![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Noita uudempia 3-ovisia sport malleja on muutamia liikenteessä Suomen maallakin, mutta nuo JLX:ät 2.0L suoralla 4:lla tai V6 on todella harvassa. Suomesta ei löydä varmasti. Australiassa ja jenkeissäkin niitä on kitsaasti liikkeellä. Ainaskin H20A on ollut optiona tarjolla tuohon Vitaran keulalle. Ei luulisi tuottavan ongelmia dieselin vaihto ainakaan painon puolesta.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
No niin,
Nyt on Vitaran akselimassat punnittu, täydellä tankilla kylläkin. Etuakseli: 615kg (Suurin sallittu: 710) eli pelivaraa 95 kg Takaakseli: 550 ( (Suurin sallittu: 900) eli pelivaraa 350 kg Eli käytänössä etuakselin kantavuus riittää Diesel koneelle, mutta kun rekisteri otteessa lukee vähäpäästöinen, on vaihtokoneen täytettävä käyttöönottovuoden kyseiset normit. Ja tuota varten tarvitaan paperit valmistajan edustajalta. Mutta ongema on nyt se, että vekotin on rekisteröity 2-paikkaiseksi paketti autoksi. Jos oletetaan että uusi kone painaa vermeineen n.50 kg enemmän, henkilökantavuus ylittää tavarakantavuuden ja Vitara ei ainakaan jatka sen jälkeen elämää pakettiautona. Jos vakio pannu painaa sen 90kg, ja vaihtomoottori 134kg, kantavuudesta lähtee 44 kg pois. Vaihtoehdot on: A: Autolle laihdutuskuuri eli katsastuksen ajaksi kaikki ylimääräinen pois. B: Samalla muutos rekisteröinti maastoautoksi |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tuota Vitaraa on viety jenkkeihin Sidekick tyyppinimellä ja GM on markkinoinut sitä Geo Tracker nimellä, mutta suurin osahan jo tämän tietää. Tuo sinulle kerrottu moottorin paino heittää aikalailla, kurkatkaas tuo MMVA speksi:
http://www.acksfaq.com/pdfs/specs_geo_tracker_1994.pdf Siinä tuolle 16 venaiselle G16B:lle ilmoitetaan paino 104 kg ja tuolle 8 venaiselle 89kg. Eli tuon jos vakiomoottoria käytetään vertailu kohtana niin: Kuutiotilavuus + 25%= 1988cm3 Teho + 20% = 85kw paino + 20% = 125 kg (kuivana MMVA speksin pohjalta laskettuna) |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ai niin tuossa on vielä viisautta samurai miehille
http://www.acksfaq.com/specs94samurai.htm |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Heh,
Mikas se tuo on http://www.autos.clarin.com/buscar/g....asp?id=512532 Taitaa olla 1-mallin vitara 1.9 Xud9 dieselillä, joten eiköhän se paino ongelmakin näytä paremmalta...... Nätti toi scooppi, kun katsastat sen Vituras laita saman moinen siihen.... Mikäs se poijaat oli ton Xud9 paino? |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Tossa on sulle XUD:in paino: 134kg.
Linkki; http://www.engine-cemberci.com/engine/PEUGEOT/4.pdf Eli laput maahantuojalta, että tuota katiskaa on valmistettu tuolla koneella. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Dieseli Niva | La tuskaa | Maasturiprojektit | 124 | 09.09.2009 07:11 |
Myyty skoda octavia 1.9tdi 66kw -98 | kami | O/M/V Ajoneuvot | 19 | 23.05.2009 10:23 |
Ostetaan dieseli webasto/ eber | savlari | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 05.11.2008 19:05 |
Uaziin dieseli? | SeppoS | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 28.02.2008 17:20 |
Mikä dieseli FJ55:een??? | K | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 23.11.2005 09:27 |