![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Eikös LJ:ssä oo 6V hehkut kannessa ja imusarja hehku (12V) toimii etuvastuksena. Jos imusarjahehku on särki niin kannen hehkuille ei tule virtaa. Jos nappihehkun laittaa, niin jännitettä pitäisi saada vastuksella alennettua.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Joo kertokaas miten ootte toteuttanu nappihehkun? Saatiin hehkutus toimimaan ja 7 volttia jännitettä kiskolle kun korvattiin konehuoneessa oleva palanut rele 30A nelinapaisella tarvikereleellä. Piti aikamoista sirinää se uusikin rele kun käänsi virrat päälle, mutta hehkukiskolle tuli virta ja auto starttasi hienosti... Mitenhän paljon yksi hehku vie virtaa? Pitäisi saada tietää, että mistä löytyisi sopivan kokoinen rele nappihehkulle ja suora 12 voltin virta kiskoille... Eipähän ne hehkut hetkestä pitäisi palaa... Näihinkin on niin monenlaisia hehkuja käsittääkseni... 6V, 11V ja 12V... Loppuu vaan kiinnostus noissa sähköhommissa ja hehkut pitäis saada pelaamaan....
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään! |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mulla toimi se alkuperäinen rele mutta ohjauksessa on jotain häikkää. Laitoin napin ohjaamaan sitä orkkis relettä.
Muutaman kerran talvipakkasella poltin hehkut ja vaihdoin senjälkeen 12V hehkut tilalle. Nyt kärsii antaa nappia, joskin joutuu hehkuttamaan kauemmin. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mulla oireili aikanaan LJ:n hehkut. Kerran paloi kaikki muut paitsi neloshehku kerralla, kun suuressa viisaudessani väsäsin nappulan ohjaamaa suoraan hehkurelettä
__________________
Toyota 4runner diesel 1991 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Noniin eli eilen selvitelty hehkutusvikaa. Ensinnäkin hehkurele siis palanut ja samalla kaikki hehkut. Edellinen omistaja oli juuri vaihtanut kanteen 2L-T moottoriin soveltuvat alumiiniset 6V hehkut. Kokeilin yhdellä tällaisella (toimiva joka oli hanskalokerossa vielä paketissaan), että 12 voltin jännitteellä tarvitaan noin 3 sekunnin hehkuaika, että hehkun kärki on sopivan punainen. No onneksi en heittäny Hiluxin varaosakantta mäkeen vaan siitähän löytyi täysin toimivat valurautaiset 7V hehkut. Nämä tarvitsi noin 4-5 sekuntia ollakseen punahehkuiset. Virtamittarilla mittailin hehkujen vievän aluksi noin 22A, mutta tasaantuvan siitä 16-18A.
Pikainen laskutoimitus kertoi hehkujen vievän yhteensä max 80A. Sopivaa relettä ei löytynyt aivan tarvikkeena (28e ois maksanut erikois tehorele) Niinpä fiksuna miehenä ylimääräinen puoliksi rikki oleva Warnin releboxi ja siitä irti toimiva rele... Niin saatiin ilmaiseksi hyvin toimiva rele. Tuo rele ei kuitenkaan jaksanut sulkeutua hehkukortilta tulevalta ohjausjännitteeltä (mikä oli vain 2,5 volttia, kun virta-avaimesta väänsi virrat päälle). Niinpä virittelin nappihehkun ohjaamaan hehkurelettä siihen asti, kunnes saan selvitettyä mikä hehkukorttia vaivaa (hanskalokeron alla oleva, maksaa Toijotalla 220e) Purin hehkukortin, mutta mitään ihmeellistä en huomannut? Osaisko kukaan valaista missä mahtaa olla vika, kun hehkureleen ohjausjännite on liian matala... Kellään ollut samaa vikaa? Nappihehkussahan on kätevä, että saa itse annettua jälkihehkua, mutta tulee sellainen olo, että ei osaa korjata, jos alkuperäisessä hehkutusjärjestelmässä on jotakin häikkää... Täytyy tutkia ja paremmalla ajalla koittaa katsoa missä vika mahtaisi olla... Nyt toimii kuitenkin hehkut ja autokin aivan erinomaisesti...
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään! |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Paljon kaikkee pientä ja vähän isompaa puuhasteltu ja Askolan Kympissä oltiin rastialuetta valvomassa. Tässä kuvia nykykunnossa:
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään! |
#7
|
|||
|
|||
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
kyllä lj on aika nätin näkönen auto en tiä pitääkö se itekkin tuollanen joskus hommata
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Toyota Landcruiser LJ70 2.4TD 265tkm 4600€ | Morjenz | O/M/V Ajoneuvot | 53 | 02.02.2010 19:07 |
Deliverator (Vaihtanut omistajaa) | Morjenz | Maasturiprojektit | 241 | 20.05.2009 13:02 |
Myydään / Vaihdetaan Toyota Landcruiser HJ61 -88 (vaihto mahdollista Toyota 4Runneriin) | Jooseppi | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 11.03.2009 21:07 |
Myyty Toyota LandCruiser LJ70 -86, hieman rakenneltu huoltoauto | KarvaTurpa | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 15.02.2009 10:26 |
M: toyota landcruiser lj70 (huoltoauto) | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 26.02.2008 08:08 |