![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#426
|
||||
|
||||
![]()
Koeajo suoritettu ja muutama video kuvatus reissusta...
Ja alkulämmittelyä... http://www.youtube.com/watch?v=BiWa5yYnxnA Ensin pikku mäkeen koittaan... http://www.youtube.com/watch?v=TCI6kXApBnE Ja samaan rinteeseen jyrkemmästä kulmasta... http://www.youtube.com/watch?v=BmCEA2B4Ick Ja välillä käytiin hakemassa uusi sokka vaihdevipuun kun ensimmäinen irtos kesken ajon ja uutta rinnettä ylös kun eka kerralla ei noussu ja se sokka putos... http://www.youtube.com/watch?v=Ld9GzpVg4Kw Jostain syystä tässä kohtaa jännitti kaatuminen vaikkei vallan ihmeellinen kivenkolo oo kyllä mutta videopa loppuu kesken ,Kaatukohan se??? http://www.youtube.com/watch?v=rUkTKF0JjLc Ja vastaus kaatumiseen tulee tässä pätkässä... http://www.youtube.com/watch?v=kRkZT735TG0 Yksinkertainen kun kuljettaja on niin ei ymmärrä heti että paineilmat menee taivaalle niin ei meinaa pysyy pikkupuoli päällä... http://www.youtube.com/watch?v=3bk6sTTeDrM Jotain turhaa rummutusta keskellä ei mitään... http://www.youtube.com/watch?v=51IKm0a8F0k Ja tosi lyhyt pätkä mistä näkee että joustaa romukasakin edes vähän... http://www.youtube.com/watch?v=yg8EEmUIdtM Hakemalla kun alkaa haasteita hakeen niin alkaa löytymään kivenkoloa ja porrasta... http://www.youtube.com/watch?v=94QTt2IO2rQ Ja samaan kinkamaan uudestaan jurnuuttaan mutta flektin johdon joku tunari asentanut vähän huonoon paikkaan ja virrat maihin ja samalla sulas taas vähän ilmaletkui jne... http://www.youtube.com/watch?v=DtOOQLXNDCI Jotain turhaa junkaamista tuloksetta... http://www.youtube.com/watch?v=zGLw5mH5-RU ja taas paineilmat taivaalle ja pikkupuoli pois päältä niin päätettiin lopetella... http://www.youtube.com/watch?v=F6strNrEcNM Aikas monta pätkää tulikin ja vieläki olis mut ei oikeen mitään järkevää ku nääki nyt joku jos ajankuluksee jaksaa kattoo ni ihme on... Kaikenlaista korjaamista ja paranneltavaa löyty/tuli, suurin on vinssien paineilmalukituksien kanssa ,tosin etuvinssi tuli reerailtu jo tänään ja vaikuttas toimivan ja muutenkin johdot ja letkut tuli korjattuu mutta ohjaustehostin lakkas myös toimintansa ja jäi kyllä korjaamati vielä Mutta ihan tuntus toimivan nyt hyvin ja jotenkin se nyt eteneekin kunhan tottuu automaattiin vielä vähän paremmin niin kyllä se siittä,suohon tarttis päästä koeajaan mutta eiköhän juukassa tule sekin hoidettua (: |
#427
|
||||
|
||||
![]()
Kait sitä nyt ennen juukaa vielä yhden koneenvaihdon joutaa tehä
![]()
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#428
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä sitä kerkeis toki hyvinkin mutta jos mersun motti nyt laulas edes saman puolen vuotta mitä 12ht niin olis sekin jo jonkinmoinen saavutus (:
Jaa juu ja offtopiccia pitää aina välillä olla eli pian pääsee taas jatkaan gorilla projektiin kun tänään kivisen kanssa nostettiin kone pois koekäytön jälkeen niin pääsee kivinen veneileenkin joskus... Ja tämä on siis tilanne projektin suhteen tällä hetkellä... Yhtäkään hitsi tai muuta kananverkko paikkaa ei löytynyt ,pintaruostetta jonkunverran mutta pohjasta löytyi vain kaksi reikää aikamoisen sorkkaraudalla koputtelun jälkeen... Eli hantin jalkatilassa...(vähän huono kuvatus) Ja kuskin helman etupää lokarin alta... |
#429
|
||||
|
||||
![]()
Muutin linkit niin että videot näkyy suoraan palstalla.
Lainaus:
|
#430
|
||||
|
||||
![]()
kiitoksia ,hmm...tarttee treenata tätä nettioffausta viel että osais noi tolleen liittää ,no varmaan joku pirun yksinkertanen mut ei vaan ite käsitä (:
|
#431
|
|||
|
|||
![]()
Vaikuttavan näkönen logo konepellissä, en olekkaan ennen huomannu. Hyviä pätkiä.
Ooksää muka alkanu kaatumista jännittämään. Veikkaan et se on paskapuhetta... Jaa mut se kaatumatauti onkin vissiin löytäny uuden isännän ainakin raision kilpailun perusteella.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
#432
|
||||
|
||||
![]()
Joo kaatumatauti tosiaan on tainnu löytää uuden isännän ONNEKSI,enkä minäkään nyt sitä jännittämään oo alkanu mutta ei viittis suotta päiten kaatuilla etenkään ku oltiin vaa yhdellä autolla niin ei olis saatu pystyynkään ja kerkee sitä vielä kaatuileen monet kerrat (;
|
#433
|
||||
|
||||
![]()
Tänään käytiin taas koeajelees ja vinssimeininkejä testailtuuki tuli ja etuvinssi on kyllä hidas mutta hyvin tuntus jaksavan vedellä ,nyt ei vaikuttas olevan oikeen muuta ongelmaa enää kuin ohjaustehostimen ölppien lämpeeminen ja sille ensiavuksi laitoin kupariputkea letkun väliin joskos jäähdyttelis edes vähän...
Ja pari videonpätkää sirpa kuvaili kun ossin kans kurvailtiin missä milloinkin... Pidolla kun yritti niin jäikin v-mäiseen koloon junkaamaan mutta pakko kolmonen pesään ja... http://www.youtube.com/watch?v=ToQ-pTgrrLI Ossi rytyyttää lantikkaa... http://www.youtube.com/watch?v=iQvYitgvR8k Olemattomilta nää kinkamat näyttää videolla tai sitten ne vaan on olemattomii /: http://www.youtube.com/watch?v=3l0C-LgoVFY ei pidä bokkeri vai miks ei nouse no vinssillä meni... http://www.youtube.com/watch?v=61RxYGUq5Ys Bokkeri ei vaan meinaa pitää niin pikkuhappi auttaa... http://www.youtube.com/watch?v=s5JGOTfBpPQ hiukan huutaa ohjaustehostin hoosiannaa väittäisin... http://www.youtube.com/watch?v=8wU0Cidxx7c Huomatkaa muuten mogsun katolla olevat todelliset köyhän miehen ajosillat (; |
#434
|
||||
|
||||
![]()
Tuanoi mitäs hyötyä saadaan jakolaatikon hämmentämisestä paineilmalla?
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#435
|
|||
|
|||
![]()
Hienostihan se mesen motti laulaa ja Mogsu kulkee. Komeeta videoo.
|
#436
|
|||
|
|||
![]()
videot olis saanu olla pitempiä ;D
|
#437
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Vai pitempiä videoita sais olla ,hieno juttu jos jotakuta on nää meitin rummutus pätkät kiinnostanu (: |
#438
|
||||
|
||||
![]()
Ahsoo! No enpä ole irrallaan tuollaista lootaa ikuna nähny/pidellyt kätösissä.
![]() Eli ilmeisesti toimivan vivuston rakentaminen sangen työlästä ja käyttö hankalaa.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#439
|
||||
|
||||
![]()
Jotensakin noin juu ,varmaan monella kyllä on ihan vivustoilla ,esim sirpan autossakin on kun sen on ilmeisesti simelius aikanaan tehnyt mutta mielestäni ei kovin käytännöllinen ole...
|
#440
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
#441
|
||||
|
||||
![]()
On se nyt kauheeta kuittailua ,no pian pääsee taas rokkari bj.n kimppuun jos siittä tulis edes vähän kevyempi tai sitten ei (:
|
#442
|
||||
|
||||
![]()
Mynän viripumppu, onko 7mm elementeillä? Äänet kuulostaa ainaki tosi räyhäkältä. Onko toi Mesen kone muuten OM603?
|
#443
|
||||
|
||||
![]()
Juurikin tuollainen yhdistelmä mogsun keulalla on ,juukan kisassa ei eteneminen jäänyt voimasta kiinni kyllä mutta paljosta muusta kylläkin (vinssien kilkattua ,laturi kilkkas mutta vaihdettiin ehyeen ,no ehtoosti kilkkas ohjaustehostimen pumppu ja sitten alettiin lopetella kun 2-3tuntii ilman tehostinta ajettiin niin alko sormet/kädet olla aikas hellänä jo)
|
#444
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
PAKOPUTKESTA TULEVA KANKI PÖKKÄSI TAKAPÄÄN YLÖS KUOPASTA! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Niinpä.. Usko siirtää vuoria, sitä pienemmät maansiirtotyöt tekevät varusmiehet! (tai pökkyrämiehet! --> jos vaikka PAULI sattuis lukemaan "siis se jolla EI OLE takapään ohjausta" ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Pikku pyyntö? Saisko "chekker" ruudut katolle --> voisin laittaa sulle hommista tulemaan sellaisin keltaisen kuvun katolle (olis suåmen eka maastotaxi???) ![]() ![]() ![]() Hyvältä näyttää, kulkukin näyttää maistuvan!
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#445
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#446
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja paulin olen nähnyt mashboxilla ohjaavan takapäätäkin vaikkei ohjausta takana tosiaan olekaan (; Mutta ei minun TLP rakennelmaa voi verratakaan mashboxiin missään suhteessa kun siinä on vain halvat mogin akselien kopiot vai mitä pauli (: Ja mitä taxi hommiin tulee niin eiköhän hj.t kuskaa metsissä ihan riittävästi porukkaa ettei minun enää tarvii... Ja sitten asiaan taas eli tänään vaihdoin moottorin takavinssiin ja nyt kelkkoo taas mutta vähän hitaammaksi tuli kun isomman moottorin laitoin mutta pääasia että jaksaa vetää ja etuvinssin lukitus tappi oli ihan v...una pitäis olla suora mutta tämä oli kyllä jo viistynyt oikeen tunteella eli ei ollu ihme ettei pysyny lukittuna... |
#447
|
||||
|
||||
![]()
Jotain tullu reerailtuu taas...
Etuvinssi vaihtoi vähän paikkaansa sivummaks kun muokattiin lukitus vermettä... täyty siirtää sivumpaan että ilmasylkky ei ottas koneeseen kiinni... ja takaiskarit oli alapäästä hakannu poikittastukiin tai mitkä ne nyt sitten oikeelta nimeltään onkaan... Ja tilalle mogin omat iskarit mutta rungon ulkopuolelle etukenolleen ja tohon tukeen mikä näkyy kuvas otti siis kiinni kun oli iskarit rungon sisäpuolel... Ohjaustehostin vielä reeramati ,minkäs verran painetta muuten hj.n pumppu tekee kun nyt on kaksikin mersun pumppua jo kimahtanut.ensimmäinen oli 120bar ja hajos paris kolmes tunnis ja toinen 95bar ja kesti n.12tuntii ajoa juukassa... eli eikö hj.n simpukka pysty käsittelemään moista painetta vai olisko mersun pumpus litra tuotto niin paljon isompi vai mikähän ne hajottaa? eli aluks öljyt lämpee ja tehostin alkaa huutaa aina vaan enemmän ja enemmän kunnes kaput,kupariputkee välissä jo jäähdyttämässä... |
#448
|
||||
|
||||
![]()
Lämpeiskö öljyt vaan ylenpalttisen paljon? Voiteleva ominaisuus häviää eikä pysy enää siellä missä pitäs.
Yks vaihtoehto ois myös pumpun joidenkin osien lämpölaajeneminen, eli joku paikka menee ahtaaks, sitä myöten lähtee ns. laakerimuju liikenteeseen tuhoten pumpun totaalisesti. Samainen muju voi jättää varoventiilin jumiin ja yleensä se jää nimenomaan auki. Toisaalta jos varo jumii kiinni, sekin voi tuhota pumpun. Nämä oli vaan villejä arvauksia. Pura joku hajonnu pumppu ja kahtele mitä näkyy.
__________________
Hiluxistakin voi tehdä maasturin. |
#449
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#450
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Oisko järjetelmään voinu jäädää sitä mujua ensimmäisestä pumppu rikosta ja sen takia toinenkin pummpu menny? Kunnollinen huuhteluhan on aika vaikeeta. Voisko laitta suodattimen? 3/4" paluu suodattimia saa aika halvalla. Sit öljyistä vielä, saatavilla olevissa hyd. öljyissä paljon eroja. Joku kestää 50 astetta lämmintä ja toinen kestääkin 120 astetta. Nuista asteista ei tarvii mennä ku vähä ylös päin niin öljy palaa ja menettää totaalisesti ominaisuutensa lopullisesti. Atf mulle tuntemattomampi öljy, siitä en paljo voi sanoa mitään. Toivottavasti et ota nokkiis ku yritän päteä täs ![]()
__________________
Hiluxistakin voi tehdä maasturin. |
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kokemuksia vitarasta | Tekniikka & Jutustelu | 68 | 10.04.2013 11:38 | |
Vitarasta yleensä? | Jouni_S | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 13.09.2012 20:32 |
kysymys automaatti Vitarasta | anracing | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 30.06.2011 10:21 |
M: Niva "ex-kutunjuusto" | kuttu | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 16.10.2006 20:17 |
vitarasta? | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 01.03.2006 18:23 |