Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.03.2009, 20:17
welmu:n Avatar
welmu welmu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: hattula
Viestit: 44
Perusasetus

Pystyisköhän automaatin vivustoita itte pidentään? Ajattelin vaan että ei välttämättä olis ees paha homma, tosin ei mitään hajua miten ne automaatissa on. Manuaalissa ainaskin helppo homma.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.10.2009, 14:49
Rene Rene ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.07.09
Sijainti: Hämeenlinna
Viestit: 56
Perusasetus

Tervehdys.

Mulla on vm-90 4Runneri 3.0 V6 ja ajattelin että joku hieman kokeneempi voisi kertoa hieman vinkkiä että onko iso homma vaihtaa koko kytkin paketti kyseiseen autoon ja mistä saisi edullisesti hyvän ja kestävän kytkinpaketin?

T:Rene
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.10.2009, 23:07
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.244
Perusasetus

nipvupivupnupon


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rene Näytä viesti
Tervehdys.

Mulla on vm-90 4Runneri 3.0 V6 ja ajattelin että joku hieman kokeneempi voisi kertoa hieman vinkkiä että onko iso homma vaihtaa koko kytkin paketti kyseiseen autoon ja mistä saisi edullisesti hyvän ja kestävän kytkinpaketin?

T:Rene
Tohon pitäs mennä se 220mm kytkin paketti,sama ku diesel hiluksissa.Lipposelt,tai offivarusteest.Ja yx vinkki:ÄLÄ osta QH merkkistä englantilaista kytkintä,on nimittäin paska eli perseestä.Juu edittinä et se ei muuten oo hajonnu mut reijäst kurkistaen kuluu nopeasti ja se on jotenki kiero ku vatkaa kylmänä,lämposenä sit ei.

Viimeksi muokannut RIPAX : 29.10.2009 23:19
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.10.2009, 20:57
KarvaTurpa KarvaTurpa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.03.06
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 609
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Ja yx vinkki:ÄLÄ osta QH merkkistä englantilaista kytkintä,on nimittäin paska eli perseestä.
Juu, paska on GH. Läjästä repesi levyn keskiö irti QH:sta...kesti ehkä 70tkm.
__________________
Toyota 4runner diesel 1991
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.11.2009, 18:40
Rene Rene ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.07.09
Sijainti: Hämeenlinna
Viestit: 56
Perusasetus

Kytkin ongelma


Tervehdys.


Joku hieman kokeneempi automies voisi kertoa että mikä mahtaisi olla vikana 4runnerin vm-90 kytkimessä kun se ottaa kiinni vielä mutta kun vauhti lisääntyy ja vaihtaa isompaa vaihdetta niin, kierrokset nousee mutta kytkin alkaa lyömään ikäänkuin yli eli vauhti ei lisäänny. Mikä voisi olla vikana? Pitäisikö vaihtaa koko kytkin paketti vain riittäisikö pelkkä sylinteri pellin alta? Vaihdoin kytkinnesteetkin mutta eipä niillä tuntunut olevan vaikutusta asiaan.

T:Rene
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.11.2009, 18:59
SuurSyömäri:n Avatar
SuurSyömäri SuurSyömäri ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.11.03
Sijainti: Oulu
Viestit: 2.618
Perusasetus

Onx tää perjantaikompa?

Enivei kytkin on loppu. Eli kannattaa näissä lehtijousisissa asetelmissa vaihtaa koko paketti. Tosin jos tuntuu että koko paketin hankkiminen on kallista niin ostaa vain sen levyn. Itse vaihtaisin koko paketin.

...Elllllllen tietäisi että olen juuri vähän aikaa sitten luistatellut kytkimen loppuun ja että asetelmassa on vielä ruutia jäljellä. Metallurgit sitten voi kertoa mitä tapahtuu metalleille kun luistattelee liikaa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.11.2009, 19:02
Heegi:n Avatar
Heegi Heegi ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 03.04.09
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 1.020
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rene Näytä viesti
Tervehdys.

Mulla on vm-90 4Runneri 3.0 V6 ja ajattelin että joku hieman kokeneempi voisi kertoa hieman vinkkiä että onko iso homma vaihtaa koko kytkin paketti kyseiseen autoon ja mistä saisi edullisesti hyvän ja kestävän kytkinpaketin?

T:Rene
ei kai se mikään kummonen homma ole vaihtaa jos joskus ennen vähän on ruuvannu ja ehkä jostai toisest autost kytkin remppaa tehny/vaihtanu..
motonetistä saa ainakin kytkinpakettia,ja eiköhän se toimi ihan hyvin normikäytössä..
hintakaan ei päätä huimaa

ja et-46 on liian hurja tulee ulos liikaa vaikka on levikkeet+liikaa raideleveyttä .. mun profiiliss on kuvia mun ex runnerista siinä on alla 33x12.5 10x15ET-13 olis saannu muutoskatsastettua raideleveyden puolesta just ja just kunhan olis laittanu levikkeet,
koska eturenkaat tulee sisemmälle kun korottaa sauvoja kiristämällä.. levikkeiden kanssa voi olla ihan sopiva 10tuumaa levee et -13
__________________
Vittunko mä työnnän nää perrkele ! !

Viimeksi muokannut Heegi : 06.11.2009 19:07
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.10.2009, 22:33
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.068
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja welmu Näytä viesti
Pystyisköhän automaatin vivustoita itte pidentään? Ajattelin vaan että ei välttämättä olis ees paha homma, tosin ei mitään hajua miten ne automaatissa on. Manuaalissa ainaskin helppo homma.
Tuolla jotain juttua ja osia: http://www.4crawler.com/4x4/ForSale/...html#ATbracket
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
4runner Tekniikka & Jutustelu 19 19.07.2009 23:32
Myydään 4runner Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 0 21.11.2008 17:39
4runner EEmeli121 Tekniikka & Jutustelu 6 08.08.2007 22:21
4runner jorti O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 23.12.2006 21:01
M.4RUNNER O/M/V Ajoneuvot 10 20.03.2006 21:47


Sivu luotu: 10:24 (GMT +2).