![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
kyllähän ne ääntä pitää, mutten kyllä keksi, miksei suora voimalinja toimis. Jos kytkimen möhnää on ollu välissä, niin eihän se oo irrottanu, mutta ei tuon pitäs vaikuttaa moottorin käynnistyvyyteen, jos vaan vaihe on ollu vapaalla...
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Tiedä volvosta mutta kerran datsunista lähti kytkimestä yksi jousi irti, kiilautui vauhtipyörän ja kytkinkopanväliin. Väkisin joutui vapaalle runnomaan että autoa sai hinattua.
Ja piti muuten mahtavaa mekkalaa moottorin käydessä. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
jotain tämän tyylistä itsellenikin tulee vain mieleen. liekkö pystyy vääntämään kampi akselin päätä tuollainen tempaus? kannattaa varmaan tarkistaa heitto kellolla liepottaako vauhtipyörä.
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
käytteleppä konetta ja tutkaile että huohottaako enempää hukkaako nesteitä jne. jos kaikki kunnossa niin kyllä se sitten joku hajonneen kytkimen osa pyörimättömyyden aiheutti..
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Jos kytkinlevy olisikin räjähtänyt kunnolla, olisi helpompi uskoa että siitä irronneet palat pystyisivät jumittamaan voimansiirron. Mutta että pienet palat, jotka hävisivät tuuleen kun kytkinkoppa avattiin.
Hämmentävää! -Ismo |
|
#6
|
||||
|
||||
Kytkinselvittelyä
Tosiaankin puristusmittari näytti moottorin takapään sylintereille ihan oikeaa 12 barin arvoa, ja moottori tosiaan käy hienosti nyt kun kytkin ja vaihteisto on irrallaan. Roskien seasta auton alta löytyi painelaakerin osia, jotka pitävä laakerinkuulia erillään toisista. Ja nuo kyseiset osat siis olivat jumittuneet vaihtipyörän rattaisiin.
No nyt sitten kytkin remontti jatkuu. Offroadpajasta hankin kytkin levyn ja Ruotsista KGTrimningiltä laakerit. Monikko ei ole tässä virheellinen, vaikka kytkin tarvitseekin vain yhden laakerin. Hankin sieltä varmuuden vuoksi kaksi laakeria. Rikkoutunut vanha laakerihan näyttää tältä: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=28951 Tämän vanhan pituus on 38mm, ulkohalkaisija noin 61mm ja sisähalkaisija 35mm.. KG Trimningin katalogissa ollut laakeri UL-2122 (Original länga lagret 43mm) näyttää tältä: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=28952 Tämän pituus on siis 43mm, ulkohalkaisija 55mm ja ja sisähalkaisija 33mm. Tämän Volvon koodi on 672122. Tämä on ilmeisesti sama kuin joissain Renaultin malleissa. Olin siis tilaamassa tätä UL-2122 laakeira, koska se näytti eniten samalta kuin Volvossani ollut vanha laakeri. KG Trimningin väki sanoi kuitenkin että B30 moottorille pitää käyttää heidän malliaan UL-8949, joka siis näyttää tältä: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=28953 Tämän pituus on 38mm, ulkohalkaisija 65mm ja sisähalkaisija 35mm. Tämä on SKF:n laakeri VKC2065 ja Volvon 678985, eli ja tämä on siis oikea C303 Volvoon ihan osaluetttelonkin mukaan. Tämä oikea avautuu muuten näin: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=28954 Eli nyt olisi minulla myytävänä Volvon kytkimen irrotus- eli painelaakeri 972 122 (KG Trimning UL-2122). Laakeri sopii ainakin Volvo 240 1975-1984 ja Volvo p1800 1969-1973 (use only with AP or Borg and Beck pressure plate AFT). Mahdollisesti myös Volvo 740 ja monien muiden Volvojen kanssa. Hintäpyyntö 50 euroa. T:Ismo |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Hoksasitko kattoa oliko sulla 9 1/2" vai 10" asetelma?
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään VW Vento, niin ruma, niin hento :)-93 kats.30.9-08 | tossu | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 05.10.2008 15:27 |
| Topicin otsikon vaihto? -Onnistuu hetken aikaa- | Zamppa | Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? | 14 | 02.06.2008 15:56 |
| M: 1,9 volvon moottori + automaattilaatikko | tossu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 05.06.2007 08:54 |
| O: Roverin V8-moottori (tai ainakin lohko) | Ahosensetä | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 08.07.2006 07:31 |
| Luulin naapuriani homoksi | MäIte | Rakas Päiväkirja | 8 | 23.04.2003 17:50 |