Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #4  
Vanha 17.08.2009, 10:12
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.381
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Killman Näytä viesti
Minulla on Honda 2,3 hv 4-tahti kumiveneen perässä ja olen siihen tyytyväinen. Oli pari vuotta sitten ainoa kokoluokassaan jossa on vapaakytkin, eli potkuri pyörähtää vasta kun antaa kierroksia. Tosi hyvä ominaisuus uistellessa.
Minulla on samanlainen Honda soutuveneen perässä (Terhi 385 kopio) ja sanoisin sitä vapaakytkintä uistelussa enemmän haitalliseksi. Tuollainen kevyt kippo vene on yhden kuormalla niin herkkäkulkuinen, että sopivan uisteluvauhdin löytäminen on hankalaa, kun kytkin tahtoo päästää irti. Pitää ottaa täyskavuinen kaveri kyytiin tai nakata ankkuri metrin köydellä laidalle roikkumaan tai laittaa pohjasta rei'itetty ämpärin narun päässä perään ajoankkuriksi, että saa vastusta menolle. Muuten vapaakytkin on kyllä kätevä, kun rantautuessa voi vetoa ohjata yksinkertaisesti kaasukahvan avulla.

Pikku-Hondaan on muistaakseni saatavilla maahantuojalta osat sen vapaakytkimen vaihtamiseksi kiinteään vetoon, jos sellaisen muutoksen haluaa tehdä.

2.3 Honda on ollut kyllä luotettava kone, ei siinä mitään. Kevyt on ja siten hyvä pienen veneen perään. Ääni vaan on ikävän kova, kun on ilmajäähdytteinen. Edellinen 2-syl vesijäähy-kaksitahtari oli miellyttävämpi ääniltään.

Alkuun pikku-Honda voi tuntua ehkä vähän konstikkaalta käynnistettävältä, kun siinä on kiinteä sytkäennakko ja siksi tahtoo käynnistäessä herkästi "polttaa väärin päin", kiskaisten narun näpeistä. Pitää olla sellainen riuska nykäisy, eikä veltto veto. Moottorin takaosassa oleva kaasutin kuivuu moottori kipattuna jotenkin ja aiheuttaa lisää nykimistä, ellei anna koneen olla käyttöasennossa hetkeä bensahana auki. Itse asiassa se kone tuli minulle lähes uutena vaihdossa (päikseen siihen kaksitahtariin) juuri käynnistyshankaluuksien vuoksi.

Sopivalla tavalla toimien on pikku-Honda ollut yleensä laakin peli. Kippaan koneen alas ja avaan ensimmäiseksi bensahanan. Annan ilmaruuvin olla hetken vielä kiinni, jolloin tankissa olevan kaasunpaine ajaa bensaa kuivaan kaasuttimeen. Pientä kurinaa kuuluu, kun bensa menee minne pitää. Sitten ilmaruuvi auki ja riuska nykäisy - ylensä lähtee tulille jo sillä yhdellä nykäisyllä. Jos ilmaruuvin avaa ensimmäisenä, saa nykiä usein kymmenkunta kertaa tai odottaa kaasuttimen täyttymistä pidempään.
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Taskulamppua hankkimassa... Päksi Chit-Chat 299 18.01.2017 19:51
Myydään 3 kpl PERÄMOOTTORIA, 350e Rekisteröimätön O/M/V Muut 0 23.07.2009 09:51
Rangea hankkimassa?. fomoko Tekniikka & Jutustelu 20 07.03.2009 22:28
Samuraita hankkimassa Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 1 19.01.2009 12:19
Hankkimassa C3:sta svahnm Vuosimallit 1968-1982 10 09.03.2004 16:12


Sivu luotu: 23:39 (GMT +2).