![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#226
|
||||
|
||||
![]()
laput runkoo ja putket siihen kiinni!!! ja jos ei kisoihin kelpaa niin sitte ei, mut ainaskin ironsian porttaali-hilux kelpas aikoinaan. ja omani tein vastaavalla tavalla ja kesti kaataa auton, testasin parikin kertaa!!!
__________________
-BJ-40 -hilux ln110 ex -Land Cruiser HJ-45 ex -hilux ln65 ex http://www.pahama.com |
#227
|
||||
|
||||
![]()
No näin tekisin minäkin ja niin näkyy muutkin olevan tehneet... Mutta kuten Käyttäjä sanoi, ei tuollainen ratkaisu kelpaa.
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään! |
#228
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Takatuet on kiinni palkissa, joka on pultattu korikannakkeilla runkoon kiinni. Yhdet takatuet ei riitä, ei välttämättä tarvi tehdä kuten olen tehnyt, vois koittaa yhdistää takapalkin vaakasuorilla putkilla helmapalkkeihin tai jotain.. |
#229
|
||||
|
||||
![]()
Munmielestä tossa lukee selvästi, että pääkaari on kiinnitettävä lava-auton koriin. Eli toisinsanoen ainoa paikka on helmapalkit.
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään! |
#230
|
||||
|
||||
![]()
Näissäkin asioissa voidaan käyttää MAALAISJÄRKEÄ! kumpi on vahvempi? millinen kori vai 3-4mm runko? ja yritäppäs taivuttaa siistiä, tiukkaa 90 mutkaa siihen helmapalkkiin, ja muista ettei auton leveys saa kasvaa ku sen max 100mm, eli 50mm per puoli ja johan se putki on 48mm joten aika seppä saa olla jotta menee sitten vielä normaalista leimasta läpi.
Ja eikös noita kisoja ajeta lähinnä huvin vuoksi? vai tienaako joku elantonsa ajamalla suunnistus cuppia??? eihän tää nyt mikää F1 laji ole. älä ressaa, runkoon vaan!!! on turvallisempi, ku siihen teet vielä etukehikon niin avot. kelpaisko tuo Käyttäjälle? putki on sitä mitä säännöt vaatii ja pääkaaressa on 5mm paksut laput ja neliöitä tarpeeks.
__________________
-BJ-40 -hilux ln110 ex -Land Cruiser HJ-45 ex -hilux ln65 ex http://www.pahama.com Viimeksi muokannut burton : 30.03.2009 19:55 |
#231
|
||||
|
||||
![]()
Minun näkemykseni Käyttäjän lauseesta on se että runkoon kiinnitys sallitaan mutta ei sellaista jossa pääkaari korvaisi sen kaaren mikä lava-autoissa on normaalisti. Tämä on vaan minun mielipiteeni. Parempi kuitenkin olisi varmaan oikeasti tehdä niinkun muutkin on sanonu, eli runkoon kiinni, silloin ne kestää senkin jos auto "keulii" yli katolleen.
|
#232
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Oikeesti noi suunnistuskaarien vaatimukset on aika paljon sinnepäin, jos vertaa ihan akk-kaariin. Ei luulis olevan noin vaikeeta.. Kaaret voi hyvin olla korissa kiinni (jos kori on kunnollinen), mä ainakin oon pyrkiny siihen että kori pysyy rungolla ilman niitä kaariakin. Sitä vittumaisempi pääkaarta on taivuttaa, mitä enemmän siihen tulee mutkia. Ja samalla siitä tulee heikompi. Senkin puolesta parempi laittaa helmaputkiin kiinni. Mun mielestä ihan sama jos takatuet oliskin rungossa kiinni, ei se runko nyt niiin paljon siinä välissä elä etteikö pitkät putket sitä kestäis? |
#233
|
||||
|
||||
![]()
Fundeeratkaapa nyt piakkoin toi oikeaoppinen kaarien rakentelu hiluxiin. Meitil on kaarirakentelu pian edessä ja ei haluais alottaa ryssimisellä ku ei njumarra luetun, kuullun ja lausutun tekstin ohessa kirjoitettua...
Itelleki tuli het ekana ku alettiin miettiin mieleen että laitellaan kaaret runkoon ku siellä on jämäkämpää roinaa ottamassa vastaan kipua.... Eli tuli ny mieleen että vois tehrä sellaisen näennäislaippavirivirin johki korinosaan jotta sitten olisi se laippa viriviri olemassa. Ja onko sitä 120 neliösenttimetrin levyn asentoa määritelty miten se on? jos vaikka laittaa pystyasentoon sen? Akk kaarimallit tulee nyt katteltua tarkkaan jos sieltä vaikka iskisi älyyn sellainen hyvä malli. Helmat on hiluxissa niin briljantit vielä pelleiltään ettei niitä viittis pilata palkkeilemalla. Juu... Pitäskö tästä kaariasiasta pikuppiin tehdä oma topikki vai onko sellainen jo olemasa? täyttyy vaan ankarasti Morjenzin rojektikansio näistä yleismallin kyssäreistä... |
#234
|
||||
|
||||
![]()
Minua ei kyl enää haittaa vaikka täyttyiskin, senhän takia tää palsta on, että keskustellaan, annetaan neuvoja ja pohditaan asioita yhdessä... Välillä arvostellaan ja haukutaan toisten kötöstelyjä. Mutta taidanpa itekkin tehdä niin, että 120cm2 lappuun putki satkulla hitsaten kiinni ja tuo lappu runkoon kiinni pulteilla ja vastapuolelle vielä samanmoinen lappu hitsaten kiinni, ja kyllä ainakin kestää... Minä en rupea koria kiinnittämään putkien avulla kiinni runkoon... Eli runkoon tulee kaikki kiinnitykset... Jossei mene suunnistuscupin säännöistä läpi niin sitten ei mene, haetaan kuitenkin vaan osa rasteista. Oma turvallisuus on tärkeämpi kuin sääntöjen täyttyminen (jos kaarettomallakin saa ajella...) Ja tää on vaan mun mielipide...
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään! |
#235
|
||||
|
||||
![]()
Huomenna tarkoitus leimata seuraavalle omistajalle
![]() Marraskuussa haetussa vikalistassa olevat viat/puutteet korjattu... -A4 (asiapaperit) = Rakenne muuttunut. (Nyt on todistus korotusjousista) -D4 Renkaat ja vanteet = Oikean eturenkaan kiinnitysmuttereita puuttuu (nyt on kaikki kuusi) -D6 Alusta = Runkopalkki vasen sisäpuoli ruostevaurio (pieni paikka hitsattu) -D7 Kori = Muutoksen tuomat puutteet (roiskesuojien mitoitus ja ulkonevat terävät osat) (Nyt on takana parlokit) -B1 Käyttöjarru = Jarruletkut liian lyhyet. (kiinnikkeet muokattu nyt, että varmasti riittää joustoissa)
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään! Viimeksi muokannut Morjenz : 18.05.2009 12:35 |
#236
|
||||
|
||||
![]()
Mennäänki leimalle vasta keskiviikkona... Tossa testiajoin ja ihmettelin että mikäs hitto on ku oikee pyörä ottaa lukkoon kuskinpuolta aikasemmin... No ei muutaku kuskinpuolen pyörä irti, levy oli ihan ok näkönen mutta ku katto satulaa niin toinen jarrupala oli aivan mäiskeessä... Puskenu peräöljyy kääntöpäähän ja sitäkautta jarrulevylle... Ei nähny ulkoapäin ollenkaan.. No ei muutaku murros ja vetari irti ja vanha stefa irti... Huomenna täytyy hakea uus ja asentaa jutut takas paikalleen
![]()
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään! |
#237
|
||||
|
||||
![]()
Käy samalla jarrupalakaupassakin. Ei tule öljyyntyneestä palasta pitävää ei sitten millään.
__________________
Sika ajaa Possulla |
#238
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään! |
#239
|
||||
|
||||
![]()
Entä ne jarrupalat? Polta ees kosanilla rauhassa ja pitkään, jos et uusia raaski panna. Mut silti ei tuu välttämättä edes välttävää, palakin yleensä murenee siinä samalla ja saattaa palaa liimoistaan irti. Jarrusprayllä ei tee palan putsauksessa mitään, öljy nousee lämmetessä pintaan saman tein.
|
#240
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
mitens kaikki tietäjä vastaa tähän kyssäriin!! kun mulle sattu pien käpy kun tein vahingossa saumattosta putkesta (jota käytetään oikeissa ralli autoissa), no pääkaari sattukin olemaan 43.5mm ulkohalkasijataan eli 1.5mm liian ohut joten ei ilmeisesti ole asiaa kilpailuihin. ilmeisti täytyy tehdä niin sanottu säännöt täyttävä valekaari takatuin jostain vanhasta vesijohosta?? |
#241
|
||||
|
||||
![]()
meni uudet palat, katselin vieressä ja polttelin tupakkia...
|
#242
|
||||
|
||||
![]()
Seisontajarru oikealla tehoton (jälkitarkastus) ja lähivalot suunnattu liian ylös (korjauskehotus)
Alusta muutoskatsastettu Edittiä... Kävin vähän ennen kuutta jälkinäyttää käkkärin ja kelpas... Eli taas on melkee puoltoistavuotta ajoaikaa.
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään! Viimeksi muokannut Morjenz : 20.05.2009 19:00 |
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Toyota Hilux -86 Deliverator (Edullisesti?) | Morjenz | O/M/V Ajoneuvot | 17 | 18.05.2009 10:50 |
Joko olet vaihtanut syksy ilmat renkaisiin | Discovery | Chit-Chat | 2 | 15.11.2006 15:57 |