![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#26
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Lainaus:
kyllähän tuo hyvin liikku ennenku otin ton putistimen irti
__________________
2X suzuki sj410 -83 |
|
#27
|
||||
|
||||
|
Eilen käännettiin suitsa toisinpän nii pääsee jatkamaan hitsailuja. Aika hyvän näkönen tuo helma, tollanen muodoton paskaläjä
Joo mutta piti eilen illalla vielä rälläköidä tuo kulma pois ennen ku maltto lähteä kotia Mutta pitää tästä lähteä hitsaileen että valmistuu edes joskus
__________________
2X suzuki sj410 -83 |
|
#28
|
|||
|
|||
|
ai et sitte ku toiselle puolelle ventiiliä tulee paine nii sitte se aukee?
|
|
#29
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Jotku ovat muistaakseni myös saaneet katsastettua offroadtarvikkeen kaupittelemaa kierrejousisarjaa, joka vaikuttaisi kyllä ihan hyvältä vaihtoehdolta jos nyt alkaisin kierrejousitusta suzukiin miettimään...
__________________
-Pauli- |
|
#30
|
||||
|
||||
|
Kiitoksia Palexille informaatiosta... nyt vasta rupeen vakavissani harkitteen tota kierrejousitusta
Otin tosta taka akselilta tolle "venttiilille" tulevan jarruletkun irti mutta ei ollu vaikutusta. luultavasti toinen jarru sylinteri jumissa, täytyy avata ja kattoo
__________________
2X suzuki sj410 -83 |
|
#31
|
||||
|
||||
|
Pelti hommia tullu tallilla tehtyä eli taka kaaren ja taka kulman saanu hitsailtua. Alkaa pikkuhiljaa jo näyttämään autolta
Seuraavaks pitäs helmapalkkia ja apparin lattia ruveta työstämään
__________________
2X suzuki sj410 -83 |
|
#32
|
||||
|
||||
|
Veli Pääsi intistä lomille ja ruvettiin hyökättiin sen kanssa rengas ongelman kimppuun. Ensin piti saada kumit pois vanteelta ja lainattiin Mapelta tota naftalla toimivaa rengas konetta eli pullamersua
.Nuo vanteet on uaz:n vakio peltivanteet ja niissä oli keskiöt pistehitsattu kiinni ulkokehiin (venäläinen ratkasu)
__________________
2X suzuki sj410 -83 |
|
#33
|
||||
|
||||
|
Ensin tehtiin yks rototyyppi ja ruvettiin poraan pistehitsejä auki mutta ensin piti jatkaa pylväsporakonetta että mahtu poraan vannetta. Porauksen jälkeen piti vaan parikertaa paukauttaa lekalla niin lähti keskiö irti
. Sitte pyöräytettiin keskiöt toisinpäin ja suoristettiin tossa susukin navassa(heittoa n. 1mm) ja sitte hitsaus vanhoista piste hitsin kohista ja vanteen takapuolelle pari saumaa
__________________
2X suzuki sj410 -83 Viimeksi muokannut Tuoppo : 09.08.2009 23:48 |
|
#34
|
||||
|
||||
|
Sitte pari kuvaa käännetystä vanteesta. Tuo käännetty vanne mahtuu kääntymään Niin ko vakio rengas ilman että ottaa jouseen
Näyttää muuten ihan bj:n orkkis vanteelta ku on kiinni .Tehtiin muille vanteille sama homma ja kaikille hiekkapuhallus ja pohjamaalaus.
__________________
2X suzuki sj410 -83 |
|
#35
|
||||
|
||||
|
Eilen tallilla vanteet sai pinta värin, apparinpuolen lattia lähti manalaan ja helmapalkki löysi paikkansa.
Alko tänään koulu ja se hidastaa rojektia reilusti mutta ei lannistuta. On koulussa hyviäki puolia voi vääntää viraapelia ajankuluks![]()
__________________
2X suzuki sj410 -83 |
|
#36
|
||||
|
||||
|
Eilen tuli muutama paikka taas hitsailtua ja helma palkki kunnolla kiinni. tänään saa laittaa kumit vanteille jos ne on kuivunu
__________________
2X suzuki sj410 -83 |
|
#37
|
||||
|
||||
|
Nyt ois kumit vanteilla ja nyt mahtuu kääntymään ja pyörimään rengas. pohjaa on taas valmistunu mutta loppu pelti kesken nii en saanu tehtyä loppuun
Tossa viimesessä kuvassa on se mitä on jääny jäljelle 4neliöstä peltiä Tossa palkissa mikä on vähä rikki pitäs olla iskari kiinni
__________________
2X suzuki sj410 -83 |
|
#38
|
||||
|
||||
|
Ton etu lokarin hitsailin ja tuli hommattua tollanen volvon laatikko ja se pitäis sovittaa suikkeliin. Niveleen piti sorvailla sovitus tolle akselille, tohon tulee vielä holkki(jossa poori sisällä) noitten poorien päälle ja holkki hitsataan niveleen kiinni ja koko paketti mutterilla kireelle. On vähä epä selvästi selitetty
mutta kuvia tulee vielä lisää
__________________
2X suzuki sj410 -83 |
|
#39
|
||||
|
||||
|
Nyt ois molemmissa päissä ristikot ja laatikko alkaa oleen kasassa. välillä meinas olla ton kasauksen kanssa taistelua ku ei oo minkään sortin räjäytys kuvia
eikä meinaa edes löytyä. mutta kasaassa se kuitenki on ku muutaman kerran kasas ja purki Löytyiskö joltaki räjäytys kuvia tohon laatikkoon
__________________
2X suzuki sj410 -83 |
|
#40
|
|||
|
|||
|
Mikä on vaihteiston tyyppi ? ( ja mistä automallista ? )
|
|
#41
|
||||
|
||||
|
luultavasti 240 (4 vaihteinen), ei oo täyttä varmuutta asiasta.
__________________
2X suzuki sj410 -83 |
|
#42
|
||||
|
||||
|
Nyt ois laatikko kasassa ja hienosti pelittää ainaki toistaseks
oli tuo pienempi säätö rengas väärällä puolella akselia. On se aika iso möhkäle tuo laatikko, saa nähä joutuuko kartaani tunnelia avartamaan että mahtuu .
__________________
2X suzuki sj410 -83 |
|
#43
|
||||
|
||||
|
Nyt on vähä laatikkoa sommittelin paikalleen ja näyttää siltä että ei mee pelkällä koneen siirtämisellä eteenpäin vaan pitää siirtää jakolaatikkoaki, mitä ei ollu tarkotuksena tehä. Konetta saa siirrettyä noin 13senttiä eteenpäin ja pitää jakolaatikkoa siirtää vielä noin 5senttiä taaksepäin että mahtuu. Tota toista pyörän kaarta rupesin avartamaan, ei tuu yhtä hyvä ku toisesta puolesta mutta pää asia et rengas mahtuu pyöriin.
__________________
2X suzuki sj410 -83 |
|
#44
|
|||
|
|||
|
kyllä tosta vielä jotaki tulee mutta kansa tahtois kuvia.
|
|
#45
|
||||
|
||||
|
toinen etu lokari melkeen valmiina mutta kaasu loppu. volvon laatikko paikoillaan ja yks kannake tehtynä, tarviiko tuo laatikko takapäähän kannakkeen? Konetta joutu siirtään 13cm eteen päin ja jakolaatikkoa ei tarvinnu siirtää. Joutu rojektin siirtään kotia ku tuli hääto tallista mutta kotosalla noita akseleita tullu purettua SOA:a ,traction baaria ja maalausta varten.
__________________
2X suzuki sj410 -83 |
|
#46
|
||||
|
||||
|
Hitaasti meinaa edityä. Taka akselille tein soan palikat ja traction barin, nyt oon tehdy etuakselille soa palikoita. Volvon laatikko tuli maalattua, ja kopaa tullu leikeltyä mutta en oo päässy hitsaan ku meinaa mikki vuotaa suojakaasut taivaan tuuliin
__________________
2X suzuki sj410 -83 |
|
#47
|
|||
|
|||
|
KKAANNSSAA TTAAHHTTOOOO KKUUVVIIAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!
|
|
#48
|
||||
|
||||
|
Pitää näköjään laitta juttua tännekki, eli periin tein panssarit ja purin molemmat akselit atomeiksi. Etu akseliin ei tarvinnu hommata ku olkatapin laakerit (vanhat oli ruostunu jumiin) ja parit stefat. Noitten pallien päälle tulevat huopa tiivisteet pitää uusia ja ejattelin tehä kumista ne. Nyt hioin, hiekkapuhalsin ja poja maalasin noita pikku osia. Rungon ja kopan maalaus siirtyy näillä näkymin kevääseen lämpimien tilojen puutteen takia
ellei keksi jotain
__________________
2X suzuki sj410 -83 |
|
#49
|
||||
|
||||
|
Jotain peintä tullu taas härvättyä. Noita osia oon pohjamaalannu ja takakselista tempasin vanhat jousipedit poikkeen mutta tuli vähä takaiskuna se että oli pedin alta akseliputki ruostunu puhki
Koppa ois tarkotus pian pohjamaalata ennenku tulee kovemmat pakkaset vaikka kai se maali kuivuu pakkasessaki
__________________
2X suzuki sj410 -83 Viimeksi muokannut Tuoppo : 05.11.2009 14:17 |
|
#50
|
||||
|
||||
|
Kuvia
__________________
2X suzuki sj410 -83 |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| melkonen kolari? törmäys kirkon kattoon autolla. | toyota4x4 | Chit-Chat | 12 | 29.01.2009 10:13 |
| M: Suzuki Samurai -88 MYYTY & Suzuki DR 650 SE -96 | COWBOY | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 19.10.2007 06:48 |