![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
||||
|
||||
![]()
Niinpä, mutta jos tuohon värkkää kaaria niin tuosta tulee kyllä aika rujonnäköinen. Mutta toisaalta turvallisuus ennenkaikkea. Harmittais vaan työnnellä tuo purettuna ja laikkailtuna pihalle odottamaan paalausta.
|
#27
|
||||
|
||||
![]()
No tänään kävin leikkelemässä peltiä lisää ja nyt on toinen iso reikä tällä kertaa vasemmassa etulokasuojassa. Pitää jättää toistaiseksi tuo projekti taas huilimaan, kun tänä iltana on paluu armeijaan ja jatkaa tätä sitten seuraavalla viikonloppulomalla (pitäisi olla ensi viikonloppuna). Pitää miettiä miten tuo lokasuoja olisi kaikista järkevin tehdä uudelleen. Yhdestä palasta se on näillä taidoilla mahdoton tehdä mutta pitää miettiä mitä paloja hitsaa paikalleen missäkin järjestyksessä. Pieniä vahvistuksiakin on mielessä mitä hitsailla sinne tänne.
No ensi viikonloppuna pitää käydä ostamassa pari 1mx2mx1mm peltilevyä 50mm palkkia sekä jonkinlaista u-palkkia. |
#28
|
||||
|
||||
![]()
Eikös noihin saa kokonaisia lokkareita suht halvalla?
|
#29
|
||||
|
||||
![]()
Kyllähä sull oo hiano Datsuni 720 Siell
|
#30
|
||||
|
||||
![]()
Siis tarkoitin sitä sisälokasuojaa. Ne etulokasuojien pintapellit on vasta uusittu ja vielä aika hyvässä kunnossa, lukuunottamatta yhtä lommoa joka tuli kun jostain syystä 44 sievin työkenkä osui siihen.
No saas nähdä mitä tuosta loppujen lopuksi tulee. |
#31
|
||||
|
||||
![]()
Tuolla armeijassa parin viikon kiinniolon aikana tuli sellainen olo että taidan lopettaa tämän datsunin värkkäämisen. Tosin eilen illalla kotiin päästyä ja yhden !?! lonkeron jälkeen alkoi päähän tulla jos jonkilaista ideaa.
1.tutkia miten pahasti runko on mutkalla koska lava ei olllut tasallaan koppiin nähden 2. Toyotan 86-> 8" taka-akseli swappi (sillä päästäisiin siitä ongelmasta että lukkoja saa paljon laajemmin mitä tuohon alkuperäiseen ja luultavasti halvemmalla.) Eikös tässä ole sama pulttijakokin mitä noissa datsunin omissa akseleissa 3. jonkun toisen risukeulaisen auton perämurikka keulaan mihin saa suht helpolla lukkoja. Tai mahdollisesti teettää jonkinlainen lukko tuohon nykyiseen murikkaan. Tässä kohden on vähän +/- homma kumpaa alkaa toteuttamaan kun teetetty lukko tulee tuskin halvaksi ja toisen murikan vaihtamisessa tulee sitten "ongelmia" adapterien tekemisessä koska ei nekään ilmaisia ole. 4. koria voisi korottaa ulkonäkö syistä vielä pari senttiä. 5. vaihtaa td-sarjan kone tuon Sd:n tilalle ja turbottaa se. Tuossa näin alkuun mitä tälläisen hörhön päässä liikkuu tällä hetkellä. Pitää kokeilla josko saisi tänään vielä inspiraatiota käydä tekemässä jotain tuolle datsunille. Niin pääsisi vielä jossain vaiheessa tarvittaessa hitsailemaan tuota kasaankin. |
#32
|
||||
|
||||
![]()
Tänään sitten pääsin autotalliin taas muutaman viikon hiljaiselon jälkeen. Tuli valmisteltua kopin lattiaa uuden pelllin vastaanottamista varten ja samalla huomasin että runko vaatii toiseltakin puolelta paikkaamista. Eikä se paikkaamista vaativa kohta ole mitenkään hyvässä paikassa... Kuskin puolen takalehtijousen etukiinnikkeen alla ja edessä on jonkin verran pehmennyttä metallia. Neuvoja miten korjata? Kaikki neuvot tervetulleita mutta eniten tällä hetkellä askarruttaa se että miten mie saan sen kiinnikkeen takaisin oikealle paikalleen.
Taidan lähteä vielä talliin miettimään mitä tehdä tuon kanssa... |
#33
|
||||
|
||||
![]()
Tämän hetken sota suunnitelma on sellainen että seuraavalla viikonloppulomalla lähtee koppi irti rungosta. Ja pitää käyttää runko myöhempänä ajankohtana työpaikalla pestävänä kunnon paineilla.
Pitää vähän vahvistaa tuota koppia muutamasta kohdasta muodon säilyttämiseksi ja hioa, hitsailla ehjäksi ajan kanssa. Sen verran aika rajaa pitää itsellleen asettaa että saa aikaankin jotain, että syksyllä pitää ennen lumien tuloa päästä kokeilemaan tuon etenemistä metsässä. |
#34
|
||||
|
||||
![]()
Eiköhän se tämän auton taru ole tässä. Peltiä joutuu vaihtaamaan paljon, tekniikka on aika tukkoinen ja erikoisosien saaminen hankalaa. Ja HJ-61 tuli omistukseen, joten jossain vaiheessa (lähi-aikoina) tämä menee joko osina tai projektina myyntiin.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: Datsuni | juhaK | O/M/V Muut | 0 | 01.09.2005 19:22 |