![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
||||
|
||||
![]()
onko maadoitukset tutkittu ja putsattu kertaan?
------------------------- datsun patrol -83 |
#27
|
||||
|
||||
![]()
Samanlainen vika meilläkin GeeBee:ssä, silloin kun on invertteri päällä. Siihen ei mikään häiriönpoistaja auttanut...
Olisiko siihen auttavia vinkkejä`? ________________________ Paino on voimaa, ylipaino on ylivoimaa... |
#28
|
|||
|
|||
![]()
Mulla ei ongelman osalta ole mitään uutta: maahantuoja miettii vielä asiaa. Yrittävät järjestellä toista samanlaista Jimnyä testiin - tai ainakin niin selittelivät asiaa.
Pitäsköhän siirtyä VHF-vehkeisiin. Tai sitten vaan vaihtaa tuon piiskan tilalle vähemmän herkkä antenni: lyhyellä antennilla varustettu skanneri kun ei ole moksiskaan Jimnystä. |
#29
|
||||
|
||||
![]() LA-asennusta.....
-Yleisesti kannattaa vetää + piuha LA:sta suoraan akusta ja maadotukset kunnolla runkoon.
-Mitään tupakansytkäri-virityksiä ei kannata laittaa... -Antenni kunnolla peltiin kiinni esim. keskelle kattoa. -Antennin liittimet kunnolla kontaktiin.Helpolla jää joku karva oikkariin. -Ja antenni ehyt ja kunnolla säädetty oikeaan mittaansa SWR-mittarilla paikanpäällä niin ei pitäs paljon antaa häiriöitä muuallekkaan. Jos näiden jälkeen vielä häiriöitä koneessa niin sitten voi koittaa erilaisia häiriön poistajia... Itelläkin tulee pientä rätinää jostain Common-rail systeemeistä....Tuliskohan suuttimista kun sähköiset.Helppaa kaasusta ajossa niin häiriöt häviää... En ole ehtinyt tutkii vielä. Vähän oli vanha ketju mutta jos joku vielä lukis ![]() |
#30
|
|||
|
|||
![]()
Lainataas tällästä vanhaa keskustelua kun tuli ostettua tollanen vanha mocoma 27 laite ilman virtajohtoa ja antennia...
Virtajohtoa näkyy saavan rxtx-tuotteesta 5 euron hintaan mutta sopiiko joku muu liitin suoraan tohon mocomaan? Entä miten päin johdot kuuluu? Antenni pitäis kans ilmeisesti kehittää jostain et millasen antennin toi vaatii? |
#31
|
|||
|
|||
![]() -
vieläkö porukka käyttelee la vehkeitä tässähän pitää viritellä vehkeet toimintakuntoon
![]() |
#32
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Hämeen Off-Road Kerho HOK Maplehill Productions http://www.pajakallio.fi/ http://www.ipefix.fi/ |
#33
|
|||
|
|||
![]()
eikö ketään tiedä että kumpaan napaan mocoman 27:ssa syötetään + ja kumpaan miinus ?
![]() |
#34
|
|||
|
|||
![]() -
pitääpä muistella. oli aikanaa samanlainen
|
#35
|
|||
|
|||
![]()
Kun katsot sitä radioa takapuolelta niin, että antenniliitin on oikealla ja virtapistoke vasemmalla puolella on oikea eli antenniliittimen puoleinen + ja vasen -
|
#36
|
|||
|
|||
![]()
Itse asiassa radiopuhelinasennuksissa sekä plussan että miinuksen kytkeminen suoraan akun napoihin on nimenomaan se juurikin oikea ja suositeltu asennusmetodi.
|
#37
|
||||
|
||||
![]()
joo ja sulake + välii hävittää jonkun verran häiriöitä.
antenni kunnolla maihin ja maatasoa oltava vähintää neliömetri (peltiä) että saaaan paraskuuluvuus eikä lällärit pitkään puhues kärähdä. |
#38
|
|||
|
|||
![]()
Häiriöiden tuloreitti lälläriin on helppo todeta ottamalla antennipiuha irti. Jos häiriöt säilyy niin silloin jotain häiriönpoistajaa lällärin virtapiuhaan.
Valitettavan usein häiriöt tulee antennin kautta ja silloin ei ole muuta vaihtoehtoa kun yrittää vaimentaa/poistaa häiriölähteitä. Laitan tähän yleisempiä häiriölähteitä joihin olen törmännyt,häiriön tunnistusohje ja korjausvinkkiä: -Rätinä joka muuttuu kierrosten mukaan vanhat/huonot tulpanjohdot, virranjakajan kansi kondensaattori jos kärkisytkä vaihda "ärrätulpat" hiilijohdot eli vastusjohdot jne. maadoita konepelti, pakoputkenpää, tarkista puolan maadoitus -vinkuminen mikä muuttuu kierrosten mukaan laturin hiilet kollektoripinnat kuluneet -ajoittainen sähinä tai rapsutus joka ei muutu kierrosten mukaan. Valot päällä/pois vaikuttaa häiriöön vähentävästi mekaaninen latauksen säädin vaihda elektrooninen säädin. voi yrittää jotain konkkavirityksiä mutta vaikutus vaihteleva -lämmityslaite häiriköi lämmityslaitteen moottorin hiilet tai kollektoripinnat kuluneet -armoton sähinä xenonvalot "tulpanjohtoon" ferriittisuodin virtajohtoon ferriittisuodin -invertteri, kännykänlaturi tai muu hakkurivirtalähde häiriköi ferriittisuodinta johtoihin Linkki ferriitteihin: http://www.partco.biz/verkkokauppa/p...oducts_id=6232 ![]() Jos joku keksii lisää vinkkiä niin lisätään listaan... |
#39
|
||||
|
||||
![]()
Sininen abico putkiliitin sopii suoraan ja jos löysä niin puristaa pihdeillä hiukan.
Samoin leikkaa hiukan sitä ylimääräistä sinistä suojamuovia,(mattopuukko on kätevä) että menee liitin kunnolla pohjaan ja ei jää "kantamaan". Tällaisen neuvon itse sain ja toimii ![]() Lainaus:
|
#40
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Samoin mua neuvottiin asiassa, että jos nystyrä,pykälä yms virtapistokkeessa alhaalla, niin plus on vasemmalla. Tsko:kin tämän kyllä jo kertoikin ![]() |
#41
|
|||
|
|||
![]()
Oi kiitoksia kovasti, enää puuttuu antenni niin pääsis kojeestaan
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
la-puhelin | O/M/V Muut | 6 | 15.06.2009 11:56 | |
O: LA-puhelin | pastirolli | O/M/V Muut | 4 | 15.10.2007 16:29 |
M:2x LA puhelin | Traveler | O/M/V Muut | 4 | 20.10.2006 15:04 |
O: La- puhelin | zarkkis | O/M/V Muut | 11 | 09.02.2006 12:13 |
M: LA-puhelin | Kupla | O/M/V Muut | 0 | 02.11.2004 07:05 |