![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() mutta järjen valossa katottuna projekti lähentelee hulluutta varsinkin kuin valmis konsepti on olemassa. onkos näissä mejän maasturin rakenteluissa muutenkaan mitään järkeä. ![]() pääasia on että mies viihtyy rakennellessa,jahauskaa piisaa.
__________________
hulluilla on halvat huvit mulla ne on ilmasia |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja traktoria en omista. Tarkoitus ei ollut farmariksi käännyttää vaan kertoa mielestäni tärkeitä faktoja. Projektivärkit ovat aina oma lukunsa ja hienoja sinänsä mutta mielestäni tässä ei mitään erityistä hyötyä saavuteta. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Herää kysymys että miksi se kokonainen suska nyt ei sitte kelpaa, pienihän se jo on, ainaki menee kaposesta raosta Ja voiha siihe virittöö sen pankokärryhimmelin perää?
__________________
__________________________________________________ _____________________________ Jos toimintasavu pääsee ulos, tulee se pussittaa. Päiväkodissa sentään rehellisesti hakattii lapioilla jos vitutti. Nykyään ei enää saisi edes sanoa ääneen jos vituttaa. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Heippa,
Yksi pointti tässä rakentelussa on tuo perävaunupaino sehän on Suskassa vain 380kg jarruitta ja 750kg jarruin. Mikäli vehje olisi traktori peräkärrypaino olisi 2,6 kertaa omapaino eli 2,6 x 870kg = 2 262 kg. No nyt joku tietysti sanoo, että tuolla painolla Suska ei liikahdakkaan. Tarkoitus ei olisi mennä tappiin kunhan joku 1 200 - 1 500kg voisi vetää maantiesiirrossa. Tuosta työkonenostolaitteen rakentelukommentista. Eihän tuo kovin kummoinen rakennelma ole pari nostoaisaa, sivusäädöt, vääntövarsi ja hydraulisylinteri. Enpä ole vielä ehtinyt Suskan alle ryömiä ja tutkia tuota voiman ulosottoa. Osaako joku kertoa millainen tuo on ja voiko se olla päällä ajossa vai ainoastaan auton seistessä? Onko hydrauliikan rakenteluun vinkkejä pumpun osalta? Minkälainen voimansiirto pumppuun ja mistä tuommoisen pumpun edullisesti hankkisi? Terveisin Ruxu |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Vaikea ja pitkä tie on rekisteröinti!
Vanhan traktorin aihion ja paperit vaatisi, siitä sitten "muuttamalla" kun ei ole prosenttisääntöjä tietääkseni.. Voi olla ettei onnistu sekään!! Tein parivuotta sitten ajettavan ruohonleikkurin tyhjästä ja otin selvää silloin rekisteröinnistä. Leikkuri: http://www.pottupellossa.fi/gallery/...pos=6&uid=4515 ( olettaisin että on samat vaatimuksen tässä) Menin tieliikennelakikirja kourassa, joka oli em. kohdilta opeteltu ulkoa, konttorille. Piensarjatyyppihyväksyntä käsittelee laitetta aina UUTENA, tämä on suoritettava rekisteröinnin mahdollistamiseksi, näin sanoi katsastaja! Lähdettiin konttorin johtajan kanssa purkamaan asiaa takahuoneessa, paino: täytyy mitata, n.700kg - OK jarrut: taunuksesta - tod. näk. OK moottorin koko: 3.6L - häh? - OK polttoaine: bensa - häh? - OK Moottorin melu: öö, tarvis varmaan vaimentaa ja mitata - OK Moottorin vuosimalli: öö, 1958 - setä pisti kirjat kiinni ja sano että se siittä. Hemmetin hyvää palvelua kun konttoreista aina ulvotaan, ton jälkeen oon ollu kanta-asiakas ![]() Eli jos tulevassa pihavekkulissa on jokumikä euro4 moottori ja muutama muu nykyjuttu ni sitte on mahiksia... Uudessa laitteessa on uuden vaatimukset vaikka veistäisit puusta koko koneen.. Täytynee keksiä runkonumero ja hakee siirtolaput ![]() Niin ja laittaisin pumpun koneen kylkeen ja hihnalla veto. Teet vielä niin että pystyy hihnan löysäämään jos ei tarvi hydrauliikkaa ni ei turhaa pyöri.. Tsemppiä rakennelmiin! Viimeksi muokannut Hotmower : 18.04.2009 09:30 Perustelu: linkit päin p**** & lisäys.. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tee se nostolaite sähkövinssillä, pääset niin paljon helpommalla ja halvemmalla ja lisäksi siitä on apuja vaikka niiden tukkien kyytiin vetämiseen ja yhdistelmän irroittamiseen. Ei tarttis muuta kuin yhdellä nivelellä aisa tai mitä semmoiseksi nostolaitteeksi suunnittelitkin.
Erittäin suositeltava projekti, mutta jätä koppi isoksi, voit ottaa tyttöjä kyytiin polun varrelta! Ja hommaa vain joku vakuutus siihen, niinkuin mönkkäreissä jos tien ylityksiä tulee. Ja pykälistä, kun mönkkäreitäkin on rattoreina ja niissä ei ole jäykkä akseli... |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Heippa!
Aika on huikea peli tuo Hotmover. Itse ajattelin kyllä käyttää Suskan omaa moottoria ja muitakin palikoita niin pitkälle kuin mahdollista. Tuo kopin kavennus taitaa kyllä olla melkein must kahdesta syystä. Ensinnäkin kavennus + lisäikkunat alalaitoihin antaa traktorimaisen näkyvyyden lähelle vehjettä ja toiseksi ei tuo vaimo taida antaa ottaa niitä tyttöjä tuolta polun varrelta kyytiin ;o) Hyvinkin saattaa olla että vehkeen rekisteröinti käy ylipääsemättömän vaikeaksi mutta ainahan sitä voi yrittää. Jos ei onnistu niin toinen vaihtoehto on sitten rekisteröidä tukkikärry ja hoitaa maantiesiirto muulla vetovehkeellä. T:Ruxu |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O:maasturi | REBEL | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 31.05.2012 22:13 |
O:Maasturi | REBEL | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 08.07.2007 16:48 |
O: 38,5 x15 tai isommat piha-autoon | jimmy | O/M/V Renkaat ja vanteet | 2 | 28.02.2007 23:09 |
O: "piha auto" | wannabee | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 09.10.2006 18:36 |
O: Maasturi | Raajärvi_Rules | O/M/V Muut | 1 | 30.05.2005 16:23 |