Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.06.2009, 12:06
Hencca:n Avatar
Hencca Hencca ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sodankylä, Finland.
Viestit: 488
Perusasetus

Lainaus:
Onko raajärvelle menossa isoja jeeppejä tänä kesänä?Siinähän se kuvassa pötköttää.
Eipä ole ainakaan täältäsuunnasta tietoa, tuo jeeppi on telakalla omistajan työkiireiden takia.

Mites sjeeppi???

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.06.2009, 12:10
sjeeppi:n Avatar
sjeeppi sjeeppi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.05
Sijainti: Böle, Sjundeå, Finland.
Viestit: 2.045
Cool

Full Size


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hencca Näytä viesti
Eipä ole ainakaan täältäsuunnasta tietoa, tuo jeeppi on telakalla omistajan työkiireiden takia.

Mites sjeeppi???
Kyllähän se olis tarkoitus tuoda LAPPIIN asumaan tuo Iso Jeeppi, olis sielläkin sitten lomilla aina OFFAUSPELI
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem
Koeta välttää halpoja kopioita
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.06.2009, 05:56
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Offiharrastus tuli alotettua wagoneereilla, mutta kerran erehyin ostamaan tojotan, eikä paluuta jeeppiin ole ollut.

Yleisin 70-luvun kokoonpano taitaa olla 258 AMC + 3-lovinen manuaali? Omalle kohalle niitä sattu pari kipaletta... AMC:n kasien ja automaattien kanssa ei oo tullu tapeltua ku Ramblereissa...

Rengaskoteloita joutuu reippaasti rälläköimään, että alle mahtuu hieman korotettuna edes 31" kumit, vakiona ei edes toivoa. 3-lovisessa manuaalissa välitykset aivan liian isot jopa 33" renkaita ajatellen, ja kytkimiä palaa sitämukaa.

Voimansiirron osat oli suhteellisen kalliita, tai toimitus kesti kauan. Moottori ei kestänyt tippaakaan vettä. Sadekelilläkin rupesi jakaja temppuilemaan, ja induktio-bendix--starttihässäkkä lopetti toimimisen. Kytkinpolkimen vivustokin on syytä muuttaa toimimaan vaijerilla heti alussa, ettei joka ojassa tartte sitä tankoa viritellä takasin paikoilleen...

Ajotuntuma maantiellä oli ehkä suurin syy hylätä jeeppi ja vaihtaa merkkiä mukavampaan suuntaan. :P

Nimim. Jeeppeihin katkeroitunut HJ-mies


Viimeksi muokannut Viipo : 06.06.2009 06:03
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.06.2009, 07:01
PasiK PasiK ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.07.06
Sijainti: JMSK
Viestit: 110
Perusasetus

Katkeraa puhetta Viipolta....

Tuossa tulikin ehkäpä tärkeimmät miinukset--

Metsäkäyttöä ajatellen kannattaa moottorinkorvakkeet modifioida paemmiksi, muuten kytkinvipuset tippuu.
Muuten tuo mekaaninen vivusto on parempi kuin sata jänistä. Ei katkee vaijerit eikä lopu nesteet.

Kolmelovista vaihteista mollataan paljon, mutta missä on parempi vaihdekaavio? Heijausliikettä et tee millään autolla niin nopeaan, kuin tuolla 3v Jeepin laatikolla!! Ja muuten kestää. Ainut pitkä miinus on tuo välityssuhde...

Tuohon vesiarkuuteen en yhdy. Samanlaiset virtavehkeet kaikissa pensavehkeissä. Miltei kaikissa Jeepeissä vakiona kärjettömät sytkät, ja niissä ei ole huolia. Virranjakajan kannesta se lyö läpi, kun kastuu. Kannattaa suojata päältäpäin, ettei esim savivelliä jakajan kannen päällä.

Voimansiirto on HALPAA ja sitä on tarjolla paljon.

Rotanloukku startti on oma lukunsa, mutta tehdasuusi ei paljon maksa. Sihenkin löytyy ratkaisut, miten vanhojen kanssa pärjätään. (vipu / vaijeri. millä pakotetaan hammas vauhtipyörälle, niinkuin 30-l autoissa oli)

Kaikissa autoissa on omat perusmurheensa, mutta en sanoisi Jeepissä olevan mitään ylitsepääsemätöntä. Jeeppi on kuitenkin aika legendaarinen offipeli täällä Suomessa.

Itse ajoin aikanaan maantiellä 35" Mutiaisilla ja tykkäsin ajaa matkaa autolla. Itselle jäänyt tosi mukavat muistot maantieltä ja maastosta autosta.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.06.2009, 08:58
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Sitäpaitsi FSJ-jeepit on citymaastureita:

http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Kat.../1135246539456

:P
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.06.2009, 10:20
sjeeppi:n Avatar
sjeeppi sjeeppi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.05
Sijainti: Böle, Sjundeå, Finland.
Viestit: 2.045
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Sitäpaitsi FSJ-jeepit on citymaastureita:

http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Kat.../1135246539456

:P
tuo ei ole FSJ
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem
Koeta välttää halpoja kopioita
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.06.2009, 14:48
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sjeeppi Näytä viesti
tuo ei ole FSJ
Onhan, 80-luvun Cherokee 258:lla, käynyt firman pihalla pariin kertaan!!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kysymyksiä jeepeistä. hex Tekniikka & Jutustelu 12 09.07.2007 05:32
Taas yks kyselee isoista renkaista... Kelju.K Tekniikka & Jutustelu 0 12.08.2006 15:26
Paljonko sakkoja liian isoista renkaista? p3ku Chit-Chat 1 20.01.2006 16:52
Vetoakseleiden katkaisua jeepeistä jappe Linkit 13 01.01.2006 20:51
Sakkoja isoista renkaista? SamiN Tekniikka & Jutustelu 11 20.09.2005 17:40


Sivu luotu: 04:16 (GMT +2).