Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.09.2009, 21:39
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Tuli takayläjousilautaset kevennettyä. Ai että...
Miltei koko päivän sain tussattua, plasmalla tein yhden reiän, tuli rumaa jälkeä.
Porakoneella loput 12,5 reikää, pari sataa grammaa sai painoa pois ja kaks porakonetta siihen sit meni.
Tuollaisia nättejä reikiä.

Lopulliset savut part I

Lopulliset savut part II

Kaiken lisäks jäi yks reikä kesken!
Keventäminen on halpaa tosiaan vain tiettyyn pisteeseen saakka.

__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.09.2009, 22:23
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Keventäminen on halpaa tosiaan vain tiettyyn pisteeseen saakka.
Ja näemmä aika tarkkaa
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.09.2009, 23:02
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Jos olis jousilautasen tehnyt jotenkin tämänlaisista osista, olisko paino ja kestävyys olleet suunnilleen samat (ja pari porakonetta säästynyt)?
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	temp.jpg‎
Views:	1827
Size:	69,7 Kt
ID:	7718  
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.09.2009, 23:06
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Jos olis jousilautasen tehnyt jotenkin tämänlaisista osista, olisko paino ja kestävyys olleet suunnilleen samat (ja pari porakonetta säästynyt)?
Onhan se mahdollista, tai jos noihinkin tekis viel kevennysreiät?
No Evo 3:seen sitten...
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.09.2009, 23:06
Gravedigger:n Avatar
Gravedigger Gravedigger ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 23.11.06
Sijainti: Laukaa
Viestit: 1.125
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Jos olis jousilautasen tehnyt jotenkin tämänlaisista osista, olisko paino ja kestävyys olleet suunnilleen samat (ja pari porakonetta säästynyt)?
Mutta jos tuo rakenne kevennettäis ni tulis vieläkin kevyempi Ei muuta kui Repro ostamaan uuden porakoneet.

EDIT: repro keksi ensin.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.09.2009, 23:07
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
pari sataa grammaa sai painoa pois ja kaks porakonetta siihen sit meni.
Keventäminen on halpaa tosiaan vain tiettyyn pisteeseen saakka.
Mutta eihän toi vihree kone ole tarkoitettu työntekoon, siinähän lukee horsepower, eikös sillä kuuluis pyörittää hevosia, tai jotain

Ja harrastuksen ei kuulu olla halpaa, filatelistitkin maksaa joistain postimerkeistä aivan älyttömiä summia.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.09.2009, 06:25
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.711
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pauli Näytä viesti
Mutta eihän toi vihree kone ole tarkoitettu työntekoon, siinähän lukee horsepower, eikös sillä kuuluis pyörittää hevosia, tai jotain

Ja harrastuksen ei kuulu olla halpaa, filatelistitkin maksaa joistain postimerkeistä aivan älyttömiä summia.
ja erään määritelmän mukaan harrastus ei ole harrastus ellei se vie kaikkea käytettävissäsi olevaa valuuttaa ja mieluusti vähän ylikin, lisäksi menee kaikki käytettävissä oleva aika. ja tosi harrastaja jatkaa vaikka ihmissuhteetkin menee...ellei nämä ehdot täyty niin kyse on säälittävästä puuhastelusta.

älä Pauli morkkaa aitoja halpiskopiotyökaluja, sellaisilla työnteko sujuu ja tekeminen pysyy jännittävänä!!!meilläkin on Janin kans pajalla reilu valikoma einhell laaturälläköitä, jos saa yhden laikan ajettua loppuun niin on ainakin jostakin hyvämieli. ja sellanen hyväpuoli siinä on että saa ajaa usein uudella koneella, ja ei tartte takuu asioiden takia vaivautua vain yhden koneen takia....

mutta asiaan taas. oletko Repro asettanut tavoitteelisen painorajan johon pitää päästä, tai siis jonka alle pitää jäädä?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 11.09.2009, 06:53
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lepoantti Näytä viesti
oletko Repro asettanut tavoitteelisen painorajan johon pitää päästä, tai siis jonka alle pitää jäädä?
En kyllä oo kun ei valitettavasti älynnyt sitä lähtöpainoakaan punnita.
Jos sen alle 1500 kilon saisi niin oisi ainaki puoli TONNIA kevyempi kuin Läjä metsäkunnossa.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 11.09.2009, 07:29
-Jyki-:n Avatar
-Jyki- -Jyki- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 23.01.06
Sijainti: Lappeenranta,Etelä-Karjala,Finland
Viestit: 1.066
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lepoantti Näytä viesti
ja erään määritelmän mukaan harrastus ei ole harrastus ellei se vie kaikkea käytettävissäsi olevaa valuuttaa ja mieluusti vähän ylikin, lisäksi menee kaikki käytettävissä oleva aika. ja tosi harrastaja jatkaa vaikka ihmissuhteetkin menee...ellei nämä ehdot täyty niin kyse on säälittävästä puuhastelusta.


Rakentaakos Repro Evoa jossain Hakalin suunnilla?Kun tuossa pesukuvassa taustalla olevat talot hieman viittais sinnepäin...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 11.09.2009, 07:37
Lehis:n Avatar
Lehis Lehis ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.628
Perusasetus

Millais oot meinannu hypersuper kevyen auton painoa jakaa akseleille?

Taakse tulee ilmeisesti: akku/akut, tankki, kompura, vinssi? Etu vinssi pois ja takaa veto eteen?

Ihan vaan huvikseni kyselen
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 11.09.2009, 08:07
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Jyki- Näytä viesti


Rakentaakos Repro Evoa jossain Hakalin suunnilla?Kun tuossa pesukuvassa taustalla olevat talot hieman viittais sinnepäin...
Jeah!

Lainaus:
Millais oot meinannu hypersuper kevyen auton painoa jakaa akseleille?

Taakse tulee ilmeisesti: akku/akut, tankki, kompura, vinssi? Etu vinssi pois ja takaa veto eteen?
En mitenkään, otetaan kaikki paino pois mitä lähtee ja katellaan sit kuinka hirveä se on ajaa.

Tankki tulee noiden jousitornien väliin mahdollisimman alas, kompuraa suunnittelin kojelaudan alle piiloon, akut tulee jemmaan.

Eestä kun sais yhtä paljon karsittua painoa pois kun tuolta takaa niin rupeis olee paino kohdallaan kun tota jaksaa näinkin pieni mies nostaa jo takapäästä ilmaan. (hetkeks...)
Tuleehan sinne viel toki tankki, takavinssi ja takalattia.

Pitäsköhän tota Jazzin tankkia mitenkään suojata risuilta ja männynkävyiltä?

11cm muuten madaltui takapäästä jousituksen osien osalta.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 11.09.2009, 17:23
karvanoppa:n Avatar
karvanoppa karvanoppa ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 13.05.07
Sijainti: Pilkanmaa
Viestit: 2.282
Perusasetus

Repro on varmana ensimmäinen offari joka madaltaa autoa.
__________________
KYM#5
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 11.09.2009, 19:28
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Nii ois tarkoitus!
Tänään projekti eteni taas vauhdilla, vaviskaa kares ja Make-Lj!!!
Sain stopparikumit duunailtua...

Stoppari kumit ottaa jonkin verran aikaisemmin (1-1,5cm?) kiinni ennenkuin jouset on pohjassa.
Tankin paikan funtsimista, tohon se tulee, niin alas kuin mahdollista.

Aerodynaamisen auton yksi osatekijä on tasainen pohja

Tarvis vissii tehdä jonkunlainen panssari tolle Jazzin tankille ettei ensimmäinen risu mee läpi.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 12.09.2009, 00:25
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
11cm muuten madaltui takapäästä jousituksen osien osalta.
Hyvään suuntaan menossa, kardaanikulmatkin parani samalla.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: Suzuki Samurai -88 MYYTY & Suzuki DR 650 SE -96 COWBOY O/M/V Ajoneuvot 4 19.10.2007 06:48


Sivu luotu: 06:40 (GMT +2).