![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Juu timbertec ilmoittaa vetokyvyksi 13000lbs eli noin 5900kg. Ja jos se kestää vuoden, niin tuolla esim warnin hinnalla ostaa 5-6 vinssiä. Ja ompahan sen jälkeen varaosiakin.
|
|
#2
|
|||
|
|||
totta töräjät!
Joo, niin se taitaa olla.Ittellä warni ollu 8 vuotta,kerran vaijeri vaihettu ja pelaa hyvin mutta kerran oon sen purkanu ja rasvannu.Mutta ei ne sisus kalut mitään ihmeellisiä oo,tasavirtasähkömoottori ei ny paljo yksinkertasempi voi olla.Mä oon koittanu vähä sääliä mut on näitä jätkillä palanu.Ja se on tosiaan totta et ku tää makso sillon jotai 1300 euroo et kyl nykyään tän rahalla saa 3-5 halpis vinssiä et en taija enää warnii ostaa.Vaikka uusis warneis se moottori pyörii vähemmäl virralla ja niihin saa niit elektronisii boxei jotka ei oo vesi arkoja niinku nää vanhan mallin releet.Jotenki tuntuu et aika suppeeta on koko vinssi valikoima vieläki ku ei oo ku warnii ja niitten kopioita.Missäs on japsit ja sakemannit?
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Mahtaa lohduttaa siellä suon keskellä, että saa vielä 3 samanlaista kiinavinssiä tilata saksasta tämän hajonneen tilalle, ennen kuin on warnin hinta kasassa..
Elektorinen boxi on varmaan warnilta saatavissa oleva mosfet-loota, hintaakin taitaa olla useamman sataa euroa. Kaikki muut taitaa sisältää liikkuvia osia, vaihtoehtoina 4 tai 2 erillistä solenoidia tai kaikki yhdessä suljetussa paketissa. Ja kun sähkömoottori on niin yksinkertainen laite, toimii kaikki solenoidipaketit kaikissa moottoreissa, oli sitten kestomagneetti tai kenttäkäämi. Ja reilusti virtaa ne uudetkin tehokkaat moottorit haukkaa.. Mutta eipä tuo warnin hinta-laatusuhde hirveästi vakuuta. Omasta mielestä come-upin tai superwinchin kanssa saa parhaiten rahoilleen vastinetta ja rakenne on warniakin fiksumpi (jarru ja vapautin) |
|
#4
|
|||
|
|||
|
saman verran virtaa/watti varmaan kaikki ottaa, vai? ainaki samalla jännitteellä.. on kyseessä kiinan kama , warn tai comeup tms.. sähkölaitteilla vääntö tehään välityksillä, eli nopeampi on suht väkisinkin heikompi teholtaan..
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Runvan High Speedissä tuntus ainakin olevan normaalia parempi toi releboksin puoli.
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Paljos toi Runva painaa?
Ja onkos 6000-10 000 vinsseissä mitn paino eroja? |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Varmaan sen saman mitä muutkin planeettavinssit (poislukien isorunkoiset)
Saahan sitä narulla kevennettyä
|
|
#8
|
|||
|
|||
KompromissiäLainaus:
Eipäs vedetä noin yksinkertaisia johtopäätöksiä! Lopputulos on kompromissi ja kaikki vaikuttaa kaikkeen. Moottorin painosta voi päätellä onko siellä kuparia, näkyy sitten virrankulutuksessa (ja lämmöissä). Taborit esimerkki joissa säästetty materiaaleissa.... |
|
#9
|
||||
|
||||
|
nousi ne vinssien hinnat aiemminkin yleensä yli 180e, mutta omani sain aika halvalla. kyllä se halvallakin irtoaa kun jaksaa kytätä. Työkaveri oli kysellyt noita kiinan vinssejä jostain välittäjältä tai tehtaalta kiinasta ja 3kpl 13000lbs vinssejä olis kustantanut 550e rahteineen suomeen.
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
ehkä vähän mutta ei paljon offtopic,mutta sehän sopii kun koko foorumi on offi
http://www.preheat.eu/index.php?page=offroad-varusteet onko kokemusta noista vinsseistä? kelasin tota highspeediä ettei tarvii varttua sitä ulso kelaamista ym ja samalla tollasen kompuran vois ostaa,ku halvalta vaikutti.. mitä raati sanoo?ovatko ihan huonoja?
__________________
Vittunko mä työnnän nää perrkele ! ! |
|
#11
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Vinssit ovat minulle outoja, joten kohta 2 h aikaa viettänyt aiheen piireissä.... ja sitä ennen 2 h käytti aikaa kun onki Civicciä ylös ;-(. Sähkömoottorin hyötysuhde ei varmaankaan ole vakio (käynnistysmoottoreissa ainakin suuria eroja), vaan siihen vaikuttavat monet asiat - sisäiset vastukset (hiiliharjat, hiilikiskot jne...) - moottorityyppi (starteissa ainakin käytetään... useampaa vaihtoehtoa) - mootttorin suunnittelu (käämien paikat, paksuudet ja sijainti, kollektorit jne....) Sähkömoottorista tulee "vääntö" ja välitykset sitä kasvattavat (tai pienentävät).... Mutta vääntö tulee sähkömoottorista. Käytetäänkö kestomagneettimoottoreita vinsseissä? j.h kannattajia löytyy joka lähtöön, niin kuin autoissa.... |
|
#12
|
|||
|
|||
|
http://cgi.ebay.co.uk/ELECTRIC-WINCH...ht_7721wt_1009
Onko tollasta kukaan kokeillu? Onko hintansa arvoinen??? Lähinnä kiinnostaa että onko noi yhtään parempia ku timbertech vinssit.
__________________
Focus RS -03 HJ 61 -88 |
|
#13
|
||||
|
||||
|
Itse meinasin tommosen tilata 12v, mutta jäi sitten tilaamatta.
__________________
|
|
#14
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Löytysköhän tuohon firmaan jotain sähköpostiosoitetta,josta voisi tiedustella Suomeen toimitusmahdollisuutta ja hintaa? |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Runva - vinsseistä kokemuksia? | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 15.09.2010 22:44 |
| Kysymys vinsseistä | blomi | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 30.12.2008 09:03 |
| kellään kokemuksia TML vinsseistä? | hamaBJ40 | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 11.02.2007 18:11 |
| kokemusta/tietoa KEW merkkisistä vinsseistä | Cental73 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 11.08.2006 22:51 |
| tojon pto vinsseistä | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 02.04.2005 11:12 | |