![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Nivelkoko sama kuin SJ410 mutta eri pituus. Luulen että Trailjimnystä saadaan vahvistetut nivelet ja vetarit. Itse olen vaihtanut koko SJ410:sen "napa" ja toimii hyvin. SJ 410:sen nivelet maksaa vain 59e ja tähän asti ne on kestänyt ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kiitti vinkistä!
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kevät tulee ja murrokset paukkuu! Jimnystä tuli hetkellisesti 3-vetoinen, kun apparinpuoleinen nivel antautui.
Siispä niveltä vaihtamaan. Napalukko pois. Lukkorengas pois akselilta Välilevy pois akselilta Olkatapit, ohjausvarsi ja raidetanko irti, jonka jälkeen pyörännapa pöydälle. Tuommoista silppua sieltä löytyi. Kun napa oli auki, tuli samalla vaihdettua olkatappien laakerit ja pesät. Uusi nivel paikoilleen ja kasaus. Puskurit saivat uuden korinvärisen sävyn pintaansa. Pohjaksi happomaali. Pintaväri ja lakka päälle. Tuolta Jimny näyttää tällä hetkellä. Jos sitä seuraavaksi väsäilisi konttiin tasaisen pohjan vanerista ja jonkinlaisen laatikon irtotavaroille... |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Päivityksiä taas pitkästä aikaa!
Sain halvalla Hiluxiin tarkoitetun Safari-merkkisen snorkkelin. Pienellä modauksella sen sai sopimaan myös Jimnyn kylkeen. Pää poikki ja umpeen. Uuden imuputken liimailua. Ilmanputsarikotelo ja akku piti irroittaa, että lokasuojan sisällä olevan imuilmanvaimentimen sai purettua pois. Rasiaporalla lokasuojaan reikä imuletkua varten, sekä reiät kiinnitysruuveille. Imuletku kiinni ilmanputsarikoteloon. Snorkkelin yläpäänkiinnitys a-pilariin kulmaraudalla. Siinä se nyt on. Istuvuus lokasuojaan ja a-pilariin ei ole ihan paras mahdollinen, mutta yllättävän hyvin Toyotan osa kävi myös Suzukiin. Seuraavaksi voisi suunnitella vaikka katumusvinssiä takapuskuriin.. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
On tuo kyllä hieno peli. Ihan hieman vain meinaa kade iskeä päälle ku kattelee noita kuvia
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Täältä nousee kaksi poropeukaloa pystyyn tälle projektille! Hemmetin hyvännäköistä jälkeä syntynyt koko ajan!
Komia laitos!!
__________________
[ ][ ]=TOYOTA=[ ][ ] |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Laitetaas taas päivityksiä projektiin!
Jimnyyn on ilmestynyt kesäloman aikana takavinssi, uusi takapuskuri ja kylkiputket. Takavinssin asennus alkoi äänärin vaihdolla. Vinssipeti syntyi 4mm L-profiilista ja latasta. Peti kiinnittyy runkopalkkeihin samoilla M12-pulteilla takapuskurin kanssa. Vinssin releboxi tuli laitettua takakontissa olevaan syvennykseen. Syöttökaapelin suojasin muoviputkella ja se kulkee auton pohjassa akulta takakonttiin. Vinssin maadoitus runkoon. Ohjaus kaukosäätimellä, kojelaudan keinukytkimellä tai Ramseyn omalla letkuohjaimella. Takapuskuri syntyi 3mm materiaalista. Tuttua kaavaa noudattaen tein ensin pahvista mallin, jonka perusteella leikkasin ja muotoilin L-profiilit ja latat. Sakkeleille tein ainesputkesta kiinnityspaikat. Sitten heppailua ja hiontaa. Pohjalle vedin happomaalin, jonka jälkeen pintaväri ja lakka. Tuommosen sitä sai aikaiseksi. Takavalojen alapuolella oleviin "tyhjiin kohtiin" tein pellistä palat, jotka odottavat vielä maalausta ja asennusta. Takavinssi on Ramsey 8.5, johon laitoin edessä olleen 8mm narun ja koukun. Etuvinssiin vaihdoin 10mm narun ja uuden isomman koukun. Kylkiputket syntyivät 90-käyristä ja combi-putkesta, seinämävahvuus 2,6mm. Putket hitsasin kiinni aikaisemmin asentamiini kylkirautoihin. Nehän ovat kuin kaksi marjaa ![]() |