Jatkokokeita...
Vaihdoin viikonloppuna lumisadetta pidellessä 195 asteisen (F) alkuperäisen termostaatin tilalle 160 asteisen Powerstatin. Näin syntyi tilanne, jossa termostaatin aukeamiskohta on selvästi alempana kuin flektin käynnistyskohta. Nyt auton käydessä tyhjäkäyntiä tallissa anturin vastusarvo vaihteli 115 Ohmin (flektin käynnistys) ja 130 Ohmin (flektin sammuminen) välillä. Aikaisempien mittausten perusteella tämän pitäisi olla jossakin 80-90 asteen C tienoilla. Auton oma lämpömittari näytti tässä kohtaa jonkin verran päälle 200 astetta (F), mikä on nyt selvästi punaisen alapuolella. Koeajolle en valitettavasti kelin takia päässyt, mutta luulisin, että homma on nyt hallinnassa.
Onko muilla kokemuksia 160 asteen termostaatista kaasutinkoneessa?
Pekka R.
|