![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Tuota kannattaa harkita pitkään ja hartaasti, jos ei itse pysty vanhaa maasturia korjaamaan: Onko tuon auton moottorille tehty vielä suurempia remontteja (kannen vaihto, turbon huolto, alakerran laakerointi & männänrenkaat, jäähdyttäjän uusiminen...)? Jos koneelle ei ole vielä tehty "mitään", niin ei ole mielestäni "kustannuksellisesti järkevää" laittaa ensin 3-4tonnia korjaamolla teetettyyn laatikkoremonttiin/vaihtolaatikon vaihtoon + kytkinremonttiin & vauhtipyörän hammaskehän kääntöön/uusintaan,... Jos taas kone on jo "käyty läpi", niin silloin ehkä kannattaa teettää jollain alan harrastajalla laatikon vaihto ehjään käytettyyn + kytkinpaketin vaihto & vauhtipyörän hammaskehän kääntö/uusinta. Tätäkin kannattaa harkita vain silloin, jos myös auton kori & runko ovat hyvässä kunnossa / hiljattain korjattu. Vanhan maasturin korjaamiset verstaalla teetettynä on todellista "taloudellista itsemurhaa"... ![]() Rahinan aiheuttajana on päävaihteiston laakerointien kuluminen ja jos tuon haluaa kunnostaa, niin osiin menee useampi satanen ja parin päivän työt. Laatikon kun saat hiljaiseksi, niin sitten alkaa kuulumaan perän jollotukset, pyöränlaakereiden kahinat, kardaanin kuluneiden nivelien jurinat, jarruosien ja iskareiden uusinta, vetonivelien naputus, napalukkojen pauke,... En haluaisi masentaa, mutta nyt on tuhannen taalan paikka joko alkaa harrastamaan maasturin korjaamista, tai sitten myydä sopivasti laatikkovikaisena koko rahareikä pois alan harrastajalle... Edit: Lisätään vielä tuohon uusittavien osien listalle kampiakselin takapään stefa, joka sijaitsee siellä vauhtipyörän takana, + tietysti se kytkinakselin tukilaakeri, joka ei aina tule kytkinpaketeissa mukana...
Viimeksi muokannut Kartse1 : 08.07.2009 13:10 |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Itse ajaisin vian ulos. Voihan se jopa hävitä itseksee, tai tuolla em. öljynvaihdolla.
__________________
Seuraava voit olla sinä Viimeksi muokannut okkiM : 08.07.2009 19:49 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M:Pajeron takalyhdyt | harriL200 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 23.04.2007 19:46 |
O:Pajeron 2,5 TD kone | -71 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 25.03.2007 20:37 |
O: pajeron etu jarrukilpi | jamppa.w | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 24.03.2007 16:23 |
O:Pajeron kansi | Mutikka | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 18.12.2006 21:35 |
Pajeron 3l V6 | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 20.06.2005 12:04 |