Niinnoh, se 6000kg vetoteho (eihän sekään ole vetoteho jos oikeasti fysiikan termeillä puhutaan tietysti) on ihan pikkuisen eri asia kuin 6000kg nostoteho. En nyt muista kauheesti kattoneeni noita testisysteemeitä, mutta epäilen edelleen että auton vinssi jolle ilmotetaan esim. 10k lbs "voima" ei todellakaan nosta mitään 10k lbs kuormaa suoraan ylöspäin. Vai nostaako? No jos nostaa niin hyvä homma.
Mutta edelleenkin se mitä olen duunissa noita nostolaitteita nähnyt enemmän kuin tarpeeksi, niin esim. 5000kg nostolaite on kooltaan ja rakenteeltaan aika eri luokkaa kuin auton 10k lbs vinssi.
Ja mitä tulee siihen kyrvähtäneeseen T-maxiin, niin en tiedä miksi niin kävi. Piuhat ainakin oli oikein kytketty ja taatusti riittävän paksuja, eikä vinssin käyttökytkin ollut sisäänkelausasennossa/ oikosulussa. Mutta hyvä tsägä kävi että vain koneen ja korin välinen maapiuha paloi poikki, sekä vinssin virtajohdot.
|