Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Linkit muihin palveluihin > Elävä Arkisto > Corvette Finland > Vuosimallit 1968-1982
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #4  
Vanha 18.05.2003, 19:00
Green-75 Green-75 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 26.12.02
Sijainti: .
Viestit: 18
Perusasetus

Sain vanhan tehostimen irroitettua yllättävän helposti. Kuljettajan istuimen pois ottaminen oli hyvä idea. Sen lisäksi irroitin rattipylvään alla olevan pienen panelin, valojen alipainekytkimen kojetaulun alta ja jarruvalon anturin. Tilaa ei ollut paljon, mutta pitkällä räikkävarrella ja yhdellä nivelellä homma onnistui.

Kysymys: Alkuperäisessä tehostajassa on sen tangon halkaisija, joka välittää jarrutusvoiman tehostajasta pääsylinteriin 11 mm. Uudessa osassa (peruskorjattu) sama tanko on 9,5 mm. Silmällä katsoen ero on huomattava vaikka on vain 1,5 mm. Voisi kuvitella, että Corvettessa on nelipyörälevyjarrujen takia tarve suuremmalle poljinvoimalle kuin tavallisten henkilöautojen rumpujarruissa ja ero johtuu tästä (tangon nurjahdusvaara). Uusi tehostin olisi näinollen normaali henkilöauton komponentti, jossa ei ole Corvetten lisämitoitusta. Toiminnan kannalta tällä ei ole varmasti merkitystä, koska tangon pituuden saa säädettya samaksi kuin alkuperäisessä, mutta miten on turvallisuus... Onko kokemuksia. Uuteen tehostajaan voisi tietenkin vaihtaa vanhasta vahvemman tangon, mutta tällöin myös vanha tiiviste olisi siirrettävä.

Pekka R.

Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hj jarrutehostimen alipaine? Jani E Tekniikka & Jutustelu 0 19.10.2007 18:07
SJ410 Jarrutehostimen asennusta Höpö Tekniikka & Jutustelu 3 24.04.2006 16:45
m:lj-86/vaihto hj O/M/V Muut 2 13.09.2005 20:51
L98:n vaihto LT-1:een BlackJack Vuosimallit 1984-1996 7 21.12.2004 11:54
Vaihto. BMW 325 Cia -92 O/M/V Muut 0 17.12.2004 01:41


Sivu luotu: 18:22 (GMT +2).