![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
No ei sitten kisa. Olkoon vaikka safari. Tai makkaran paisto.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Huomenta! Viime syksynä oli yksi monttu luvitettuna ns.Suomi-luokan kisoja varten mutta syystä taikka toisesta se homma jäi kesken, sitten piti pitää sellanen makkaran paisto foffi-päivä mutta jäi makkaratkin paistamatta.Lupaa varten ajeltiin satoja talkoo kilometrejä eli välillä tuntuu homma aika turhalta.Nytkin tuntuu joskus siltä et veto loppuu onneksi tämän vuoden nordic cup kisoihin löyty sentään ainakin 15 autoa koko pohjolasta.yhteistyö terveisin Jii Vuorinen.NYT SITTEN KAIKKI JOUKOLLA MUKAAN KISOIHIN JA TAPAHTUMIIN PERKELE!
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Terve!Palstalta löytyy jostakin suomi-luokan säännöt en osaa näitä koneita kunnolla käytellä enkä osaa liittää niitä tähän.Sääntöjen mukaan kun rakentaa niin siitä se auto muodostuu ja onhan niitä autoja ja projekteja myytävänä.Täälläkin palstalla näkynyt.No radathan on hiekkakuopan rinteitä ja ajettavia ja voi sanoa että vähän joka ajon jälkeen muotoutuu miten muotoutuu.t. Jii Vuorinen.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Semmonen kokeilu päivä vois tosiaan olla kova juttu! että ketä kiinnostais niin vois koittaa sillä välii kun muut vaikka paistaa makkaraa
![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Ei kai sitä kukaan kiellä jos haluatte mennä "paistamaan makkaraa" montulle, järjestätte vaan maanomistajalta luvan ja ei kun mäkeen... Kilpailuja on turha kuvitella että järjestetään "millätahansa" säänöillä, koska joka tapauksessa akk:lta joutuu hakemaan
kilpailuluvan joka helvetin kyläkisalle ja tuskin löytyy ihan äkkiä sellaista kilpailun johtajaa joka ottaa vastuun, jos ruvetaan ajamaan kaikenlaisilla "herranjestas" vehkeillä ilman mitään sääntöjä! Suomi foffi säänöt on tehty jo ajat sitten sitä silmällä pitäen että saataisiin innokkaille kisoja suomeen TURVALLISISSA PUITTEISSA!!! Kaikki muut rakentelu säännöt on niin vapaat että ei paremmasta väliä! Jos kynnys kysymys on laittaa pari pätkää putkea lisää turvakehikkoon vedoten kustannus syihin niin VOI VITTU SENTÄÄN!! Ja jos meinaatte ettei turvakaaria tarvita kun ei mennä "kuitenkaan niiku oikeesti" niin mitä sinne mäkeen sitte menee ylipäätään. Toinen asia on ajovarusteet.. Oma mielipiteeni on että jos oikeasti meinaa jotain mäkiä ajella niin silloin lähtökohta on se ettei sinne mennä millään diesel peleillä vaan on vähän pirteämmistä peleistä kysymys.. (Toivottavasti!!) Lämpötilat nousevat kun kuormitus on 100% ja minkään näköistä ajoviimaa ei ole jäädyttämässä pelejä.. Eli paloriski nousee huomattavasti.. Tämän takia olisi OIKEASTI kannattavaa käyttää NomexIII tai vastaavaa luokitusta olevia ajovarusteita. On nimittäin ikävää olla jossain umpikoppi autossa kyjellään hiekkamäessä pää alaspäin kun auto leimahtaa... Juu on jeesustelua mutta olen nähnyt aika paljon tapahtumia tämän lajin tiimoilta 4 vuoden aikana ja voi sanoa että aika erikoisetkin haaverit ovat täysin mahdollisia.. Kustanuksia ei synny kaadoista vaan todellakin reissaamisesta niin kuin Jare totesi. Kaiken kaikkiaan 4 vuoden aikana kaikkien kaatojen aiheuttamat kulut ovat ehkä 5-10% kaikista kuluista mitä ajamiseen meni. Ja miksi niitä sääntöjä ollaan jo taas muuttamassa ja itkemässä sen suomi "budjetti" luokan osalta kun ei yhtään äijää ole vielä kisannut metriäkään.... En jaksa nyt etsiä niitä meidän tekemiä sääntöjä täältä mutta ainoat "tiukat" säänöt ovat turvallisuuteen liittyviä. Esim jos sääntöihin on kirjoitettu että "saumaton turvakaariputki" niin se on sen takia, ettei kukaan rakenna alusta alkaen uutta foffiauto niin ettei sillä pääse kansainvälisiin kisoihin ajamaan. Toki suomessa saa ajaa saumallisella putkella, koska ajetaan ns. trial sääntöjen alla.. No oli miten tahansa, en halua vittuilla enkä muutekaan aiheuttaa mielipahhoo ja apatijjaa, mutta tuli aika kova 0-100 arvo tossa kun lueskelin tätä topiccia. Itsekkin olen aika paljon yrittänyt viedä tätä lajia suomessa eteen päin muista hahmoista puhumattakaan, niin kuin ystävämme J Vuorinen tuossa totesi että "tapahtumiin perkele". Ei ne asia tsättäilemällä muutu!! Turvallisin Foff terveisin: Miikka Kaskinen P.S Soittakaa ihmeessä jos on jokin asia mikä askarruttaa liittyen mihin tahansa foffissa, niin autan enemmän kuin mielelläni! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
linda formula offroad | TimJus | Tekniikka & Jutustelu | 48 | 11.10.2008 11:55 |
Formula Offroad Gotlannissa | Tapahtumat | 24 | 30.07.2007 08:20 | |
Rc Formula Offroad video | Chit-Chat | 5 | 29.05.2007 14:15 | |
Rc Formula Offroad foorumi | Linkit | 2 | 17.10.2006 20:09 | |
Formula Offroad | kumilusmu | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 27.08.2003 07:46 |