Ei pidä ymmärtää että runneri ois huono. Siinon vaan paljon hintaa.
Eniten rikkoutuneita koneita olen nähnyt mallia 2L-T ja kun en harrasta esim pajeroita niin niin en niiden rikkoutuneita koneita ole koskaan päässyt näkemään. Ehkä onneksi. Niissäkin menee koneet rikki vähintäänkin samanlailla kuin 2L-T tojotoissa. Muut maasturikoneethan ei tojotalla hajoilekaan niin herkästi. Japanituonti mikä järvenpäässä niin niillon kansia hyllyllinen kun niitä kuulema menee. Tai oli ainakin hyllyllinen kun kävin muutama vuosi sitten. Muita kansia ei ollutkaan mallia maasturikone.
HDJ 80:n kiertokangen laakerit on kyllä legendaaristet eli siinä joustetaan hieman. Kone itsessään ei ole huono vaan laakerit on.
Tojotien suurin etu harrastekäytössä on se että niistä löytyy valtava määrä tietoa tutuilta, netistä ja jopa tojotaliikkeessä. Pajeroista en usko samankaltaista tietomäärää olevan lähimainkaan olemassa.
Itse ajelen vm. 91 4Runnerilla jossa V6 pensamoottori. Olen pitänyt kyydistä paljonkin mutta onnellisimmillani olisin jos konehuoneessa käryäis kolmen litran turbodiisseli. Bensakone on jotenkin tehoton ja syö hevosiinsa nähden aivan liikaa bensiiniä. Max 4000rpm ja 200 newtonia

hehheh aika onneton.
Kaikki maastureiksi haukutut kestävät normiajoa ajella 30" renkailla. Oli se pajero, susuki tai tojota.
Halvalla saa halpaa ja jos tuuri käy niin vahingossa voi saada hyvääkin.
EDIT: Kannattaa laittaa kahvisuodatin väliin kun itse ajattelen asioita vähän liikaakin ns. extriimi offin kannalta.