![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() eikös tollanen citymaasturikoko kuin 215/65 -16 tai 225/60 - 16 toimis ? näitähän löytyy esim XC Volvojen alta 7" vanteilla...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mikäli tällä "pikku"-rangella ei ole tarvetta maastosssa rymytä niin lähtisin katselemaan pakettiautojen rengastarjontaa, löytyy esim. 15" vanteelle kohtuupieniä renkaita joissa kumminkin kantavuutta riittää.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Molemmat noin 27", eli ei tarpeeksi pieniä (jos se noin 15% on tavoitteena).
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Joo tällä rangella ei siis ole tarvetta poiketa tieltä, eli pienistä renkaista ei sen puoleen ole haittaa, eikä maavaraakaan tarvita sen enempää kuin mitä hidastetöyssyjen yli loikkimiseen pitää olla. Ison korkeusasia on tosiaan vetokuulan paikka, ja sen saa säädettyä vaikka akselit hieman laskeutuisivatkin lähemmäksi maapalloa.
Jakiksen välitykset ei ole ihan ekana mielessä, periaatteesa sen takia kun mun mielestä välityksiä tihennetään ekana mahdollisimman läheltä rengasta. Ekana vaihtaisin tässä tapauksessa siis perävälitykset. Ja käytännössä sen takia kun tässä koslassa on se ketjuvetoinen BW jakoloota, johon ei tietääkseni edes ole välityksiä (korjatkaa jos olen harhaluulossa). Ja käyttöautoon BW -> LT230 kuulostaa hieman töisevältä (tai pitäis kuutioida sen vivuston asemointi onnistuuko helposti siististi). Renkailla välittämisessä olis se hyvä puoli että melkein kädenkäänteessä sais orkkisvälitykset, jos vaikka pitää lähteä ajalemaan pidemmälle (ilman (raskasta) kärryä). Huonona puolena sitten se että talveksi pitäis laittaa toiset kiekot jos haluaa tihemmät välitykset, ja kunnon nastarenkaat tuppaa vaan kustantaan kohtuullisesti. Mun kiintiö "talvirenkailla" (esim AT) liukastelusta on aika täynnä. Perävälityksiä ei vaihda ihan niin nopeesti (hallussa on kyllä soppelit vaihtoperät, eli yhdet perät vois olla 3.54 ja toiset 4.1) kuin renkaita, mutta toisaalta niitäkin vois sitten kevyellä kuormalla ajellessa kompensoida "ylikokoisilla" renkailla (esim. 31" jonka mahtuis alle ja sais otteesenkin ja joita löytyis pilvin pimein valitavaksi) ja nykyiset tarvikumit olis edelleen käyttökelpoiset myös kärryä vetäessä (vaikka talvikelillä tulee kärryä vähemmän vedettyäkin, mutta onhan se kuuran kiertokin joka vuosi sentään). Onko pakujen renkaista hyviä suosituksia, vai kannattaako vaan soitella valituun rengasliikkeeseen? -Paavo |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Tervehdys!
Kuulopuheisiin nojaten, vaihtaisin tuon BW:n LT 230:iin. BW:n ketjujakolootien kestävyys pidemmän päälle vetohommissa ei ole parasta luokkaa. Viskoko sieltä hajoaa, tai jotakin sen suuntaista. Korjatkoot joku paremmin tietävä jos ja kun olen väärässä. Itselläni on BW, mutta vedot on olleet vähissä, ketjukin on jo vähän venynyt (261 tkm). Näin joskus Pajeron noin 26" renkailla ja hymy oli herkässä ;-) TT |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mulla ois tollaset 215-65-16 c renkaat ylimääräsenä vai onko liian suuret.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
__________________
Luigi- |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Ääni vetopyörästöjen välityksien muuttamiselle! Pikkurenkaat näyttää niin hassuilta.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Land-Roverin series II -68? Vanteet ja Pienet renkaat H. 50e | Ohvikka | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 19.02.2009 23:48 |
Ostetaan Pienet palat nailonia | Shuttle | O/M/V Muut | 0 | 14.10.2008 19:23 |
Pieneen autoon pienet renkaat | Masai | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 08.10.2006 21:40 |
Pienet takavalot, mistä ?? | ttimonen | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 13.07.2006 17:20 |
Pienet offi gumit | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 14.11.2004 23:34 |