![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Itse aloitin Jeep touhuilut vuonna -97 Jeep Cherokee 4.0 Aut. -97:lla. Eipä ollut mitään vikaa,paitsi että söi bensaa 17L. Vuonna -98 siirrryin Grand Cherokee 4.0 Aut. -97:aan ja kulutus putosi 15L:aan. Johtui varmaan siitä, että ZJ:ssa turbiini nappasi kiinni 2500kierr. ja Grandissä alle 2000kierr. muutenhan noi on samat koneet. Kolmantena oli Grand Cherokee 2.5TD man.-97 joka söi 13L. Neljäntenä oli ja on edelleen Grand Cherokee 4.0 Aut. -96, joka soi vakiona sen 15L ja nykyisillä 33":lla 17L. Katuautona on nyt Grand Cherokee 4.7 V8 Aut -00 ja syö 31":lla 15L. Tuossa yhtenä päivänä kokeilin minimi kulutusta matka-ajossa 88km/h, niin vei 11L. Pelkästään kaupunki ajossa menee varmaan sitten 19L. Mielestäni on luotettavia, koska ei ole tullut mitään yllättävää eteen. Tyyppivikoja ei mielestäni ole. Kulutusosat kuluu niinkuin muissakin autoissa. Jarruosat saa vaikka fixus varaosaliikkeestä ja loput myy US-parts. Erikoisosat mitä ei em. paikoista saa kannattaa tilata vaikka saksasta, niin maksaa sopivasti. (tai mun purkuautosta...) Korjaan Jeeppini itse, joten täytyy sen olla helppoa kun kerran minultakin onnistuu. Vanhemmasta ZJ Grandin V8:sta ei minulla ole kokemusta, mutta luulisin että polttoainetta menee loppujen lopuksi yhtä paljon sekä kutos että kasi koneella. Kutonen on vähän nuhanen, joka näkyy ajajan otsassa ja V8 vääntää sillei, että suu on kokoajan hymyssä. Jotkut kertoo tyyppivikana V8:n vesipumpun, kun sen kuulemma menee 100tkm kohdalla eikä normi 150tkm kohdalla. Mielestäni kulutusosa kuluu ja se vaihdetaan kun on tarvis. Lamda anturithan menee lähes kaikissa autoissa 150tkm kohdalla, myös Jeepissä. jolloin kulutus nousee ja kulusta tulee hieman nykivää. Nii, ja kiinalaiset tarvikepumppu kestää vähemmän kuin alkuperäinen. /Joukka
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Grandi
Mulla on 1993 4.0l ja 1998 5.9l grandit. Molemmat tuotu saksasta ja korit ruosteettomia.
Tuo vanhempi on ollut muutaman vuoden. Mitään ongelmia ei ole ollut. Huolto on helppoa. Öljyjen vaihtoa moneen paikkaan, nivelien rasvausta ja tulppien vaihtoa. Kuluvat osat kuten muissakin autoissa. Tyyppivika taitaa olla pakosarjan halkeaminen kutoskoneessa. Mulla röpottää kylmänä, lämpimänä ei huomaa. Uusi putki odotellut vaihtoa jo kaksi vuotta. V8 pelissä jäähdytysosat vaihdettu. Pumppu ja syylari. Muuta ongelmaa ei ole ollut. Tällä ajellessa hymy on herkässä. Sitten on kaksi TJ Wrangleria 4.0l koneella. Toinen vasta eilen kilpiin. Kaikki on tuotu saksasta. Viimeisen kyllä joku muu kuin minä. Ruosteongelmia ei ole ollut.
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive Viimeksi muokannut jappe : 01.07.2009 09:03 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Kiitoksia arvokkaista kommenteista! Lisääkin lukisi mielellään, mikäli jollain vielä olisi niitä jakaa.
Ilmeisesti noiden kahden bensakoneen (4,0 R6 vs. 5,2 V8) ero kulutuksissa on verrattain pieni, eikä luotettavuudessakaan ole juurikaan ero. Kertooko näissä muuten ajotietokone keskinopeudenkin? Olisi nimittäin kiva nähdä millä keskinopeudella kerrottu kulutus on ajettu, nämä kaksi suuretta yhdessä kertoo paljon enemmän kuin pelkkä kulutulukema. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Keskinopeus
En ole huomannut sellaista näyttöä olevan. Aika selkeästi nopeus vaikuttaa. Ilmanvastus on noissa suuri. Tulin 5.9l koneella peräkärryn kanssa Tamperelta. Kulutus 14.5 litraa. Menomatka ilman kärryä 16.5. Kaupungissa 20 litraa. 2700kg traileri perässä 24 litraa. Kertaakaan ei ole vaihtanut pientä vaihdetta ton trailerin kanssa. Koneen murina muuttuu, mutta nopeus ei laske mäessä.
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Oma -96 grandi V8 on toiminut ihan ok. Kuluvia osia on mennyt ja tiettyjä sähkövikoja on ollut mutta ne eivät ole menoa haitanneet. Viat on jenkkien mukaan tyyppijvikoja, kylmäjuotoksia tms. piirilevyillä jne.. eli saattaa herjata jotain coolant sensor bad vaikka anturi on kunnossa ja paisuntasäiliössä nestettä. Jostain syystä kasikoneen äänet ei kuitenkaan vituta yhtään ja ne kerrat kun laittaa kärryn perään niin on sama että tuleeko se koukusta vai poikittain perässä. Muutamia tiivistevuotoja on ollut, mutta lasken ne kuluviksi osiksi myöskin. Matkassa menee 80km/h vauhdilla 11l/100km ja siitä sitten ylöspäin. Ei syö öljyä, tosin mittarissa vasta 200tkm.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. | 454SS | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 16.02.2008 17:49 |
grand cherokee | HV | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 18.11.2007 01:08 |
cherokee tai grand cherokee kokemuksia | Chit-Chat | 8 | 16.05.2007 18:55 | |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 | |
Grand Cherokee | KMS | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 01.03.2004 13:26 |