![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#51
|
||||
|
||||
![]()
Huolellinen pesu päällipuolelle ja tyhjennys, sitten aivan normaali hitsaus mikillä ja pitää
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR |
#52
|
||||
|
||||
![]()
Tankin täyttö vedellä turhaa. Ite olen täyttäny tankin misonilla tai argonilla. Ei se bensa pala jos ei ole happea.
|
#53
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kova on kaasunvirtaus, puolella kun vähentää niin tulee paljon parempi sauma. Kaikki korjaamani tankit olen hitsannut migillä ja on pitänyt saumat. Vain paineilmaa tankkiin suhiseen niin ei räjähdä. Toisaalta kun luin noita ojeita niin en usko kaikkien "tosissaan" kirjoittaneen niitä, sen verran hauskoja patentteja.
__________________
muistaakseni en ole koskaan ajanut ylinopeutta.. |
#54
|
||||
|
||||
![]()
Miten niin turhaa ? Eiköhän se ole se jokaisen käsillä oleva helpoin keino. Jompi kumpi täytyy poistaa, bensa tai happi. Jos täytetään tankki vedellä, saadaan bensa pois. Jos täytetään tankki misonilla tai argonilla, saadaan happi pois. Kumpi nyt on turhaa, vai molemmat?
|
#55
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#56
|
||||
|
||||
![]()
On toss isäukon kanssa tapeltu käyttö-Patrolliin tankinpaikkausta..etureuna on päässyt hiukka mätimään..
eilen tehtiin tigillä ratsupaikka "helman" yläpuolelle, ajattelin jos siihen vetäis nyt kemiallisen metallin ja koko hoidon löträis vielä sikakyöstillä..maalia päälle ja vaikka hiukka vaseliinia ainakin saumoihin kans niin pysyy vesi kaukana. Tigillä hitsatessa tuntui olevan pieni ongelma,kun tankin pelti on ohuesti galvanoitu/sinkattu molemmin puolin ja pelti on ruostunutta ja happipitoista, niin se häiritsee hiukka hitsaamista..kuitenkin kärsivällisesti turaamalla (35-40A) pienellä virralla ja lisäainelangalla sai kohtalaisen näköisen sauman. Tosin ei vielä pitänyt täydellisesti..pienemmät reiät varmaan umpeutuu sit sillä kemiallisella metallilla. Tankki on toki tyhjennetty muutenkin,kun siellä oli PÖ:tä ja tuuletettu ahkerasti paineilmalla hitsausten välissä/aikana isolla/pienellä paineella ettei ilmavirtaus häiritse hitsauksen aikana.
__________________
-rust fetish- |
#57
|
||||
|
||||
![]()
Vielä on kestäny tuo mäntysuopa/pakkeli viritys. Kuulin tuon vinkin Linja-auto miehiltä.
|
#58
|
||||
|
||||
![]() peltiä se on siinä missä muukin (jos ei ole muovitankki)Lainaus:
Jos hitsattavassa tankissa on kyse nimenomaan tankista jossa on ollut bensaa niin esim. viimeksi FJ 40:n tankkia hitsatessa laitettiin huuhteluaineeksi veden sijaan polttoöljyä kun se ei ole kuitenkaan niin äkäistä evästä kaasuuntumaan ja räjähtämään kuin bensa ja homma onnistui silti ihan hyvin. Vettä tankkiin asiakseen laitettaessa on kumminkin oma ravistelunsa & jäänestoainehuuhtelunsa mutta löpön jäljiltä ei näyttäisi räjähtävän niin helposti (ainakaan toistaiseksi). Hitsatessa olisi hyvä, jos samaan aikaan tankkausputkesta hissukseen lasketaan pillillä paineilmaa tankkiin tuuletuksen vuoksi. Enkä kehota ketään toimimaan näillä ohjeilla mutta itse en niin perusta sen veden poishuuhtelusta kun sitä helposti sinne tahtoo kuitenkin jäädä, itsellä on onnistunut muutamien tankkien hitsaus hyvin näillä metodeilla. Viimeksi muokannut Urbancityboy : 14.01.2010 16:27 |
#59
|
||||
|
||||
![]()
Niin ja migillä on tankkihitsaukset hitsattu, olisihan nuo hopea- ja messinkijuotokset hieno juttu mutta kaasupillien pitäminen maksaa liikaa tälle taloudelle.
Volvo F6:n hytikkasäiliötä ei jaksanut eikä ehtinyt ruveta irroittelemaan niin peltipanta ympärille ja väliin roiskeläppäkumia ja plastic paddingin kemiallista metallia, hyvin on pitänyt |
#60
|
|||
|
|||
![]() Voi ristus..
Kai niitä hyviäki tapoja on monia mut itte tein 100L tankin rosterista ja ei YHTÄÄN huokosta saumoissa,kai enempi tuuria ku taitoa mut korjauksissa oon kans migillä hitsannu paikan ja jos nii mätä et ei anna hitsata koko saumaa ni sit kori tinalla saumat tiiviiks.Ensin liuotin pesuaine ja sit kuumaa vettä ja vielä tankki vettä täyteen jos mahdollista.Joskus laittanu paineilmaa puhaltamaan vielä,sillon ei ainakaan oo niin paljoo pesa höyryy räjähtämässä.Se tinaus on helppoo:mätänetist pari tankoo sitä bera tinaa ja saman virman juoksutetta.Sit kosan pillillä juottaen.Se juoksute on vesiliukosta et jos on paksua ni laimentaa lusikallisella vettä,sit maalisutilla läästii hyvin kirkkaaksi hiotulle pinnalle,ei kannata kuumentaa ennen sutimista.Sit toholla lämmittää liekkiä liikuttaen ja kun tina helmeilee pellin pinnalla,pyyhkäisee trasselilla sen happokuonan pois.Joo se tina jää sihen peltiin vaik luulis et se jää sihe trasseliin myös mut ei.Sit ku tää on tehty ni sit sitä tinaa sulattelee sihen pohjustetulle pinnalle ja naftassa uineella puulusikalla muotoilee sitä tinaa,sihen näyttää niinku jäis kylmäjuotos mut se koritina toimii vaik ei olekkaan muotoiltaessa ihan juoksevaa.Sehän siinä on taiteilemista ku aina meinaa lämmittää liikaa ja sit se tina valahtaa munille,eli ei tarvi lämmittää ku just sen verran et liikkuu.Sit vaa hioo santa paperilla tai jollai suti laikalla ja vot,näkee hiotusta pinnasta et onko jääny huokosii.Nii ja se tina EI toimi ruosteen päälle eikä rosteriin eikä muovitankkiin.
|
#61
|
|||
|
|||
![]()
Jos et saa siihe hitsailtuu, nii ite kyl vetäisin kuituu pari, kolme kerrosta, ja jos tarve vaatii nii voi vetää enemmänkin.
|
#62
|
||||
|
||||
![]()
Jos ei ole vuotoreiän ympäriltä ihan hapero, niin paineniitillä helppo korjata. Akkukoneella niitinmentävä reikä ja sitten vaan paukauttaa niitin kiinni.
Ei vuotanu enää siitä kohdasta.. http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=52451
__________________
KYM |
#63
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
mitähän shittoa nyt suikasta taas pitäis korjata?? | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 11.01.2008 21:42 | |
Voiko aluvanteita korjata | Discovery | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 20.11.2006 20:05 |
Jarruputket voiko korjata vai joutuuko vaihtamaan | Discovery | Tekniikka & Jutustelu | 32 | 18.04.2006 08:55 |
Missä korjata ja rakentaa autoa | Discovery | Tekniikka & Jutustelu | 31 | 06.11.2005 15:11 |
Voiko etu-/takamöhkylästä tunkata? | ttimonen | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 05.11.2003 09:59 |