Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.08.2009, 01:52
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Mätötankkien korjaukseen rälläkän teräsharjalla irtopaska pois ja sitten 2k epoksiliima päälle.Jos tulee isoja reikiä putsatessa niin pellinpala reiän päälle joko pisteillä hitsaten tai poppareilla,tämän päälle liima...Ei kaunista mutta helppoa,toimii ja kestää.

Hyvän jos haluu niin uutta tilalle.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.08.2009, 12:20
Hartzaq Hartzaq ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.08.08
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 86
Perusasetus

Joo, ei siitä pitävää tullut... kävin saumoja läpi, rälläköin ja taas hitsasin, rälläköin ja taas hitsasin ja aina kun kävi toisella puolen tankkia hitsaamassa ja alkoi sitten tarkastella muka jo pitäviä saumoja niin sinne oli ilmestyny uusia "reikiä". niitä oli käytännössä vierivieressä, tuntuu kuin saumat eläisivät ja niinhän ne kyllä tekeekin lämmönvaihtelun vuoksi.

Kävi minulla mielessä tuo putkirunkkarin etsiskely mutta meinasivat nuo kylän miehet että voi tulla kalliiksi messingillä korjauttaa. Pillivehkeet olis tiedossa mutta ei ole kuin rapakaasua, eli normi nestekaasua niin sillä ei taas kuulemma saa hyvää jälkeä.

Mietin tuossa noita kemikaaleja, josko laittais sisästäpäin jonku moskan paineilman kanssa tunkeutumaan koloihin vaiko vetelis ulkopuolelta pintaan sikasotkun, lasikuidun tai vastaavan. Hankala päättää kun haluttais tehdä tuosta kerralla pitävä.

Kun laitatte noita tököttivinkkejä niin kertokaa mitä merkkiä ja mallia mikäkin aine on kun sikaflexiäkin näkyi olevan kaupan hyllyllä noin 20 erilaista, samoin noissa 2k liimoissa on aika paljon eroja...
__________________
Suzuki - Miehille jotka kulkevat omia teitään!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.08.2009, 13:03
Caddy:n Avatar
Caddy Caddy ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.09.07
Sijainti: Kuopio, Finland.
Viestit: 1.140
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hartzaq Näytä viesti
Joo, ei siitä pitävää tullut... kävin saumoja läpi, rälläköin ja taas hitsasin, rälläköin ja taas hitsasin ja aina kun kävi toisella puolen tankkia hitsaamassa ja alkoi sitten tarkastella muka jo pitäviä saumoja niin sinne oli ilmestyny uusia "reikiä". niitä oli käytännössä vierivieressä, tuntuu kuin saumat eläisivät ja niinhän ne kyllä tekeekin lämmönvaihtelun vuoksi.
Mitenkäs suojakaasu, mitä käytät ja paljonko on virtausta?
__________________
Parempi 10 ruuvia löysällä, kuin 1 liian tiukalla
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.08.2009, 14:17
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Ihan perus aralditin kirkkaalla 2k-liimalla olen jonkun korjannut.Samoin lasikutuun tarkoitetulla epoksilla,se vain tahtoo valua vähän enemmän.

Ja 2k sen takia että se kestää bensaa parhaiten.Yli 5 vuotta ollut käytössä yksi korjattu eikä vuotoja.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.08.2009, 18:13
Hartzaq Hartzaq ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.08.08
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 86
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Caddy Näytä viesti
Mitenkäs suojakaasu, mitä käytät ja paljonko on virtausta?
Kaasu on Ar, Co2 ja NO sekoitusta, AGAlaista. virtaus on ollut siinä 15l paikkeilla, hyvin se palaa ja jälkikin on mitä mainiointa ainakin silmälle mutta se kuplameri minkä saippuavesi tekee kun ilmaa laittaa tankkiin ei näytä yhtään hyvältä. Ihmetystä herättää tosiaan tuo homma, hitsauspohjat on kuitenki puhdasta rautaa, kuivat ja karhennetut.

Kyllä minä tässä nyt laskin niin tuon että jos vetäis lasikuitukuorrutuksen niihin saumoihin ja senjälkeen maalit ja massat päälle ja sillä selvä?
__________________
Suzuki - Miehille jotka kulkevat omia teitään!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.08.2009, 17:31
jeeppi-eki:n Avatar
jeeppi-eki jeeppi-eki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.05.04
Sijainti: keminmaa, Finland.
Viestit: 976
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hartzaq Näytä viesti
Kaasu on Ar, Co2 ja NO sekoitusta, AGAlaista. virtaus on ollut siinä 15l paikkeilla, hyvin se palaa ja jälkikin on mitä mainiointa ainakin silmälle mutta se kuplameri minkä saippuavesi tekee kun ilmaa laittaa tankkiin ei näytä yhtään hyvältä. Ihmetystä herättää tosiaan tuo homma, hitsauspohjat on kuitenki puhdasta rautaa, kuivat ja karhennetut.

Kyllä minä tässä nyt laskin niin tuon että jos vetäis lasikuitukuorrutuksen niihin saumoihin ja senjälkeen maalit ja massat päälle ja sillä selvä?




Kova on kaasunvirtaus, puolella kun vähentää niin tulee paljon parempi sauma. Kaikki korjaamani tankit olen hitsannut migillä
ja on pitänyt saumat. Vain paineilmaa tankkiin suhiseen niin ei räjähdä.
Toisaalta kun luin noita ojeita niin en usko kaikkien "tosissaan" kirjoittaneen niitä, sen verran hauskoja patentteja.
__________________
muistaakseni en ole koskaan ajanut ylinopeutta..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
mitähän shittoa nyt suikasta taas pitäis korjata?? Tekniikka & Jutustelu 1 11.01.2008 21:42
Voiko aluvanteita korjata Discovery Tekniikka & Jutustelu 10 20.11.2006 20:05
Jarruputket voiko korjata vai joutuuko vaihtamaan Discovery Tekniikka & Jutustelu 32 18.04.2006 08:55
Missä korjata ja rakentaa autoa Discovery Tekniikka & Jutustelu 31 06.11.2005 15:11
Voiko etu-/takamöhkylästä tunkata? ttimonen Tekniikka & Jutustelu 2 05.11.2003 09:59


Sivu luotu: 16:37 (GMT +2).