Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #226  
Vanha 30.03.2009, 17:03
burton:n Avatar
burton burton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.05.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.320
Perusasetus

laput runkoo ja putket siihen kiinni!!! ja jos ei kisoihin kelpaa niin sitte ei, mut ainaskin ironsian porttaali-hilux kelpas aikoinaan. ja omani tein vastaavalla tavalla ja kesti kaataa auton, testasin parikin kertaa!!!
__________________
-BJ-40
-hilux ln110 ex
-Land Cruiser HJ-45 ex
-hilux ln65 ex

http://www.pahama.com
Vastaa lainaten
  #227  
Vanha 30.03.2009, 17:07
Morjenz:n Avatar
Morjenz Morjenz ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.11.06
Sijainti: Tuusula, Finland
Viestit: 1.806
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja burton Näytä viesti
laput runkoo ja putket siihen kiinni!!! ja jos ei kisoihin kelpaa niin sitte ei, mut ainaskin ironsian porttaali-hilux kelpas aikoinaan. ja omani tein vastaavalla tavalla ja kesti kaataa auton, testasin parikin kertaa!!!
No näin tekisin minäkin ja niin näkyy muutkin olevan tehneet... Mutta kuten Käyttäjä sanoi, ei tuollainen ratkaisu kelpaa.
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään!
Vastaa lainaten
  #228  
Vanha 30.03.2009, 17:54
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Morjenz Näytä viesti
No näin tekisin minäkin ja niin näkyy muutkin olevan tehneet... Mutta kuten Käyttäjä sanoi, ei tuollainen ratkaisu kelpaa.
Mun mielestä Käyttäjä ei sanonut niin, vaan totesi ettei säännöissä siitä puhuta. Jos ei halua pääkaarta pultata helmapalkkeihin ja takatukia runkoon, vois harkita seuraavaa:

Takatuet on kiinni palkissa, joka on pultattu korikannakkeilla runkoon kiinni. Yhdet takatuet ei riitä, ei välttämättä tarvi tehdä kuten olen tehnyt, vois koittaa yhdistää takapalkin vaakasuorilla putkilla helmapalkkeihin tai jotain..
Vastaa lainaten
  #229  
Vanha 30.03.2009, 17:57
Morjenz:n Avatar
Morjenz Morjenz ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.11.06
Sijainti: Tuusula, Finland
Viestit: 1.806
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Käyttäjä Näytä viesti
Eli runkoon kiinnityksestä ei puhuta mitään,pääkaari on kiinnitettävä lava-auton koriin eikä lavaan.
Munmielestä tossa lukee selvästi, että pääkaari on kiinnitettävä lava-auton koriin. Eli toisinsanoen ainoa paikka on helmapalkit.
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään!
Vastaa lainaten
  #230  
Vanha 30.03.2009, 19:49
burton:n Avatar
burton burton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.05.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.320
Perusasetus

Näissäkin asioissa voidaan käyttää MAALAISJÄRKEÄ! kumpi on vahvempi? millinen kori vai 3-4mm runko? ja yritäppäs taivuttaa siistiä, tiukkaa 90 mutkaa siihen helmapalkkiin, ja muista ettei auton leveys saa kasvaa ku sen max 100mm, eli 50mm per puoli ja johan se putki on 48mm joten aika seppä saa olla jotta menee sitten vielä normaalista leimasta läpi.

Ja eikös noita kisoja ajeta lähinnä huvin vuoksi? vai tienaako joku elantonsa ajamalla suunnistus cuppia??? eihän tää nyt mikää F1 laji ole.

älä ressaa, runkoon vaan!!! on turvallisempi, ku siihen teet vielä etukehikon niin avot.

kelpaisko tuo Käyttäjälle? putki on sitä mitä säännöt vaatii ja pääkaaressa on 5mm paksut laput ja neliöitä tarpeeks.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	kehikko.jpg‎
Views:	568
Size:	91,4 Kt
ID:	4580  
__________________
-BJ-40
-hilux ln110 ex
-Land Cruiser HJ-45 ex
-hilux ln65 ex

http://www.pahama.com

Viimeksi muokannut burton : 30.03.2009 19:55
Vastaa lainaten
  #231  
Vanha 30.03.2009, 19:58
HannuNurminen:n Avatar
HannuNurminen HannuNurminen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 24.03.03
Sijainti: heinola 10, Finland.
Viestit: 820
Perusasetus

Minun näkemykseni Käyttäjän lauseesta on se että runkoon kiinnitys sallitaan mutta ei sellaista jossa pääkaari korvaisi sen kaaren mikä lava-autoissa on normaalisti. Tämä on vaan minun mielipiteeni. Parempi kuitenkin olisi varmaan oikeasti tehdä niinkun muutkin on sanonu, eli runkoon kiinni, silloin ne kestää senkin jos auto "keulii" yli katolleen.
Vastaa lainaten
  #232  
Vanha 30.03.2009, 22:25
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Morjenz Näytä viesti
Munmielestä tossa lukee selvästi, että pääkaari on kiinnitettävä lava-auton koriin. Eli toisinsanoen ainoa paikka on helmapalkit.
Siinä lukee "koriin eikä lavaan".
Oikeesti noi suunnistuskaarien vaatimukset on aika paljon sinnepäin, jos vertaa ihan akk-kaariin. Ei luulis olevan noin vaikeeta..
Kaaret voi hyvin olla korissa kiinni (jos kori on kunnollinen), mä ainakin oon pyrkiny siihen että kori pysyy rungolla ilman niitä kaariakin. Sitä vittumaisempi pääkaarta on taivuttaa, mitä enemmän siihen tulee mutkia. Ja samalla siitä tulee heikompi. Senkin puolesta parempi laittaa helmaputkiin kiinni. Mun mielestä ihan sama jos takatuet oliskin rungossa kiinni, ei se runko nyt niiin paljon siinä välissä elä etteikö pitkät putket sitä kestäis?
Vastaa lainaten
  #233  
Vanha 30.03.2009, 23:57
SuurSyömäri:n Avatar
SuurSyömäri SuurSyömäri ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.11.03
Sijainti: Oulu
Viestit: 2.618
Perusasetus

Fundeeratkaapa nyt piakkoin toi oikeaoppinen kaarien rakentelu hiluxiin. Meitil on kaarirakentelu pian edessä ja ei haluais alottaa ryssimisellä ku ei njumarra luetun, kuullun ja lausutun tekstin ohessa kirjoitettua...

Itelleki tuli het ekana ku alettiin miettiin mieleen että laitellaan kaaret runkoon ku siellä on jämäkämpää roinaa ottamassa vastaan kipua.... Eli tuli ny mieleen että vois tehrä sellaisen näennäislaippavirivirin johki korinosaan jotta sitten olisi se laippa viriviri olemassa. Ja onko sitä 120 neliösenttimetrin levyn asentoa määritelty miten se on? jos vaikka laittaa pystyasentoon sen?

Akk kaarimallit tulee nyt katteltua tarkkaan jos sieltä vaikka iskisi älyyn sellainen hyvä malli. Helmat on hiluxissa niin briljantit vielä pelleiltään ettei niitä viittis pilata palkkeilemalla.

Juu... Pitäskö tästä kaariasiasta pikuppiin tehdä oma topikki vai onko sellainen jo olemasa? täyttyy vaan ankarasti Morjenzin rojektikansio näistä yleismallin kyssäreistä...
Vastaa lainaten
  #234  
Vanha 31.03.2009, 09:39
Morjenz:n Avatar
Morjenz Morjenz ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.11.06
Sijainti: Tuusula, Finland
Viestit: 1.806
Perusasetus

Minua ei kyl enää haittaa vaikka täyttyiskin, senhän takia tää palsta on, että keskustellaan, annetaan neuvoja ja pohditaan asioita yhdessä... Välillä arvostellaan ja haukutaan toisten kötöstelyjä. Mutta taidanpa itekkin tehdä niin, että 120cm2 lappuun putki satkulla hitsaten kiinni ja tuo lappu runkoon kiinni pulteilla ja vastapuolelle vielä samanmoinen lappu hitsaten kiinni, ja kyllä ainakin kestää... Minä en rupea koria kiinnittämään putkien avulla kiinni runkoon... Eli runkoon tulee kaikki kiinnitykset... Jossei mene suunnistuscupin säännöistä läpi niin sitten ei mene, haetaan kuitenkin vaan osa rasteista. Oma turvallisuus on tärkeämpi kuin sääntöjen täyttyminen (jos kaarettomallakin saa ajella...) Ja tää on vaan mun mielipide...
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään!
Vastaa lainaten
  #235  
Vanha 18.05.2009, 12:33
Morjenz:n Avatar
Morjenz Morjenz ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.11.06
Sijainti: Tuusula, Finland
Viestit: 1.806
Perusasetus

Huomenna tarkoitus leimata seuraavalle omistajalle

Marraskuussa haetussa vikalistassa olevat viat/puutteet korjattu...

-A4 (asiapaperit) = Rakenne muuttunut. (Nyt on todistus korotusjousista)
-D4 Renkaat ja vanteet = Oikean eturenkaan kiinnitysmuttereita puuttuu (nyt on kaikki kuusi)
-D6 Alusta = Runkopalkki vasen sisäpuoli ruostevaurio (pieni paikka hitsattu)
-D7 Kori = Muutoksen tuomat puutteet (roiskesuojien mitoitus ja ulkonevat terävät osat) (Nyt on takana parlokit)
-B1 Käyttöjarru = Jarruletkut liian lyhyet. (kiinnikkeet muokattu nyt, että varmasti riittää joustoissa)
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään!

Viimeksi muokannut Morjenz : 18.05.2009 12:35
Vastaa lainaten
  #236  
Vanha 18.05.2009, 23:25
Morjenz:n Avatar
Morjenz Morjenz ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.11.06
Sijainti: Tuusula, Finland
Viestit: 1.806
Perusasetus

Mennäänki leimalle vasta keskiviikkona... Tossa testiajoin ja ihmettelin että mikäs hitto on ku oikee pyörä ottaa lukkoon kuskinpuolta aikasemmin... No ei muutaku kuskinpuolen pyörä irti, levy oli ihan ok näkönen mutta ku katto satulaa niin toinen jarrupala oli aivan mäiskeessä... Puskenu peräöljyy kääntöpäähän ja sitäkautta jarrulevylle... Ei nähny ulkoapäin ollenkaan.. No ei muutaku murros ja vetari irti ja vanha stefa irti... Huomenna täytyy hakea uus ja asentaa jutut takas paikalleen
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään!
Vastaa lainaten
  #237  
Vanha 19.05.2009, 07:24
IironSika:n Avatar
IironSika IironSika ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 15.05.03
Sijainti: Hollola, Finland.
Viestit: 2.384
Perusasetus

Käy samalla jarrupalakaupassakin. Ei tule öljyyntyneestä palasta pitävää ei sitten millään.
__________________
Sika ajaa Possulla
Vastaa lainaten
  #238  
Vanha 19.05.2009, 09:32
Morjenz:n Avatar
Morjenz Morjenz ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.11.06
Sijainti: Tuusula, Finland
Viestit: 1.806
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja IironSika Näytä viesti
Käy samalla jarrupalakaupassakin. Ei tule öljyyntyneestä palasta pitävää ei sitten millään.
Jeps... Tikkurilan Auto-Aritassa oli hyllyssä vetarin stefa. Hinta päätä huimaava 10,29€
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään!
Vastaa lainaten
  #239  
Vanha 19.05.2009, 21:07
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.066
Perusasetus

Entä ne jarrupalat? Polta ees kosanilla rauhassa ja pitkään, jos et uusia raaski panna. Mut silti ei tuu välttämättä edes välttävää, palakin yleensä murenee siinä samalla ja saattaa palaa liimoistaan irti. Jarrusprayllä ei tee palan putsauksessa mitään, öljy nousee lämmetessä pintaan saman tein.
Vastaa lainaten
  #240  
Vanha 19.05.2009, 21:36
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Käyttäjä Näytä viesti
Lainaus säännöistä.
[lainaus]Turvakaarien alapäiden kiinnitys koriin vahvistetaan lapuilla, joka voidaan kiinnittää koriin
 kiinteästi hitsaamalla täysin saumoin, tai
 pulttiliitoksella 3 kpl M8 pultteja, kun vastapuolella on koriin kiinteästi hitsattu lappu, tai
 pulttiliitoksella 4 kpl M10 pultteja, kun vastapuolella on irtonainen vastaava lappu.Korikiinnityksen vahvikelapun materiaalivaatimus vähintään 3 mm paksu ja 120 cm2 pinta-ala.[lainaus ]

Eli runkoon kiinnityksestä ei puhuta mitään,pääkaari on kiinnitettävä lava-auton koriin eikä lavaan.
Tämä on tulkinta jota käytettiin viimeksi Bonehillissä.

Jos et itse ole ns.varma hitsari niin älä hitsaa itse ja hio saumoja,saumat on hyvä jättää näkyviin että pystyy toteamaan sauman laadun silmämääräisesti.

Pyydä jotain kaveria/tuttavaa hitsaamaan jolta homma onnistuu.

Mikäli teet ulkopuoliset kaaret niin koriin kunnon helmapalkit,täysillä saumoilla kiinni ja helmapalkkiin pääkaari täysin saumoin kiinni.

Eipä taida mahtua hilussa sisäpuoleiset olemaan,ainakaan lyhyt hyttisessä.

Tässä äkkiä vastattuna,mikäli vielä jotain epäselvää niin soita vaikka tänneppäin niin helpompi selvittää,numero löytyy cupin sivuilta.
ihan ot.!!

mitens kaikki tietäjä vastaa tähän kyssäriin!! kun mulle sattu pien käpy kun tein vahingossa saumattosta putkesta (jota käytetään oikeissa ralli autoissa), no pääkaari sattukin olemaan 43.5mm ulkohalkasijataan eli 1.5mm liian ohut joten ei ilmeisesti ole asiaa kilpailuihin. ilmeisti täytyy tehdä niin sanottu säännöt täyttävä valekaari takatuin jostain vanhasta vesijohosta??
Vastaa lainaten
  #241  
Vanha 19.05.2009, 23:57
junnu78:n Avatar
junnu78 junnu78 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.03.06
Sijainti: mikkeli, Finland.
Viestit: 2.782
Perusasetus

meni uudet palat, katselin vieressä ja polttelin tupakkia...
Vastaa lainaten
  #242  
Vanha 20.05.2009, 13:02
Morjenz:n Avatar
Morjenz Morjenz ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.11.06
Sijainti: Tuusula, Finland
Viestit: 1.806
Perusasetus

Seisontajarru oikealla tehoton (jälkitarkastus) ja lähivalot suunnattu liian ylös (korjauskehotus)

Alusta muutoskatsastettu

Edittiä...

Kävin vähän ennen kuutta jälkinäyttää käkkärin ja kelpas... Eli taas on melkee puoltoistavuotta ajoaikaa.
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään!

Viimeksi muokannut Morjenz : 20.05.2009 19:00
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Toyota Hilux -86 Deliverator (Edullisesti?) Morjenz O/M/V Ajoneuvot 17 18.05.2009 10:50
Joko olet vaihtanut syksy ilmat renkaisiin Discovery Chit-Chat 2 15.11.2006 15:57


Sivu luotu: 20:56 (GMT +2).