![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Jees pitää alkaa tonkimaan sitä laatikkoa.. Kiitoksia vastauksista! Toivotaan että tosiaan pääsee sen verta vähällä..
__________________
Suzuki Vitara |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ei sitä verkkoa tarvitse siinä huohotin pömpelissä, enempi siitä on haittaa kuin hyötyä. Siviiliauto on ollut monta vuotta ilman sitä ja samoin vinokoneiset kilpa-autot.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Miksiköhän nimi on "liekkisammutin"?????? tuskin turhaan keksitty...
![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#4
|
|||
|
|||
![]()
On se liekkilukko ihan turha, turbomalleissa sitä ei ole alunperinkään siellä huohotin hässäkässä. Talvella jos pääsee jäätymään tai muuten menee tukkoon niin lykkää öljyt stefojen välistä ulos. Malleissa, joissa jakaja on lohkossa (eli 200-sarjalaisissa), saattaa pullauttaa kannen takapäästä kumitulpan ulos ja öljyt perään jos menee tukkoon. Ei sillä ole muuta tehtävää kuin estää kampikammion huurujen syttyminen jos kone sattuu räkäsemään. Pitää olla sytytys todella sekaisin (ampuu imusarjaan) tai bensaa runsaasti öljyn seassa, että voisi tapahtua.
Liekkilukko löytyy 3-4 pyttyjen välistä imusarjan alta. Siihen menee kolme letkua, isompi menee ilmansuodattimelta tulevaan imuletkuun ja pienempi kaasuläpän taaksen ja yksi menee lohkossa olevaan öljynerottimeen. Turbomalleissa liekkilukon paikalla on vaan y-haaraputki ja sisällä ei ole mitään. Lohkossa oleva öljynerotin voi kyllä mennä tukkoon, samoin kuin myös se pienempi letku joka menee kaasuläpän taakse. Jos tuo pieni letku menee tukkoon tai vaikka se pienempi rööri katkeaa niin seurauksena on se ettei huohotus toimi tyhjäkäynnillä ja kone alkaa varmasti hikoilemaan öljyä. Jos otat tuon öljynerottimen irti niin älä mene ronkkimaan sitä paluuputkea liian paljoa. Jos se tippuu koneen uumeniin niin joudut tiputtamaan öljypohjan jotta saat sen ongittua sieltä ulos. Jos se paluuputki puuttuu niin rupeaa keräämään öljyä huohotusletkuihin. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Automaatin huohotus. | luppakorva | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 14.10.2008 13:52 |
2l- koneen huohotus | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 27.10.2007 23:05 | |
M:Volvon B200E kone apulaitteineen | asentaja | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 12.04.2007 17:26 |
Perien ja laatikon huohotus kymysys | Pörö | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 16.05.2006 19:27 |
koneen huohotus pakoputkeen.... | lepoantti | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 25.04.2006 18:17 |