![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Eli tänään asentelin nuo huoletut suuttimet paikalleen, niin kappas vaan suutin putket vuotaa melkein joka suuttimen kohdalla. Mitähän mää nyt sitten tein väärin? Kun ei saa ilmattuakaan, kun aina suhahtaa suutin putken juuresta. (ei pumpun päästä) Vai pitääkö ostaa jostain uudet suutin putket? Kävi sitten mielessä että eihän se nyt sillä, kun suuttimet eivät tuleet samoille paikoille että eihän se vuoto johtuisi siitä? Merkkasin kyllä suuttimet maalarin teipillä, mutta huollossa olivat repineet teipit pois. Kertokaapa tyhmälle mikä neuvoksi? Rupee kypsyttämään pikku hiljaa, kun laukaan ajotkin meni nyt ohi suun tämän takia.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Oliskohan vaan jotain schaisee liitoskohdassa putken ja suuttimen rungon välissä.
Mä puhdistin suutinputken pään vesihiomapaperilla ja kiristin pirun piukkaan niin loppu vuodot. Onhan ne putkien päät voinu liiskaantua aikojen saatossa kun availtu ja kiristelty ja näinollen jää jostain reunasta "kantamaan" .
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Itsekkin mietin tuota että siellä kartioitten välissä voisi olla paskaa, Mutta ihmettelin myös, kun niissä oli syviä naarmuja jossakin kartioissa. Mistäköhän sais uusia suutin putkia ?
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Joskus vanhaa kuormaauton mosaa olin kasaamassa ja törmäsin samaan onkelmaan ja sillon pyöreytettiin kartiot varovasti vesihiemopaperilla, kiristettiin yksi kerrallaa ja loåuksi vasta ne suutinputket toisiinsa kiinni.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Joskus murtui Ransiitista suutinputki poikki heti putken päässä olevan kartion jälkeen. Ajelin paikalliselle kiisselikorjaamolle, jossa asentaja lykkäs putkenpäähän irtomallisen kartioholkin ja kiristi putken paikoilleen. Ei mennyt montaa minuuttia eikä maksanut montaa markkaa.
Veneeseen tarvitsin joskus molemmat uudet suutinputket. Korjaamolta hain putkea metritavarana ja päihin samanlaiset kartioholkit. Holkit kiristyvät puken ympärille ekalla kiristyksellä, joten on syytä muistaa pujottaa putkeen ensin ne mutterit. Otin suunnilleen mitat vanhoista putkista ja tein saman mittaiset. Asentajan mukaan pituudella ei ole kummoistakaan merkitystä, nestehän ei puristu kasaan, mutta kaikkiin sylintereihin on syytä kuitenkin laittaa samanmittaiset putket. Ja putkien taivutus onnistuu suurimmalta osin paljailla kourilla, eivät mene lyttyyn paksun seinämän ansiosta. En suosittele kuitenkaan edestakaisin vääntelyä, murtuvat jossain vaiheessa, joten nautitaan ne asennusrasvat vasta jälkikäteen, niin ei tule niin paljoa niitä vääränkätisiä mutkia ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty M: Maastokärry (uudet kuvat) | PL | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 31.03.2008 19:41 |
M: LJ-70 # uudet kuvat # | las-c | O/M/V Ajoneuvot | 10 | 13.04.2007 17:18 |
M: Pätkä Patrolli -81 varaosiksi | O/M/V Ajoneuvot | 11 | 08.04.2006 18:56 | |
M:Patrolli pätkä paku | Humu | O/M/V Muut | 8 | 05.10.2004 18:36 |
M:Pätkä Paketti Patrolli | Rabarberg | O/M/V Muut | 0 | 12.04.2004 15:24 |