Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.07.2009, 21:48
valkkari valkkari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.08.05
Sijainti: Kerava, Finland.
Viestit: 186
Perusasetus

Puristuspaineen mittauksesta diesel koneeseen?


Nonni, elikkä nuukuus iski - ja tallinperältä löytyi sopiva bensakoneelle sopiva puristuspaine mittari. No sitähän EI tietenkään saisi laittaa dieselkoneeseen, mutta kun käyttöohjeitahan ei lueta ni sitähän ei voi sit tietää Ei vaan, kun en mä nyt viittiny sit ehdointahdoin tuhota sitä mittaria, ja aattelin et jos sielt sais jotain suuntaa antavaa tietoo koneen kunnost, ni tulipa sit mitattuuks silviisii - et pyöräytin konetta kerran ja lukema ylös... Sit kokeilin toisenki kerran niin että pyöräytin kolme kierrosta.

No autodatahan antaa tolle pajen koneelle - siis joka oli tässä tutkittavana, arvoksi 19,2 Bar. Siinä mun mittarissa oli asteikko 21 baariin.

Joka pytty näytti yhdellä pyöräytyksellä n. 6 baaria +- 1 bar
Kolmella pyöräytyksellä n. 21 baaria +- 1 bar
Siis lämpimäks käytetty kone, joka tietty kerkes jäähtyä kun suuttimet irrotti yms. muuta siin höhhöili - eli oli semmonen lämmin kone, ei ihan kuuma - mut missään tapaukses siis ei ollu kylmä kone

Ja sanottakoon viel et siel asteikon lopussa ei ole tappia, eli olihan se neljä pyöräytystä kokeiltava, jolloin mittari meni yli asteikon.

Eli kysymys kuuluu, kertooko tämä mittaus yhtään mitään, vai pitääkö mun lampsutella puotiin, ja ostaa oikeesti kiisselille suunniteltu mittari?


Viimeksi muokannut valkkari : 22.07.2009 22:04
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.07.2009, 21:55
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Kertoo,ei siellä ainakaan mitään isompaa ole vialla kun noin tasaiset ja korkeat lukemat tuli.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.07.2009, 22:13
Kokku Kokku ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.01.07
Sijainti: Askola
Viestit: 350
Perusasetus

Samalla tavalla mitannu itse paineita tiisseleistä. Takaiskuventtiiliä meinasin seuraavan kerran visitellä letkun välille... on muuten vesitäytteinen mukavempi tossa hommassa kun normi...
__________________
Askolan Off-Road ry
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.07.2009, 15:56
valkkari valkkari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.08.05
Sijainti: Kerava, Finland.
Viestit: 186
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Kertoo,ei siellä ainakaan mitään isompaa ole vialla kun noin tasaiset ja korkeat lukemat tuli.
No näin mäki aattelisin, mut pitää nyt kuitenki kysyy - siitäki on niiin pitkä aika ku olin koulun penkil ihmettelee noit asioit, ni mitens toi 1 bar heittoo sit vaikuttaa? paljo sitä saa olla? Ja oikeestaa vois vaik ohimennen kysästä, et paljo pitää olla et kiisseli lähtee käyntii?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kokku Näytä viesti
Samalla tavalla mitannu itse paineita tiisseleistä. Takaiskuventtiiliä meinasin seuraavan kerran visitellä letkun välille... on muuten vesitäytteinen mukavempi tossa hommassa kun normi...
Joo tossa mittarissahan on mulla se takaisku venttiili, ja yhen mittauksen tein sillee, et pidin sitä takaiskuventtiilii auki, ja samal toinen starttas, ja tulokset olivat taas sen 6 Baaria joka pyörähdyksellä
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan 6 koneeseen l-jetronic mettäsika O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 30.04.2009 10:38
Momentteja ym HDJ n koneeseen ??? pee Tekniikka & Jutustelu 3 24.01.2009 12:48
Ostetaan ostetaan startti rangen VM:n 2.4 diesel koneeseen ADHD O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 06.12.2008 13:55
Bj:n koneeseen kiristymomentit? MiKo Tekniikka & Jutustelu 4 25.10.2006 19:33
XP koneeseen w2k??? -MAKE- Software 8 01.01.2006 01:29


Sivu luotu: 06:35 (GMT +2).