![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Häiriöiden tuloreitti lälläriin on helppo todeta ottamalla antennipiuha irti. Jos häiriöt säilyy niin silloin jotain häiriönpoistajaa lällärin virtapiuhaan. Valitettavan usein häiriöt tulee antennin kautta ja silloin ei ole muuta vaihtoehtoa kun yrittää vaimentaa/poistaa häiriölähteitä. Laitan tähän yleisempiä häiriölähteitä joihin olen törmännyt,häiriön tunnistusohje ja korjausvinkkiä: -Rätinä joka muuttuu kierrosten mukaan vanhat/huonot tulpanjohdot, virranjakajan kansi kondensaattori jos kärkisytkä vaihda "ärrätulpat" hiilijohdot eli vastusjohdot jne. maadoita konepelti, pakoputkenpää, tarkista puolan maadoitus -vinkuminen mikä muuttuu kierrosten mukaan laturin hiilet kollektoripinnat kuluneet -ajoittainen sähinä tai rapsutus joka ei muutu kierrosten mukaan. Valot päällä/pois vaikuttaa häiriöön vähentävästi mekaaninen latauksen säädin vaihda elektrooninen säädin. voi yrittää jotain konkkavirityksiä mutta vaikutus vaihteleva -lämmityslaite häiriköi lämmityslaitteen moottorin hiilet tai kollektoripinnat kuluneet -armoton sähinä xenonvalot "tulpanjohtoon" ferriittisuodin virtajohtoon ferriittisuodin -invertteri, kännykänlaturi tai muu hakkurivirtalähde häiriköi ferriittisuodinta johtoihin Linkki ferriitteihin: http://www.partco.biz/verkkokauppa/p...oducts_id=6232 ![]() Jos joku keksii lisää vinkkiä niin lisätään listaan...
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
la-puhelin | O/M/V Muut | 6 | 15.06.2009 11:56 | |
O: LA-puhelin | pastirolli | O/M/V Muut | 4 | 15.10.2007 16:29 |
M:2x LA puhelin | Traveler | O/M/V Muut | 4 | 20.10.2006 15:04 |
O: La- puhelin | zarkkis | O/M/V Muut | 11 | 09.02.2006 12:13 |
M: LA-puhelin | Kupla | O/M/V Muut | 0 | 02.11.2004 07:05 |