Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.03.2009, 21:29
Marcus78:n Avatar
Marcus78 Marcus78 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.11.05
Sijainti: Kalanti, Finland.
Viestit: 576
Perusasetus

Uudenmallisen Hiluxin korotus


Olen tossa mietiskelly josko laittais/laitattais 2"korottavan Omen tai vastaavan, niin minkälaisia renkuleita ja köykämiini vanteita sinne voi tuon jälkeen alkaa sovittelemaan, et olis hiukan asiallisemman näköinen?
Autossa on orkkis levikeet.

KP:n sivuilta kattelin ja olin yhteydessä korin korotuksen suhteen, mutta taitaa kallistua tuohon alustan korotukseen.
15 tuumasella tuntuis rengas/vanne kustannukset jäävän hiukan edullisemmaks.

Oon kironnu et kyllä kaikenmaailman kitymaastureihin saa jo maapallon kokosia pyörylöitä, mut tommoseen ns.työkaluun, missä niil oikeesti olis ehkä jotain tekoo, ni saat tyyliin sovittaa jotain sileitä kotsunpyöriä! vakiona


No joo, jos jollain on kokemusta muutenkin kyseisen lavapaskan koruksesta, niin olen siipimutterina! =)

__________________
-Pieru on paskan postimies-


www.jumissa.com
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.03.2009, 00:22
Mutamies:n Avatar
Mutamies Mutamies ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 15.07.04
Sijainti: Suur-Salo, Finland.
Viestit: 1.053
Perusasetus

Kuinka uusi?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.03.2009, 08:22
Marcus78:n Avatar
Marcus78 Marcus78 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.11.05
Sijainti: Kalanti, Finland.
Viestit: 576
Perusasetus

2008 ainaki lukee otteessa. Tota mallii on vissiin tehty 06/05 alkaen tai jotain=)
__________________
-Pieru on paskan postimies-


www.jumissa.com
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.03.2009, 22:01
Mutamies:n Avatar
Mutamies Mutamies ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 15.07.04
Sijainti: Suur-Salo, Finland.
Viestit: 1.053
Perusasetus

Kato tilaat sielt varusteest sen Xtreme setin siihen. Tulee varmaan hyvä sillai.

Ekä se korin korotus ole mikään mörkö, töitä se vaan vähän teettää.
Itellä -01 ja korinkorotus + jousitus ei yhtään heikentänyt ainakaan ajo-ominaisuuksia.

Tosin 33" swampperit heikensi.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.03.2009, 07:43
Marcus78:n Avatar
Marcus78 Marcus78 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.11.05
Sijainti: Kalanti, Finland.
Viestit: 576
Perusasetus

Kattelinkin sun profiilista kuvia=) Nätti peli.
Mikään ei ole pois suljettu vaihtoehto. Ihan maksimi korotusta en nyt hae, kun lavalle tarttis saada itekki nosteltua kätevästi tavaroita. Lue: Kaljakoreja

Onko sinne käytännössä mahdollista saada edes 33" kummeja 2"alustan korotuksella vai vaatiiko korinkorotuksen?
__________________
-Pieru on paskan postimies-


www.jumissa.com
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.03.2009, 13:21
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Marcus78 Näytä viesti
Onko sinne käytännössä mahdollista saada edes 33" kummeja 2"alustan korotuksella vai vaatiiko korinkorotuksen?
Enemmän ja vähemmän ahdasta, kun eihän ne korotusjouset sisäänjoustossa sen korkeemmat oo ku vakiotkaan.

Laita jotain spaceriä väliin, tolpan päälle siis. Ei jousta puristamaan, vaan koko tolppaa pudottamaan. Helppo ja halpa ja saa ehkä just riittävästi tilaa. Varmaan jotku Tacoman spacerit kävis, esim: http://store.fatbobsgarage.com/share...t=products.asp
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.02.2010, 18:05
Tomppa Salo
Guest
 
Viestit: n/a
Exclamation

miten?


Miten saan 07 hiluxin etuiskarin nätisti pois paikaltaan. Tarkoitus olis laittaa spaceri iskaritolpan päälle... Takana on jo pidemmät riiput ja nyt olis keulan vuoro. Olihan tuo etupää aika auki ja tutkittiin asiaa mutta ei lähteny tolppa välistä pois. Neuvoja, kuvia, apua!! Kiitos etukäteen!!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.02.2010, 18:50
mansoni mansoni ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.09.06
Sijainti: susiraja
Viestit: 38
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tomppa Salo Näytä viesti
Miten saan 07 hiluxin etuiskarin nätisti pois paikaltaan. Tarkoitus olis laittaa spaceri iskaritolpan päälle... Takana on jo pidemmät riiput ja nyt olis keulan vuoro. Olihan tuo etupää aika auki ja tutkittiin asiaa mutta ei lähteny tolppa välistä pois. Neuvoja, kuvia, apua!! Kiitos etukäteen!!
Kallistuksenvakaaja rungosta ja raidepäät irti niin jo lähtee.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 12.02.2010, 20:12
Tomnppa Salo
Guest
 
Viestit: n/a
Exclamation

Ok


Mistä kohtaa se kallistuksenvakaaja on kiinni?
Ei viimeksi mahtunut se iskaritolppa mitenkään pois.
Tuskastuttaa...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 12.02.2010, 20:42
Marcus78:n Avatar
Marcus78 Marcus78 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.11.05
Sijainti: Kalanti, Finland.
Viestit: 576
Perusasetus

Toin tekstin mukaan Tacoman jousitusosat kävis Hiluxiin....

http://www.toyota120.com/forum/showthread.php?t=6194
__________________
-Pieru on paskan postimies-


www.jumissa.com
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 12.02.2010, 22:17
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

mjaah...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mansoni Näytä viesti
Kallistuksenvakaaja rungosta ja raidepäät irti niin jo lähtee.
osaatko kertoa tarkemmin miten kallistuksen vakaaja irtoaa? pitääkö se ottaa kokonaan pois paikaltaan vai riittääkö vain irroitus, ja sivuun "työntäminen"?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 12.02.2010, 22:21
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
osaatko kertoa tarkemmin miten kallistuksen vakaaja irtoaa? pitääkö se ottaa kokonaan pois paikaltaan vai riittääkö vain irroitus, ja sivuun "työntäminen"?
Mutteri irti vakaajan päästä, ei pitäis olla vaikeeta. Kunhan nyt tukivarsi pääsee irti siitä niin sama millä tyylillä tekee.

Miks persettä nostit, keulahan noissa on nyökällään. Sama pyllypystyssä-tyyli jatkuu siis jatkossakin jos molempia päitä saman verran nostat.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 13.02.2010, 16:18
gikseri gikseri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.08.07
Sijainti: Forssa
Viestit: 369
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti

Miks persettä nostit, keulahan noissa on nyökällään. Sama pyllypystyssä-tyyli jatkuu siis jatkossakin jos molempia päitä saman verran nostat.
Riippuu vähän auton käytöstä. Useimmilla konemiehillä ja muilla ketkä käyttävät autoa työssään on aina lavalla 200-800kg painoa, niin saa olla takana aika jäykät jouset ettei ole perä ihan maassa.

Tietysti asia on aivan eri jos ajelee vaan tyhjällä autolla.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 12.02.2010, 22:30
mansoni mansoni ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.09.06
Sijainti: susiraja
Viestit: 38
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
osaatko kertoa tarkemmin miten kallistuksen vakaaja irtoaa? pitääkö se ottaa kokonaan pois paikaltaan vai riittääkö vain irroitus, ja sivuun "työntäminen"?
Ei tarvitse irrottaa kokonaan, 2 pulttia rungon kohdalta irti per puoli ja siirtää vaan sivuun.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 12.02.2010, 23:56
Tomppa Salo
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Halusin et koko hoito nousee vähän.. Kunhan saan selville paljonko spacerit nostaa keulaa niin voin tehdä uudet korkeammat. Kokeilumielellä tässä ollaan. Noita korotuspaloja kun saa tehtyä omasta sorvista niin ei ole muuta ongelmaa kun keulan purkaminen ja asentaminen. Mutta näillä ohjeilla luulisin seviävän... Eli, kallistuksenvakaajan 2 pulttia ja raidetangonpäät ja lopuks itse iskunvaimennin.. ja kasaus takaperin. Unohdinko jotain??
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 26.02.2014, 19:38
jarri jarri ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 26.02.14
Sijainti: Tornio
Viestit: 7
Post

hiluxin korotus


joo elikkäs meinasi teetättää jo 31/10,5 all-terrain rattaakki tyontää alle pikkusen joutu puukko sahalla ja mattopuukolla sisälokareita ja levikkeitä soveltaan ja siltikkin rappaa takapuolelle. (auto ei ole korotettu ollenkaan)
Ja nyt olis suunnitelmissa, että 40mm korinkorotusta tekisi, korotuspalikat on sorvautettu jo valmiiksi mutta työtä tuntuu teettävän kenelläkään kokemusta vastaavasta? joutuuko tekemään uusia putkia yms? ja kyseessä on -08 vm hiluxi
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 28.02.2014, 22:55
Marcus78:n Avatar
Marcus78 Marcus78 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.11.05
Sijainti: Kalanti, Finland.
Viestit: 576
Perusasetus

Tänään tilasin 08 Hiluksiin 2" Omen korotusjouset ja iskarit eteen.
Olishan sinne voinu laittaa korotusplokit, mutta tuleepahan uusittua iskarit ja jouset samalla.

Taakse ajattelin jättää orkkisjouset, kun lähinnä terveisiä ajettu lavalla.

Todellakin mistä olette tilanneet noita ohjausakselin jatkoja ja onko tosta HJ61:sen ohjaustangosta kokemuksia in real life?

Tässä muute jotain asiaa korinkorotuksesta(Mikä edelleen itsellenikin tekemättä).

http://www.pakwheels.com/forums/4x4-...ing-hilux-vigo
__________________
-Pieru on paskan postimies-


www.jumissa.com
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 28.02.2014, 23:21
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Marcus78 Näytä viesti
Tänään tilasin 08 Hiluksiin 2" Omen korotusjouset ja iskarit eteen.
Olishan sinne voinu laittaa korotusplokit, mutta tuleepahan uusittua iskarit ja jouset samalla.

Taakse ajattelin jättää orkkisjouset, kun lähinnä terveisiä ajettu lavalla.

Todellakin mistä olette tilanneet noita ohjausakselin jatkoja ja onko tosta HJ61:sen ohjaustangosta kokemuksia in real life?

Tässä muute jotain asiaa korinkorotuksesta(Mikä edelleen itsellenikin tekemättä).

http://www.pakwheels.com/forums/4x4-...ing-hilux-vigo
ihan oma kohtaista kokemusta on . 2007 malliseen hiluksiin myös lj:ssä on ainakin saman tapainen. muistaaksi 2008 tuli sit EU tyyppi hyväsyntä pakuihin.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 28.02.2014, 23:50
Marcus78:n Avatar
Marcus78 Marcus78 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.11.05
Sijainti: Kalanti, Finland.
Viestit: 576
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 Näytä viesti
ihan oma kohtaista kokemusta on . 2007 malliseen hiluksiin myös lj:ssä on ainakin saman tapainen. muistaaksi 2008 tuli sit EU tyyppi hyväsyntä pakuihin.
Ok.
__________________
-Pieru on paskan postimies-


www.jumissa.com
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 28.02.2014, 23:44
Rölli Rölli ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Viestit: 1.935
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Marcus78 Näytä viesti
Tänään tilasin 08 Hiluksiin 2" Omen korotusjouset ja iskarit eteen.
Olishan sinne voinu laittaa korotusplokit, mutta tuleepahan uusittua iskarit ja jouset samalla.

Taakse ajattelin jättää orkkisjouset, kun lähinnä terveisiä ajettu lavalla.

Todellakin mistä olette tilanneet noita ohjausakselin jatkoja ja onko tosta HJ61:sen ohjaustangosta kokemuksia in real life?

Tässä muute jotain asiaa korinkorotuksesta(Mikä edelleen itsellenikin tekemättä).

http://www.pakwheels.com/forums/4x4-...ing-hilux-vigo
Ei äkkiseltään tietoa et miten ton ohjausakseli on tehty mut löytyiskö tuolta apuja?
http://www.4crawler.com/4x4/ForSale/...eringExtension
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 28.02.2014, 23:51
Marcus78:n Avatar
Marcus78 Marcus78 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.11.05
Sijainti: Kalanti, Finland.
Viestit: 576
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rölli Näytä viesti
Ei äkkiseltään tietoa et miten ton ohjausakseli on tehty mut löytyiskö tuolta apuja?
http://www.4crawler.com/4x4/ForSale/...eringExtension
Mites onkin jäänyt huomioitta toi sivu, vaikka olen koko internetin selannu läpi. =)
__________________
-Pieru on paskan postimies-


www.jumissa.com
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 03.03.2014, 13:11
jarri jarri ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 26.02.14
Sijainti: Tornio
Viestit: 7
Perusasetus

ei kenelläkään olisi myydä tai kertoa mittoja kyseisestä rattiakselin jatkopalikasta jotta voisi sorvauttaa? ja edelleen 08vm hiluxiin
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 22.03.2014, 15:45
MMM MMM ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 10.05.13
Sijainti: Kanta-Häme
Viestit: 1
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Marcus78 Näytä viesti
Tänään tilasin 08 Hiluksiin 2" Omen korotusjouset ja iskarit eteen.
Olishan sinne voinu laittaa korotusplokit, mutta tuleepahan uusittua iskarit ja jouset samalla.
Onko nuo OME-jouset E-hyväksytyt?
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 22.03.2014, 19:45
Juussi Juussi ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 23.07.13
Sijainti: suomi
Viestit: 6
Perusasetus

Tietääkös kukaan tarviiko 02 vuoden hilukseissa rattiakseliin tehdä lisää jatkoa?
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 22.03.2014, 23:10
ariman:n Avatar
ariman ariman ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.12.04
Sijainti: Eagle-City, Finland.
Viestit: 1.033
Perusasetus

Riippuu korotuksen määrästä, mutta jos tuota maximi 3" tavoittelet niin tarvii, ei se vakiona taida riittää tuumaa isompaan korotukseen. Ja pariin muuhunkin paikkaan tarvii jatkoa.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Juussi Näytä viesti
Tietääkös kukaan tarviiko 02 vuoden hilukseissa rattiakseliin tehdä lisää jatkoa?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
-06 hiluxin korin korotus antton077 Tekniikka & Jutustelu 6 18.11.2008 18:04
Hiluxin korotus, kuinka "tarpeellista"? Tekniikka & Jutustelu 34 22.09.2007 18:04
Hiluxin korotus secretary Tekniikka & Jutustelu 10 09.10.2005 16:45
K-A:n korotus? miksu1 Tekniikka & Jutustelu 2 23.01.2005 21:05
Hiluxin korotus Mutamies Tekniikka & Jutustelu 0 16.07.2004 19:04


Sivu luotu: 00:38 (GMT +2).