![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() ...Vähän epäilen, että ei satu... lj=236 rj=224 pooritus on sama 21 Räjää on olemassa isompaa vauhtipyörää, johon toi läjän kytkin sopii...
Viimeksi muokannut leivinuuni : 25.08.2009 08:56 |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
--Mika Edit: 4Runnerissa on 3.0 V6:ssa vissiin kans 236mm samalla 21 poorilla. Viimeksi muokannut Räjä : 25.08.2009 10:11 |
#3
|
||||
|
||||
![]() ...
No niin se taiski olla, ku nyt enempi muistelee, mut en varmasti sano mitää.
Jos joku tarvii noit 224mm kytkimiä, ni mulla on 3kpl vähän ajettuja levyjä ja asetelmia räjään sopuhintaan. 1kpl Toytan orikinaali, valmistaja aisin 1kpl Sassin mallia 1kpl Clutch netin malli, valmistajaa en muista, mut on olevinaa näistä pitävin. Viimeksi muokannut leivinuuni : 25.08.2009 10:14 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
tulisko sintteri kyseeseen?
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Sekalais...rbotus/kytkin/ ite pistin LJ asetelman, tarvike, 85€ (AISIN) ja toi sintteri käynee suoraan läjään, kyllä pitää! hinta oli vissiin n. 150€ ja tonne kannattaa SOITTAA, http://www.ape-import.com/Kytkinlevyt.htm Viimeksi muokannut Vilkutin : 25.08.2009 13:12 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
mulla omassa juhlaluxissa ahdetun 2L koneen jatkona 224mm kuusilapainen keraaminen paketti, pitää kohtuudella jos ei ala ahdoilla hurjastella. arkikäyttökin sujuu mutta ei mielellään luistattele, vaatii rohkean kytkimen noston ja sit mennään. mutta voi myös varovasti luistattaa jos tarve vaatii, tavaksi ei kuitenkaan kannata ottaa.
arkiluxissa hieman maltillisemmin ahdetun 2l2 jatkeena 236mm xtreme h/d paketti massalevyllä, pitää hyvin ja on liikkeellelähtiessä vaikka luistateltavissa jos tarve vaatii. vakio hyväkuntoinen 224mm kytkin luisti ihan sikana mutta tällä asettui. vaihdoin uudemman 236mm vauhtipyörän jotta sain kytkimen käymään, 2l2 koneessa huimapyörä on 8 pultilla kiinni. vanhaan 2 ällään tätä ei voi tehdä kun vauhtipyörä kiinni kuudella pultilla. osia kun vertailin niin 224mm painelaakeri oli vähän erikorkuinen kuin 236mm setin. eli 2l2 tyyppiin saa vauhtipyörän vaihtamalla käymään 236mm paketin bolt on juttuna. sit mallailin 236mm asetelmaa 2L 224mm vauhtipyörälle ja pikaisesti väittäisin että siihen saa hyvin pienellä sorvaamisella muokattua ton suuremman kytkimen, painelaakerien eroavaisuuksia en vielä ole jaksanut mittailla kun ei ole ollut tarvetta. varmaan ihan hyvä toi tamgearsin vahvistettu mutta 824nm kuulostaa aivan järjettömälle, jos ton kokoinen siirtäis 428nm niin sekin olis hyvä!!! ukkovainaa opetti aikanaan että kun mahdottoman kuulee niin ei pidä koskaan uskoa. ja tässä taannoin kun kaverin virkistetyn 12h-t:n jatkeeski hommasin kytkintä ja kävin pöhköpostin vaihtoa erään valmistajan teknisen asiantuntijan kanssa niin että he nostavat suosiolla kädet pystyyn n. 700nm kohdalla yksilevyrakenteella...... Viimeksi muokannut lepoantti : 25.08.2009 14:35 Perustelu: pikku lisäys |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Jep, tänään mittailujen tuloksena hyllyssä odottava LJ:n kytkytin on 224mm, mutta RJ on -90, joten siitä ei oo tietoa, mitä se on syöny. Raportoin varmaan ens viikonloppuna.
Paljon muitakin tuohon vehkeeseen liittyviä asioita on pitäny selvitellä "pura auki ja mittaa" -periaatteella, kun ei palstallakaan tunnu kellään olleen kokemuksia osien yhteensopivuudesta... |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Millä kytkimellä ne LJ-miehet ajelee?
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#9
|
||||
|
||||
![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on läjässe se vahvistettu kytkun, ja kestää vaiks on aurakäytössä.
Tosin onkin si uurempikoppanen piili... Mut hiacen kone, niin kai vauhtipyöriä löytyy joka laron kulmasta... ![]()
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
#11
|
|||
|
|||
![]() deja vu.
Joo,noi halkasijat oli paperilla ku yritin sovittaa pensa hiluksin(4y)koneesta kytkintä 2l-t koneeseen.Muuten ois sopinu mut se isompi paine asetelma ei sopinu 2l-t n persiiseen.sit koko paketti ois sopinu jos ois tehny uudet pultin reijät 2l-t vauhtipyörään.Ei ois paha,ite kasasin sen sit pienemmällä kykällä mut ens kerral:sorvis poraan sihe nykyseen vauhtikseen uudet reijät ja niin sihen sopii se isompi kitti.Tai:lj tai uudemmast hiluksist vauhti pyörä ja silleen.Mutta:ainaki 97 hiluksis on jo vakiona 240 eli 236 kytkin mut niin on myös eri kampura.Tais olla nii et se pikku vauhtari on kuudel pultil kampuras ku se isompi on kahexal.Mut joka tappaukses se isompi on aika helppo sovittaa eli sopivat osat tai sorviin,vois olla hyvä tasa painottaa se koko höskä samalla.
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
Tänään oli extreme kytkimet saapuneet offroadtarvikkeelle, tilasin sitten sellaisen (399e).
Onko kellään kokemuksia kyseisestä kytkimestä? |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Tossa yx päivä heiteltiin LJ:n vauhtipyörän päälle HJ asetelmaa mutta oli aika iso. Mutta näytti ihan siltä kuin pienellä sorvi ja jyrsinvirityksellä sais BJ:n lehtijousisen asetelman siihen sopimaan....
Jos jollakulla oli irrallaan BJ:n lehtijousi tai vaikka kierrejousipaineasetelma niin pistäiskö halkaisijan mitat vaikka tähän topikkiin.... |
#14
|
||||
|
||||
![]()
onko kellään tietoa uudemman lj70 vauhtipyörän pulttien momenttia?
__________________
oy puute ja kurjuus pa |
#15
|
|||
|
|||
![]()
123nm ja asetelma huimapyörään 19nm erään huoltomanuaalin mukaan
Viimeksi muokannut lepoantti : 05.11.2009 17:23 |
#16
|
||||
|
||||
![]()
kiitos.
__________________
oy puute ja kurjuus pa |
#17
|
||||
|
||||
![]()
itellä on kestäny luistatusta liikkeelle lähdössä... n. 30tkm... vissiiin, suorastaan yrittäny saada sitä rikki, mutta ei hajoo sitten milläään. Tahtoisin massalevyn, on toi sintteri sen verran ikävä.
itellä siis tuolta ape importista tilattu toi 4lapanen... http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Sekalais...rbotus/kytkin/, sintterissä näkyy lukevan 228, ja celika. oli vissiiin niin että vauhtipyörä oli 224.. mutta palat on sen verran sisällä ei siis ihan ulkoreunassa että tuo muutama milli ei haittaa. Itse olen miettinytuota offitarvikkeen HD kytkintä, Puluhan sen laitto LJ missä oli voimaa vissiin liki 200hv, sitä en muista että kestikö läjässä. |
#18
|
||||
|
||||
![]()
jos kiinnostaa mullon lähes uuden veronen sintteri levy lj:hin 120e
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Suzukin vahvempi etuvedonlähtö | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 26.04.2008 22:24 | |
Vahvempi etuakseli pätkäpajeroon. | luppakorva | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 20.07.2007 16:19 |
vahvempi kytkin hiluskiin | LateX4 | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 28.04.2007 13:39 |
Mistä kannatas kysellä ohjaus iskaria LJ70:seen! | PatrolAss | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 15.03.2006 12:13 |
centerforse kytkin hilux/lj70 | jjtp | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 21.02.2004 10:31 |