|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Nissan king Capissa kaikki ok?Ei ole aikaisempaa kokemusta ko. autosta. Eli autohan on nissan king cap 4x4 2.5d -87. Onkohan normaalia, että auto kuluttaa n.13litraa/100km matka-ajossa takaveto päällä ja nopeus 100km/h. Huippunopeuskin vähän ihmetyttää, joka on huikeat 108 km/h navigaattorin mukaan... Kertoilkaahan kokemuksia kokeneemmat KC:n omistajat
|
#2
|
||||
|
||||
vakiona kyllä, kulutuksesta en osaa sanoaa. se riippu renkaast
|
#3
|
||||
|
||||
Joo itellä on tuolla pihan perällä 84 vuoden Datsun Pickuppi ei sekään tuon kovempaa kulkenut se otti navin mukaan tasaisella aika tarkalleen sataset kerran päästiin alamäkeen 120
|
#4
|
||||
|
||||
suuttimissa ja pumpussa häikkää, menee takavedolla hyvin alle kympin ja kulkeekin satasta kovempaa kun kaikki kunnossa, jopa 31" gummeil
__________________
Mouho Motorsport |
#5
|
|||
|
|||
Aattelinkin, että tuo kulutus ei aivan tunnun normaalilta, itsellä oli joku vuosi taaksepäin -83 datsun 4x4 ja sekään vieny kun 9-10l. Lisätään vielä, että renkaat ovat 235/75-15 ja autolla ajettu 360tkm
|
#6
|
||||
|
||||
kun tota urheiltu mieltä on niin käytiin tolla mun reilu 400tkm ajetulla kinkkukaapilla viime syksynä lapin/norjan reissu, nilkka suorana keskinopeutena 110km/h ja kulutus se 10l/100km renkaina 235/75r15. nismo veti kyllä viimesiään norjan vuoristossa ja vuonoissa, sekä viimesetkin pultit ja mutterit irtosvat sakujen vanhoille huoltoteille
__________________
Mouho Motorsport |
#7
|
|||
|
|||
mun -89 ei menny koskaan alle 10l/100km yleensä kulutus tässä lähiajossa kesällä oli n.13l/100km ja pahimmillaan talvella 18l/100km
huippuja kulki 31" alla mittarin mukaan 120km/h |
#8
|
|||
|
|||
Mun -90 kulki takavedolla kesät talvet 31" gummeilla n.10L/100km. Lappu auki Turku-Espoo välillä sai menemään 11-12 joskus mutta ei koskaan enempää. Huiput 100-140kmh riippuen tien kaltevuusasteesta..
Eli varmaan kannattais suuttimet tarkastaa ja ettei jarrut laahaa? |
#9
|
||||
|
||||
Itellä kans KC vm-88 ja 31:sillä huiput 140km/h poliisin tutkaan (mittari näytti 160km/h)
mut kulutus on tota 10-15 litraa satasella riippuu missä ajaa.. tosin suuttimet on menossa huoltoon joten laskee tosta. toivottavasti
__________________
MudastaPois.Com Tai sit not Team Rotta-Racing Ry K-Nummi |
#10
|
|||
|
|||
Nyt olisi suodattimet vaihettu. Kulku ainakin pysyi samassa(reilut 100km/h). En muistanu eka postauksessa kertoa, että auto pukkaa mustaa voimasavuakin jonkin verran. Kävin paikallisessa dieselkorjaamossa (Oulun diesel Turunen) kuuntelemassa mietteitä autostani:
-Ei kuulemma suuttimet nuin paljoa vaikuta kulkupuoleen/kulutukseen -Kone vaikuttaa terveeltä ja käy hyvin -Pumppua ei lähtisi ensimmäisenä vaihtamaan -Epäili että putki ahistaa (tuntuu itsestä vähän oudolta), tai ilman/dieselin saannissa häikkää Eli mitähän vaihtoehtoja tässä jää? kertokaahan mietteitä lisää. |
#11
|
|||
|
|||
oli ensimmäinen offiauto neliveto king vuosimallia -87 . vapaavirtaussuodin toi alavääntöä ja putkeksi laitoin alusta 2 tuumaisen putken uhellä vaimentajalla. oli 31 10,5 15 alla kulki mittarin mukaan 135 . kulutus pyöri 11-13 välissä ajo miten vaan toki syöttöä oli tarpeeksi vakio pumpun asetuksista ruuvasin kolme kierrosta oli ainakin mun mielestä hyvä. onko moottori td 2.5 turboton minulla oli sama.....
|
#12
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Mouho Motorsport |
#13
|
|||
|
|||
Oisko täällä Oulun lähistöillä muita diesel osaajia kuin tuo turunen? meleko hintavalta kuulosti suuttimien huolto (300e)...
|
#14
|
|||
|
|||
Kaverilla oli samanikäinen Kinkykaappi(bensasta dieselöity) ja siinä oli samansuuntaisia ongelmia. Varsinkin vauhdin kiihtyminen oli verkkaista. Sataseen pääsy vei minuutteja. Lopulta vika selvisi, polttoaineputki tankista oli osittain tukossa. Mylly ei vain yksinkertaisesti saanut riittävästi soppaa.
|
#15
|
|||
|
|||
Kysyppä ylivieskasta Hp-dieselistä tuota suuttimien tarkastusta ja korjausta...
sitten onkos ajoitus kohdallaan? yleensä japseissa on lohkossa ja pumpussa merkki , jonka pitäs olla linjassa toisiinsa nähden, siitä sitten hienosäädetään heittokellolla pmpun perseestä mitaten. Tämä siksi, jos pumppu löysänny ja ennakko menny pieleen... Ja sitten onko jakopää hihnalla -> jos on niin onko merkit jakopäässä kohdallaan, ettei ole hammasta hypänny yli... |
#16
|
||||
|
||||
Näissä vehkeissä tuo jakopäähän on rattailla.. vanhemmista en tiedä mutta ainakin td kone on.. ei tarvii jakopäästä paljoa huolehtia
__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!! Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10, Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen) |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: Nissan 3.0 V6 King Cap-91 | ORR | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 06.11.2007 20:18 |
M: Nissan King Cap 4x4 | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 11.04.2006 13:52 | |
minkä merkkinen lämmitin -87 King Capissa? | Oz | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 26.07.2005 11:32 |
Nissan King Cap 90 4x4??? | HEKULIINI | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 03.02.2005 11:49 |
M:NISSAN KING CAP 2.5 4X4 -90 | M.H | O/M/V Muut | 0 | 26.11.2004 14:19 |