![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Tuota Vitaraa on viety jenkkeihin Sidekick tyyppinimellä ja GM on markkinoinut sitä Geo Tracker nimellä, mutta suurin osahan jo tämän tietää. Tuo sinulle kerrottu moottorin paino heittää aikalailla, kurkatkaas tuo MMVA speksi: http://www.acksfaq.com/pdfs/specs_geo_tracker_1994.pdf Siinä tuolle 16 venaiselle G16B:lle ilmoitetaan paino 104 kg ja tuolle 8 venaiselle 89kg. Eli tuon jos vakiomoottoria käytetään vertailu kohtana niin: Kuutiotilavuus + 25%= 1988cm3 Teho + 20% = 85kw paino + 20% = 125 kg (kuivana MMVA speksin pohjalta laskettuna)
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Ai niin tuossa on vielä viisautta samurai miehille
http://www.acksfaq.com/specs94samurai.htm |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Heh,
Mikas se tuo on http://www.autos.clarin.com/buscar/g....asp?id=512532 Taitaa olla 1-mallin vitara 1.9 Xud9 dieselillä, joten eiköhän se paino ongelmakin näytä paremmalta...... Nätti toi scooppi, kun katsastat sen Vituras laita saman moinen siihen.... Mikäs se poijaat oli ton Xud9 paino? |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Tossa on sulle XUD:in paino: 134kg.
Linkki; http://www.engine-cemberci.com/engine/PEUGEOT/4.pdf Eli laput maahantuojalta, että tuota katiskaa on valmistettu tuolla koneella. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Copypastea aken sivuilta:
Autoon vaihdettavan moottorin massa saa olla korkeintaan 20 % suurempi kuin painavimman vertailumoottorin massa. Jos vaihdettavan moottorin massa on yli 10 % suurempi kuin painavimman vertailumoottorin massa, tulee moottorin alla olevalle akselistolle kohdistuva massan lisäys kompensoida vastaavasti pienentämällä henkilölukua, siirtämällä varusteita tai keventämällä korin osia. Massan lisäystä voidaan kompensoida esimerkiksi siirtämällä akun paikkaa tai vaihtamalla konepelti kevyempään. Mutta hyvällä tuurilla eivät konttorilla kiinnostu koneen painosta ![]() Nyybi Rak |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Hyvään tuuriin en viitsi luottaa, vaan mieluummin Mr. Murphyyn.
Lasketin uusiksi noiden kertomieni punnistustulosten perusteella sen että voiko auton vielä rekisteröidä diesel pakettiautoksi muutoksen jälkeen. Vastaus: Vaikka etuakselille tulisi 80kg alkuperäistä painavampi moottori, auton henkilökantavuus ei ylitä tavarakantavuutta, eli auton voi edelleen rekisteröidä pakuksi. Kun nuo punnistukset tehtiin autossa oli kiinni kaikki lisävarusteet, ja nehän voi lain mukaan autosta poistaa kun menee punnitsemaan auton diesel koneen kanssa. Tuon vaihtokoneen valinnassa tuntuu olevan parasta ottaa moottori saman vuotisesta pirssistä minkä omistaa tai uudemmasta. Näin ainakin voi olla varma, että noi vähäpäästöisyyyden normit tulee täyteen. Itsellä kävi tuuri kun löyty 1.9TDI kone, jonka mukana tulee TUV-todistukset ko. moottorin päästöistä. Kone on vuosimallia -94 VW 1.9TDI moottori koodilla 1Z. Yritän saada joltain valmistajan edustajalta lausunnon tuosta 1.9D ja 1.6 3-ovisen Vitaran alustan eroista ja moottorien painosta. Jos jollain kulla on kiinnostusta samaan projektiin ja tarvii kopiot lapuista niin heittää vaikka YV:tä -Jiipee |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Dieseli Niva | La tuskaa | Maasturiprojektit | 124 | 09.09.2009 07:11 |
| Myyty skoda octavia 1.9tdi 66kw -98 | kami | O/M/V Ajoneuvot | 19 | 23.05.2009 10:23 |
| Ostetaan dieseli webasto/ eber | savlari | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 05.11.2008 19:05 |
| Uaziin dieseli? | SeppoS | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 28.02.2008 17:20 |
| Mikä dieseli FJ55:een??? | K | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 23.11.2005 09:27 |