Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Linkit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Linkit Off-Road -linkkejä ympäri maailman.

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 23.03.2009, 11:09
SuurSyömäri:n Avatar
SuurSyömäri SuurSyömäri ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 19.11.03
Sijainti: Oulu
Perusasetus

Joo

Typeralla hakatessa tuli 167 pojoa.... Ku katoo kirjain niin usein katoaa hanskakin näppikseltä ja sit ihmetellään kun alkaa lukemaan vaikkapa "åsdls" Ja sitten ku niin käy niin alkaa se "eiku" kirjoittelu.

Pitää ny alkaa harjotteleen noita pilkkuja pisteitä Ö ja Ä sekä muutamaa muuta hukassa olevaa näppylää ku aina kerkiää.

Morjenz on yltiö hyvä jopa kylmillä sormilla. Ja Mylppy hervottoman nopea... Ihme Porukkaa. Auttaakohan aiheeseen se että tyypit hakkaa kirjaimia työkseen????

Vastaa lainaten
Vanha 23.03.2009, 13:41
Mylppy Mylppy ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 14.09.04
Sijainti: Häme
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SuurSyömäri Näytä viesti
Joo

Typeralla hakatessa tuli 167 pojoa.... Ku katoo kirjain niin usein katoaa hanskakin näppikseltä ja sit ihmetellään kun alkaa lukemaan vaikkapa "åsdls" Ja sitten ku niin käy niin alkaa se "eiku" kirjoittelu.

Pitää ny alkaa harjotteleen noita pilkkuja pisteitä Ö ja Ä sekä muutamaa muuta hukassa olevaa näppylää ku aina kerkiää.

Morjenz on yltiö hyvä jopa kylmillä sormilla. Ja Mylppy hervottoman nopea... Ihme Porukkaa. Auttaakohan aiheeseen se että tyypit hakkaa kirjaimia työkseen????
Tuo Morjenz:n tulos on kyllä helvetin kova, pakko nostaa tupeeta. Kun itse kuitenkin on, sen noin 15 vuoden aikana mitä on kymmensormijärjestelmää käyttänyt, saavuttanut ihan kohtuullisen nopeuden ja toinen kirjoittelee "vasemmalla kädellä" ohi:)

Mitä äkkiä surffasi, niin englanninkielisen wikipedian mukaan ( http://en.wikipedia.org/wiki/Words_per_minute ) keskimääräiset ammattilaiset liikkuvat kymmensormijärjestelmällä 50-70 sanan minuttinopeuksissa (250-350 cpm = merkkiä minuutissa.) Itse siis pääsee siis tuonne tuon ylärajan lähettyville onnistuneesti kirjoitettaessa ja vapaasti kirjoitettaessa kyllä pääsee vielä vähän nopeampaan vauhtiin.

Kaksisormikirjoittajien nopeus kopioitaessa tekstiä oli keskiarvolla 27 (135 cpm). Ja käsinkirjoittaessa paperille tekstinkopioinnissa, mitä vastaa nämä kirjoitustestit, 22 (110 cpm). Eli olet Suursyömäri kyllä nopeampi kuin keskiverto nappulanhakkaaja, joten ei kannata murheen alhoon vaipua ja vähän tarkoituksenmukaista lisätreeniä vielä, niin sen 100 cpm nostat tulostasi kyllä varmasti;)

Itselläni yleisin virhe on kirjainjäjärjestyksen vaihtuminen, kun tulee peräkkäin eri kädellä painettavia kirjaimia. Esimerkiksi todellauseasti tulee jotain seuraavanlaisia: aksi (pitäisi olla aski), olal (olla), aksel (askel), vihre (virhe). Toinen vastaava ongelma on mulla, kun kirjoitetaan iso kirjain, niin helposti jää myös seuraava kirjain suureksi. Esimerkkinä KAski, JUttu yms. Eli käsienvälistä kordinaatiota itselläni pitäisi paljonkin saada parannettua.

Yksittäisistä kirjaimista onglmallisimmat ovat perinteiset z,x,ö,ä,å. Ja sitten tulee helposti kirjoitettua ä ja ö, a:na ja o:na, tämä nyt on ihan siitä seuraamusta, että yleensä pyrin välttämään kaikissa tiedostonimissä ja muussa romussa ääkkösiä, varsinkin kun nettiin tekee. Loppupäätelmä mulle, että ei mun kirjoituksesssa ole mitään muita kuin virheitä:)
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Sivu luotu: 04:34 (GMT +2).