![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
TPS mitattu, inputti oli 4.71 volttia ja outputti 3.91 volttia. Ei ihan optimaaliset, out sais vissiin olla 4.15 volttia. Eli säädetään hieman. Happianturi oli aivan mykkä, tai ainakin se lämmitysvastus. 5-7 ohmia olis pitäny löytyä. Muutahan tuolle ei voi tehdä ilman testeriä. Uusi tilalle.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Oma grandi teki samaa ja tps oli viallinen vaikka jännitteet oli ihan ok. Ja vika tuli juurikin kuumalla koneella jolloin potikka oli lämmennyt.
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Ei tarvikkaan tuota tepsiä säätää jos sinne ei mene kuin tuo 4.71V. Manuskassa sanotaan että sisään, ja ulostulevan suhteen pitää olla 0.825-0.835, ja tuossa sen on nyt tasan .0830, eli just kohdallaan.
Tänään oli mukavan viileä keli, niin auto ei temppuillut kertaakaan. Ei vaikka seisoi monta tuntia suorassa auringonpaisteessa. Vaimo vielä ajoi niin että pidemmissä mäissä kiihdytti, niin ei mitään ongelmaa. Mutta sitte ku on lämpimämpää, ni jopas taas temppuilee! Onks noissa joku ambient temperature sensor, sellanen musta muovinen palikka? Paikallinen varaosakauppias sellasenki löys listalta, mut mä en ole sellasta nähny Jeepin konehuoneessa.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Joo voihan toki olla että TPS temppuilee vain lämpimällä, mutta epäilen. Kyllä tuosta lämpötila-anturit löytyy kaksin kappalein, toinen on jäähdytysveden (muistaakseni pakosarjan alla lohkossa) ja toinen on imuilmalle imusarjassa. Jos on noissa feelua niin voi heittää seokset persiilleen.
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Molemmat mitattu ja ok, ja kolmessa eri lämpötilassa. Joka kerta tulokset oli kohdallaan.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Toi taitaa löytyä ihan muualta kuin konehuoneesta. Kuulostaa ainakin mun korvaan ihan ulkoilman lämpömittarilta, minkä info näkyy siiinä inforuutuhässäkässä keskellä kattoa jos sellainen sattuu autossa olemaan.
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Ei ole inforuutua, kellokaan ei toimi.
Mutta moottori toimii, ecm oli paskana. Tarpeeks ku boksi lämpeni niin vitosen suutin ei saanut enää täyttä jännitettä, jolloin alkoi rykiä.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
|
#8
|
||||
|
||||
|
niin missä tai minkä vaihdoit ECM ?
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem Koeta välttää halpoja kopioita |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Arvaa mistä löytyi uusi??
|
![]() |
| Luokat |
| ecm, jeep, renix |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Patrol nykii kylmänä | bluevan | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 20.09.2008 21:14 |
| SJ410 nykii? | Juitti | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 17.06.2008 13:39 |
| Citroen nykii ja sammuilee | Chit-Chat | 12 | 26.02.2008 15:38 | |
| Suikka nykii? | Suikka | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 26.12.2005 16:00 |
| HJ60 nykii? | NymiS | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 13.04.2005 06:49 |