![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() No juu,noilla ohjeillahan tuon homman saa kätevästi testattua. Paitsi jos henkilövaaka ei riitä niin menee vaikeeks kotikonsteilla kokeilla. Mut kiitoksia vinkistä,kokeillaan.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
No niin,taas on tehty kaikenmaailman kokeita.
Asetelma kiinni pultattuna,kytkinlevy välissä,raon ollessa ennen kiristystä n.5mm Ja paino ilman prikkoja =145 kg 1mm prikat asetelman alla =184 kg 2 mm prikat asetelman alla =210 kg 1mm pellinpalat kytkinlevyn päällä =n.100kg Pelkän asetelman painaminen =170 kg Jos oikeen rehellisiä ollaan niin mää en ymmärrä noista yhtään mitään. Kävin piruuttani kysymässä vielä virtasen moottorista (paikallinen moottorikoneistamo)kyseistä asiaa ja eihän nekään tienny oikeestaan mitään,sanovat vaan et on tarkkaa. Ilman prikkaa puristettuna käpälät on melkeen vaakatasossa ja heidän mielestään niin pitäisikin olla,eli ei varmaan kaukana olla todellisuudesta. Mun mielestä ei ainakaan levyn päälle saa lisätä sitä yhtä milliä,koska silloin käpälät on jo liikaa sisällä ja ei noi prikat tuolla asetelman allakaan oikeen vakuuttanu. Siinä kuva vielä puristus virityksistä. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Olisko toi nyt niin tulkittavissa, että juuri Tuolla asetelmalla:
- 5mm välyksellä saa kytkimeen "pitoa" 145 kg:n edestä, jonka jälkeen asetelman jouset "nuljahtaa yli" - 4mm välyksellä (eli 1mm:n prikka asetelman alla) -''- 184 kg - 3mm välyksellä (eli 2mm:n prikka asetelman alla) -''- 210 kg Tuntuu vaan kovin pieneltä tuo 3mm välys/puristus. Itse varmaan sorvaisin vauhtipyörästä sen 1 - 1,5mm pois, koska siinä paikkeilla on noissa mittaustuloksissa se paras "pitoalue"/puristusvoima. Eli tyytyisin siihen 3,5 - 4mm välyksen antamaan puristusvoimaan, joka tod. näk. riittää vähän pirteämpäänkin koneeseen... ![]() Turbo Patrollissa tuo välys on 4mm... Viimeksi muokannut Kartse1 : 29.05.2009 16:36 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
On kyllä sen näköinen viritys, että pelaakohan tuo?
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
toi 210kg on ok,siitä otat 0.5 milliä pois jotta levyn kuluessa kiristysvoima lisääntyy. elikkä sillon se homma menee suunnilleen niin et alussa puristus voima noin 190kg sitten kun kytkinlevy puolessa välissä ollaan 210kg ja kun levy on loppu ollaan taas 190kg.käpälät pitää olla luokkaa vaakatasossa,silmällä sitä ei tosin voi shimmata koska asetelmissa on eri välityksiä ja vaikka käpälät näyttäis olevan ok voi se olla liian tiukalla eikä irrota ollenkaan.hyvä siitä tulee
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
No perskules,sittenhän me ollaan jo jäljillä.Ei muuta ku paketti kiinni sorviin ja kytkinpinnasta hieman pois.
Mä luulin et noi käpälät menee jo liian alas mut ei sit hätää jos kuuluu olla jokseenkin suorassa. Näillä ohjeilla taas jatketaan,niin eiköhän siitä hyvä saada. Kiitoksia jälleen vastauksista. Anonyymille kysymys.Perustele miksi tuo "viritys" ei pelais? |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Rakentelu on parhaimmillan silloin ku Ei vielä ole "ammattitaitoa" rajoittamassa suunnitelmia ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Jaahas, nyt pitää alkaa metsästämään pullukkamallin henkilövaakaa, että saa shimmailtua parin projektin asetelmat timmiin kuntoon...
![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]()
toi raudan lisääminen vauhtikseen on muutenkin hyvästä,lisää inertiaa ja vähentää kytkimen rasitusta sen seurauksena.offi käytössä vauhtipyörä saa olla todella raskas.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HJ 60 + kytkin | HojoAna | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 20.09.2010 13:28 |
bj:n kytkin... | jv | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 09.05.2009 13:21 |
LJ-70 Kytkin+200 hv | jukos | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 30.03.2009 00:06 |
Se kytkin, se kytkin... LJ | bj45lava | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 31.12.2006 13:40 |
suzukin kytkin | las-c | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 01.08.2006 08:59 |