![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Itselleni neuvottu auton maaleista... Älä ohenna maalia kun se määrä mitä meinaat käyttää samana päivänä Ohennettu maali kuivaa nopeammin myös suljetussa astiassa Maalin ohennus suhde mitä purkin kyljessä yms on ohjeellinen ei välttämättä ohenneta niin paljoa. Ohentamisesta: laita maalia purkkiin ota esim. tavallinen lyjykynä tai suurinpiirtein samallainen puutikku kasta n. 2...10cm tikusta maaliin nosta tikkua n. 10...15cm maalin pinnasta ylös.. näet kuinka sakea maali valii "siimana". Ohennetta varovasti lisäten ja hyvin sekoittaen välillä kokeile tuota tikku temppua miten maali käyttäytyy... kun maali tikkua nostettaessa valuu tikusta tipoittumalla (ei siimana) on maali sopivaa ruiskutetavaksi. mitä lähempää tikun päätä maali tipoittuu sitä ohuempaa eli oman mieltymyksen mukaan sitten sakeus kohdalleen. Ohuempi valuu helposti paksu tekee "appelsiini" pintaa yleensä 2 komponenttiset on käytettävissä vielä tunnin kuluttua sekoituksesta 2K-maalit... sekoitetaan maali ja kovete annetun suhteen mukaisesti... sitten ohennellaan 2k-maalit kuivuu vaikka umpinaisessa pytyssä kovetteen ja maalin sekoittamisen jälkeen... ei ole toimivaa enää seuraavana päivänä. Eli sekoita vain arvioitu tarvittava määrä. Ruisku kannattaa pestä erittäin huolellisesti heti käytön jälkeen ruisku ohenne käy tähän... Ja asetonia olisi hyvä olla saatavilla sillä luikeaa jos kerkes kuivaa liikaa....
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Tuosta lasipurkkisäilytyksestä muutama sana:
Hamstrasin itselle muutamaan lasipurkkiin erilaisia metallihohtovärejä. Muutaman viikon päästä sieltä oli liuottimet haihtuneet lähes kokonaan pois, mutta sain maalit vielä notkistettua uudella lorauksella liuotinta & sekoittamalla kunnolla. Tämän jälkeen laitoin kokeeksi ihan sitä normaalia Elmun tuorekelmua kaksinkerroin purkin suulle ja vasta sitten peltikansi kiinni. Nyt on maalit pysyneet notkeana muutaman kk:n. Tuo tuorekelmu on myös siitä hyvä, että jos kaadat maalia siitä lasipurkista, niin purkin reuna liimaantuu kanteen kiinni kuin tauti, eikä lähde ehjänä irti. Kelmu kannen välissä estää myös tuon kannen liimaantumisen... ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Yks kaikkein tärkeimpiä asioita on ohentaa maalari, sen jälkeen sujuu.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Maalarin ohennus
Mikä on sopiva rasvaprosentti maalarille? Mulla vaatii ainakin kuukauden syömälakon.
Kysyin tänään maalikaupasta 2 komponenttilakasta. Kauppiaan mukaan muttaman tunnin olisi käyttökelpoinen. Maalarit heillä aamulla sekoittaa lakan ja vielä iltapäivällä käyttää.
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive Viimeksi muokannut jappe : 27.07.2009 17:51 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Maalarin ohentaminen tapahtuu lisäämällä sopivaa ohennetta(esim. Cosken Corva) maalariin. Maalaria ei kannata rasvaprosentin kohdalta alkaa ohentamaan, se ei paranna maalaustulosta, vaan aiheuttaa hallitsematonta ohenteen tehon kasvua.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() hommaa sellaisia maalinsekotuskuppeja missä on valmiina suhteet, ite oon tehny sillain että sekotan maalit aina kerrosten välissä ja sen verta mitä yhteen kerrokseen menee. Ei kannata odottaa tuntia lakan kuivumista, seuraava kerros ei enää sulaudu hyvin |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lakan kuivuminen
En ole vielä koskaan lakannut, huomenna on eka kerta. Kauanko kerrosten välissä ja montako kerrosta?
Taidan tuon maalarin ohentamisen tehdä ryyppäystornilla ![]() Noita kuppeja, suodattimia ja nihkeitä rättejä on. Oli mukava myyjä ja möi kaikkea mahdollista kun sanoin etten asiasta mitään ymmärrä. Mutta ihan tarpeellisia kaikki on ollut.
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive Viimeksi muokannut jappe : 27.07.2009 18:12 |
#8
|
|||
|
|||
![]()
10-15 min ja kerrosten määrä riippuu maalarista ja kerrosten paksuudesta, lakkaa voi huoletta vetää vähän reilummien, se kun ei helposti valu, ja lakkaa ei tarvi ohentaa.
Ja kun vetää reilummin lakkaa niin sen pystyy sitten kiillottaan tasaseks jos on virheitä tai pölyä Viimeksi muokannut HV : 27.07.2009 18:24 |
#9
|
||||
|
||||
![]()
ja japella on niin siisti kalusto (ja pisteet siitä!!!!) ettei oikeen sovi tähän, mutta sanotaan nyt niin että eikös maalin oo tarkoitus suojata ruosteelta, ei kiiltää..
mutta maalarille ohenninta, niin ranne on sopevan lipakka ruutatessa.. ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() Kruisailujeeppi
Nyt on kyse tämän Jeepin kolarivaurioiden korjaamisesta.
Sitten seuraavaksi Grand Chrokee 5.9L puskuri, kynnyskotelon kolarivaurio ja naarmu kyljessä. Jonkun kettutytön tekemä. Kyllä kisapelikin siisti saa olla. Kyllä mulla maalaukset loppuisi lyhyeen jos vain ruosteen päälle saa maalata. Kun ei ole ruostetta jeepeissä ![]() ![]()
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive Viimeksi muokannut jappe : 28.07.2009 20:12 |
#11
|
|||
|
|||
![]() RekitervariLainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
tarvitaan neuvoja autotallin rakentamiseen | joojoomies | Chit-Chat | 62 | 19.08.2007 21:38 |
NEUVOJA TARVITAAN! | nizzan | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 19.03.2007 11:54 |
Kokemuksia näistä maaleista | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 15.06.2006 08:49 | |
Vaihtoon menee, neuvoja tarvitaan. | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 04.05.2005 07:16 | |
Neuvoja tarvitaan... | Petexxx | Vuosimallit 1968-1982 | 2 | 02.01.2004 14:31 |