![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Itellä oli 470tkm ja olis vielä menny 50-100tkm mutta vaihdettiin kun kone jo oli laakeri rikon takia auki.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Olisiko mennyt ylimpiin männänrenkaan uriin jo parit renkaat?
__________________
- eskimo kaenuusta |
#3
|
||||
|
||||
![]()
juu kykkä komk on oikeassa, männänrengas urat ja 500tkm niin rupee oleen kunnon välykset ylemmissä urissa.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ihmetyttää, kun sanotaan et 61:ssä huono alavääntö! Ainakin omassa ajokissa tuntuu alavääntöä olevan sen verta hyvin ettei tarvii kytkintä luistatella. 1300 kiekan kohilla alkaa ahtopaine nousta ja veto sen mukasta.
Kerran kokeilin loivaan vastamäkeen normi renkailla ajaa vitosvaihteella tyhjäkäynnillä ja nikottelematta veti. Nyt kun on cooleri nokalla, niin veto piristy entisestään. Tuo männänrengas homma taitaa olla käytöstä/huollosta kiinni. Omalla ajettu 470 tkm eikä vielä ole naksahtanu ![]() Luulishan tuommosen eellä öljyn kulutuksenkin lisääntyvän tai jotain oiretta näyttävän. Kaverilla pikkasen alle 500 tkm ajettu hojokki ja siitä meinattiin männät kesällä ulos pukata, kun rupes omistajaa pelottammaan ![]() Jos siinä heikossa hapessa männänrengas urat, niin pitänee omaankin remonttia harkita. Mut sitä ennen vaan kovaa ajua! Maasturia ostaessa koeajoin muutaman 60:sen mutta aika vaisu on tehopuoli ja jos 4 vaihteinen, niin on kuin vanhalla traktorilla ajas! Nyt kaikki 60 omistajat älähtää, mut tämä on mun mielipide. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kokeileppa 61:llä suossa tms. pinnalla tyhjäkäynnillä kytkintä luistattamalla edetä kuovittamatta. Sammuu rytkytämällä tai sitten pitää laittaa kaasua jolloin kaivaa ittensä kiinni. Ei sitä maantiellä juuri huomaa. Se männänrengasrikko ei paljoa ittestään kerro ennen kuin laukeaa. Rengas itte pysyy kunnossa mutta mäntä antaa periksi.
__________________
- eskimo kaenuusta |
#6
|
||||
|
||||
![]()
ehkä pientä sirinää saattaa kuulla tarkkakorvanen muttei muuta. ei sitä hodarin kk laakeriakaan kuule...
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Kumpikin on kelpo vaihtoehto ja puuhaa riittää, aihiona kuitenkin hyviä ja osia saa aika hyvin alkuperäisinä ja tarvikeosina eri puolilta maailmaa. Lukot kannattaa olla muuten on vähän heikko etenemään, toisaalta noihin mahtuu mukavasti tavaraa mukaan.
Jos tykkää että koneessa on tehoa arkikäyttöön niin 61 on oikea ratkaisu, alle puoli miljoonaa kone oman kokemuksen mukaan kestää. Varoittaa reilulla öljynkulutuksella jos sattuu sopivasti rengas katkeamaan. Koneen remontointi ei ole kumma juttu, muutaman tonnin maksaa mutta Australiasta esim. saa kohtuuhinnalla osia. Kuuskymppinenkin on ollut ja se on melkeen ku nelikymppinen eli kyllä se turpoo kaipaa mutta makuun pääsee toki silläkin. Alaväännön 61:ssä saa parempaan kuntoon kun ratastaa jakoaskin, hitaan puolen ainakin, silloin on mukava tiellä ja jaksaa paremmin hitaasti edetessä. C.rok |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Tuosta alaväännöstä sen verran ,että itellä oli turbotetussa 2h:ssa 1200rpm 240nm ja 2000rpm 293nm josta tippui tasaseen 3700rpm170 nm ja huipputeho 2000rpm 104 hv ahtopaineet 0,7.
Tänään kävin dynossa tolla 12-ht:llä jossa on cooleri lisätty ja 3" putki ja perus ja ahdonalaista syöttöä lisätty nyt 2 kierrosta niin luistavalla kytkimellä 1200rpm 240 nm 1550rpm 510 nm josta laskien 3500 370nm ja siitä 4000rpm laskee tasaisesti 170nm,heppoja 1200rpm 120hp siitä nousee tasaisesti3450 rpm 170 hp ahdot oli 0,5 eikä savua juuri lainkaan joten ahtoja ja syöttöä vois lisätä jonkun verran kunhan saa paremman kytkimen. Viimeksi muokannut ugly_hj : 07.04.2009 13:41 |