Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.09.2009, 15:52
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Sillä akseliputken uloimmalla osalla ei ole toiminnan kannalta merkitystä.
Rälläkällä vaan isommat raadit pois ja vetari paikalleen.

Pyöränlaakeri on siellä laipan sisällä suojassa ja sillä on omat vaseliinit niiden stefojen välissä.
Nyt kun kasaat toisen akselin paikalleen, niin laita uutta vaseliinia reilu kerros siihen laakerin päälle.

Pyöränlaakeri kiristetään siten, että niillä "kukkasen" muotoisten laippojen väliin laitetaan lisää/otetaan pois niitä ohuita shimmauslevyjä.
Vetoakseli pökkää siellä perämurikan sisällä toisen puolen vetariin (itse asiassa siellä on n. 2-3cm pitkä väliholkki) ja näillä shimmauslevyillä säädetään välys sopivaksi.
Välys on sopiva silloin, kun vetarin laipasta nykimällä tuntuu pienenpieni klappi.

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
PATROL takapyörän laakeri HELLE Tekniikka & Jutustelu 0 14.01.2008 22:24
Isuzun takapyörän laakeri???? las-c Tekniikka & Jutustelu 2 17.10.2006 17:59
Rockyn takapyörän laakeri kimblen Tekniikka & Jutustelu 6 11.05.2006 16:58
pajeron takapyörän laakeri Tekniikka & Jutustelu 2 21.08.2005 19:35
Takapyörän laakeri ? conv87 Vuosimallit 1984-1996 9 07.04.2004 11:17


Sivu luotu: 21:45 (GMT +2).