampaat paukkuu rikki.
Ensimmäisenä nostaisin molemmat takapyörät ilmaan ja pyörittelisin käsin kardaania.
Jos liike on kovasti takkuavaa, niin ei muuta kuin perän tyhjennysproppu irti ja katsoo mitä kokkareita tulee öljyn mukana.
Jos öljyn seassa on metallin palasia, niin sitten pitää irrottaa koko perämurikka.
Jotta sen murikan saa irti, niin ensin pyörät ja vetoakselit irti, kardaanin takapää irti ja lopuksi murikka irti.
Siinä käsijarrun rummun sisällä ei ole kuin jarrukengät. Ne tuskin alkaa jumittamaan, paitsi jos vaijeri tarttuu pahasti johonkin karahkaan.
Sen kardaanin etummaisen laipan, eli rummun jälkeen laatikkoon päin, on lähin laakeri varmaan 15cm:n päässä.
Tietysti jos kivi on kolahtanut kardaanin etupäähän, niin saattaa se laatikon akseli mennä kieroon.
Tutkii niitä vasta sitten, jos perästä ei löydy vikaa.