![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Mites sjeeppi???
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Full Size
Kyllähän se olis tarkoitus tuoda LAPPIIN asumaan tuo Iso Jeeppi, olis sielläkin sitten lomilla aina OFFAUSPELI
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem Koeta välttää halpoja kopioita |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Offiharrastus tuli alotettua wagoneereilla, mutta kerran erehyin ostamaan tojotan, eikä paluuta jeeppiin ole ollut.
Yleisin 70-luvun kokoonpano taitaa olla 258 AMC + 3-lovinen manuaali? Omalle kohalle niitä sattu pari kipaletta... AMC:n kasien ja automaattien kanssa ei oo tullu tapeltua ku Ramblereissa... Rengaskoteloita joutuu reippaasti rälläköimään, että alle mahtuu hieman korotettuna edes 31" kumit, vakiona ei edes toivoa. 3-lovisessa manuaalissa välitykset aivan liian isot jopa 33" renkaita ajatellen, ja kytkimiä palaa sitämukaa. Voimansiirron osat oli suhteellisen kalliita, tai toimitus kesti kauan. Moottori ei kestänyt tippaakaan vettä. Sadekelilläkin rupesi jakaja temppuilemaan, ja induktio-bendix--starttihässäkkä lopetti toimimisen. Kytkinpolkimen vivustokin on syytä muuttaa toimimaan vaijerilla heti alussa, ettei joka ojassa tartte sitä tankoa viritellä takasin paikoilleen... Ajotuntuma maantiellä oli ehkä suurin syy hylätä jeeppi ja vaihtaa merkkiä mukavampaan suuntaan. :P Nimim. Jeeppeihin katkeroitunut HJ-mies ![]() Viimeksi muokannut Viipo : 06.06.2009 06:03 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Katkeraa puhetta Viipolta....
Tuossa tulikin ehkäpä tärkeimmät miinukset-- Metsäkäyttöä ajatellen kannattaa moottorinkorvakkeet modifioida paemmiksi, muuten kytkinvipuset tippuu. Muuten tuo mekaaninen vivusto on parempi kuin sata jänistä. Ei katkee vaijerit eikä lopu nesteet. Kolmelovista vaihteista mollataan paljon, mutta missä on parempi vaihdekaavio? Heijausliikettä et tee millään autolla niin nopeaan, kuin tuolla 3v Jeepin laatikolla!! Ja muuten kestää. Ainut pitkä miinus on tuo välityssuhde... Tuohon vesiarkuuteen en yhdy. Samanlaiset virtavehkeet kaikissa pensavehkeissä. Miltei kaikissa Jeepeissä vakiona kärjettömät sytkät, ja niissä ei ole huolia. Virranjakajan kannesta se lyö läpi, kun kastuu. Kannattaa suojata päältäpäin, ettei esim savivelliä jakajan kannen päällä. Voimansiirto on HALPAA ja sitä on tarjolla paljon. Rotanloukku startti on oma lukunsa, mutta tehdasuusi ei paljon maksa. Sihenkin löytyy ratkaisut, miten vanhojen kanssa pärjätään. (vipu / vaijeri. millä pakotetaan hammas vauhtipyörälle, niinkuin 30-l autoissa oli) Kaikissa autoissa on omat perusmurheensa, mutta en sanoisi Jeepissä olevan mitään ylitsepääsemätöntä. Jeeppi on kuitenkin aika legendaarinen offipeli täällä Suomessa. Itse ajoin aikanaan maantiellä 35" Mutiaisilla ja tykkäsin ajaa matkaa autolla. Itselle jäänyt tosi mukavat muistot maantieltä ja maastosta autosta. |
#5
|
||||
|
||||
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem Koeta välttää halpoja kopioita |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Onhan, 80-luvun Cherokee 258:lla, käynyt firman pihalla pariin kertaan!!
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kysymyksiä jeepeistä. | hex | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 09.07.2007 05:32 |
Taas yks kyselee isoista renkaista... | Kelju.K | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 12.08.2006 15:26 |
Paljonko sakkoja liian isoista renkaista? | p3ku | Chit-Chat | 1 | 20.01.2006 16:52 |
Vetoakseleiden katkaisua jeepeistä | jappe | Linkit | 13 | 01.01.2006 20:51 |
Sakkoja isoista renkaista? | SamiN | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 20.09.2005 17:40 |