Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #226  
Vanha 17.02.2009, 20:09
kares:n Avatar
kares kares ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.09.05
Sijainti: kokemäki, .
Viestit: 2.087
Perusasetus

Tänään ei kerennyt kuin välikartaanin väsäillä ja tuosta tuplaristiko versiosta modattiin vähän lyhyempi ja nyt kiinnityksinä toimii tuplaputkisokat ja 2klp 10mm pultti n.30mm syvissä kierteytetyissä reiissä katotaan kestääkö ne (:


Ja sitten pieni video ekasta koeajoreissusta lyttylään ,mäen päällä on jare,tare ,mikaU ja rolling jeep...
http://www.youtube.com/watch?v=SdZwcBTjLd8

Huomenna pohjapanssari taas heppailla paikalleen ja paineilmoja laatikolle virpoa ja sitten kaarien kimppuun mistä tulikin mieeleni että saikos "oviputket" olla pulttiliitoksilla?helpottas vaan kulkua suunnistus kisoissa...
Vastaa lainaten
  #227  
Vanha 18.02.2009, 19:10
kares:n Avatar
kares kares ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.09.05
Sijainti: kokemäki, .
Viestit: 2.087
Perusasetus

Tänään taas välitöinä Mogsuakin kerkes vähän tekeen, pohjapanssarikin tuli taasen hepattua paikoilleen (:

Takatuet poissa...


Ja takatuet lyhennettynä se taitettu osuus ylhäältä pois ja pari muutakin putkee...


Tällänen se "tuplapelti" hässäkkä kai sitten on?


Mites onko muuten jotain estettä jos yhdistän tuon ulkopuolisen pääkaaren tuohon sisäpääkaareen jollain putken pätkillä ,tukisi vaan ulkokaaria...
Vastaa lainaten
  #228  
Vanha 18.02.2009, 20:06
Teemu Teemu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.01.05
Sijainti: 33100 Tampere, Finland.
Viestit: 315
Cool

Meillä ainakin rankessa on ulko ja sisäpuoliset etukaaret ja ulkopää lähtee myös pääkaaresta. Eurorialissa kaadettuamme suomalainen pääkatsuri katsoi, että voi voi pojat meni kaaret johon lisäsi katsottuansa sisäpulelle että OK lisää hanaa näähän on suorassa tälläpuolella viä =) itse kyllä kyselin ekana että tartteeko vetää jostain ulkopuoli poikki, kun on sisällä vielä ehjät.
et sillä haavaa nido kii vaan, mutta muista että jos ulkopää retkahtaa niin ainahan se jättää jälkee sisälle.... eikös sulle olis hyvä laittaa eteen ja taakse ns.puuhun nojaamista varten lisäputket? etukulmista katolle ja takapäähän ulommas kuin takatuet? sillain voi yrittää ajaa takaisin pystyynpäin puutavasten kallistunutta autoa?

ja sitäpaitti PS:sulla ei olisi autossa ylimääräiset putket pahitteeks=)
Vastaa lainaten
  #229  
Vanha 18.02.2009, 20:41
kares:n Avatar
kares kares ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.09.05
Sijainti: kokemäki, .
Viestit: 2.087
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Teemu Näytä viesti
Meillä ainakin rankessa on ulko ja sisäpuoliset etukaaret ja ulkopää lähtee myös pääkaaresta. Eurorialissa kaadettuamme suomalainen pääkatsuri katsoi, että voi voi pojat meni kaaret johon lisäsi katsottuansa sisäpulelle että OK lisää hanaa näähän on suorassa tälläpuolella viä =) itse kyllä kyselin ekana että tartteeko vetää jostain ulkopuoli poikki, kun on sisällä vielä ehjät.
et sillä haavaa nido kii vaan, mutta muista että jos ulkopää retkahtaa niin ainahan se jättää jälkee sisälle.... eikös sulle olis hyvä laittaa eteen ja taakse ns.puuhun nojaamista varten lisäputket? etukulmista katolle ja takapäähän ulommas kuin takatuet? sillain voi yrittää ajaa takaisin pystyynpäin puutavasten kallistunutta autoa?

ja sitäpaitti PS:sulla ei olisi autossa ylimääräiset putket pahitteeks=)
Joo,kyllähän kaikkii tommosii putkivisioita mieles on käynyt mut tulee nokkapellin kans ongelmii ja sitä rataa eli toi putkimäärä mitä nyt tonne sisälle tulee saa riittää ja ajatus olis liittää toi ulkopuolen pääkaari noihin takatukiin niin ei välttämättä mee sisäkaarista kuin noi takatuet jos oikeen lujaa jostain tullaan tolla alas...
Mitä tulee noihin "nojaus"putkiin niin en taida semmosii tarvita ku en uskalla kuitenkaan kallistaa niin paljoo (;
Vastaa lainaten
  #230  
Vanha 18.02.2009, 23:05
Teemu Teemu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.01.05
Sijainti: 33100 Tampere, Finland.
Viestit: 315
Perusasetus

niin vitukkaassa on ulkopuolen kaaret leveämmällä kuin auton pellit= konepeitto mahtuu aukeamaan vaikka etupäässä olisi nojaus putket =) ????

niin sulla ei ole tapana nojailla.... vaan kerrasta kaato =)
Vastaa lainaten
  #231  
Vanha 18.02.2009, 23:35
kares:n Avatar
kares kares ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.09.05
Sijainti: kokemäki, .
Viestit: 2.087
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Teemu Näytä viesti
niin vitukkaassa on ulkopuolen kaaret leveämmällä kuin auton pellit= konepeitto mahtuu aukeamaan vaikka etupäässä olisi nojaus putket =) ????

niin sulla ei ole tapana nojailla.... vaan kerrasta kaato =)
Kaatuminen on näyttävempää ku nojaaminen (;
Taitaa kattoputket vaan olla niin kapeella ettei aukeis kuin puoliväliin ,mut eihän tojotan koneesen mitään remonttii tartte tehdä ettei auki tarttis peltiäi saadakaan (:
Vastaa lainaten
  #232  
Vanha 19.02.2009, 13:14
Jesseh:n Avatar
Jesseh Jesseh ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 23.12.06
Sijainti: Kokemäki, Finland.
Viestit: 378
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kares Näytä viesti
eihän tojotan koneesen mitään remonttii tartte tehdä ettei auki tarttis peltiäi saadakaan (:
No nyt puhuu Kareskin asiaa, vaikka vannoutunut mersumies onkin
Vastaa lainaten
  #233  
Vanha 19.02.2009, 18:54
kares:n Avatar
kares kares ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.09.05
Sijainti: kokemäki, .
Viestit: 2.087
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jesseh Näytä viesti
No nyt puhuu Kareskin asiaa, vaikka vannoutunut mersumies onkin
Vai tuli meikäläisestä heti vannoutunut mersumies kun osti elämänsä ensimmäisen mersun ryönän käyttöautoks ja kikottimes on mersun aksulat 0:

No mut tänään vähän taas kerkes kaariakin jatkaan mutta materiaali loppui kesken...

Hanttarin puoleisen putken kans oli pikku ongelmii kun lämmitys laite on hippasen edessä mutta jotenkin sekin sinne lopulta istu tosin 10-15mm alempana kuin kuskinpuolen niinkuin väliputkesta näkee,kun ei osaa niin ei osaa...


Penkkien kiinnitys tai mikä noille "koteloille" nyt sitten olis oikee nimi niin tuli muokattu n.30mm alemmas ku oli jo muutenkin pirun korkeella ja nyt ku kaaret hytis ni olis tullu jo suht ahdastakin kypärä päässä...
Vastaa lainaten
  #234  
Vanha 19.02.2009, 23:55
kares:n Avatar
kares kares ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.09.05
Sijainti: kokemäki, .
Viestit: 2.087
Perusasetus

Mites muute onkos jollain irrotettavista oviputkista kuvatuksia miten toteutettu,näkis vähä mitn kannattas lähtee toteuttaan että olis lailliset...
Vastaa lainaten
  #235  
Vanha 20.02.2009, 17:37
kares:n Avatar
kares kares ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.09.05
Sijainti: kokemäki, .
Viestit: 2.087
Perusasetus

Tänään taas välitöinä hiukan mogsuakin ihmettelin ja sitä rataa...

Materiaali pulan vallitessa aloin suunnitteleen väliseinä ratkaisua ja tuosta se lähtee ja tosta ylöspäin sitten pleksi ja tankkikin löysi paikkansa ja letkut tuli läpi pellin näppärästi ei vaan tullu räpsästyy ku tää yks ainoo kuvatus...


Teamipäällikkö lähtee kahdeks viikkoo amerikan maan kamaralle huomen aamulla ,niin saa nähdä kerkeekö lainkaan välitöinä mogsua tekeen...
Vastaa lainaten
  #236  
Vanha 24.02.2009, 18:53
kares:n Avatar
kares kares ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.09.05
Sijainti: kokemäki, .
Viestit: 2.087
Perusasetus

Tänään kerkes mogsuakin töiden lomassa ihmetellä JesseH.n avustamana sen mitä se mies nyt jalkapaketissa pysty (:

No aamusti se läväytti takajarrut levälleen jos sain noi rumpujarrut jotenki pelittään ja etenkin käsijarrun...


Ja snorkkelia pakerrettiin yhdessä kun lavan maalaukseltani ehdein...
Ahtimelta lokasuojan alle piiloon 2.5" putkee pitkin...


Ja takakulmasta ylös ja tonne päähän sitten joku kiiltävä vaparisuodin päähän tai jotain...


Ja pari kaariputkeeki kerettiin väsäillä...


Huomenna kerkeileeki sitten yksikseen väsäillä ku ei oo työ puolta paljoo...
Vastaa lainaten
  #237  
Vanha 25.02.2009, 18:42
kares:n Avatar
kares kares ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.09.05
Sijainti: kokemäki, .
Viestit: 2.087
Perusasetus

eip tänäänkää vallan paljoo tullu turailtuu...

Mutta kaaret alkaa olla kattopelliä ja oviputkia vailla(turvavöidenkiinnitys putken kanssa pikku probleemi)...
Mites onko tälläinen liitos nyt laillinen jos tuosta poraa 10mm reiän tai kaksi läpi ja holkki tuonne putken sisälle vai olenko käsittänyt Akk.n sääntökirjan ohjeista mitään (kuva vain hahmotelma ei toteutus)


Ja pleksiäkin hahmottelin paikoilleen kuten myös akkujen boxeja...
Vastaa lainaten
  #238  
Vanha 27.02.2009, 16:42
kares:n Avatar
kares kares ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.09.05
Sijainti: kokemäki, .
Viestit: 2.087
Perusasetus

Jaahas laitetaan nyt taas jotain tietoo mitä tullu turailtuu...
Valovermeet alkaa olla noin niinku 24v polttimoita vaille reerassa kun joku oli repinyt kaikki johdot huisin nevadaan ja Jesseh uusia piuhoja päivän siinä veteli ja tänään koitin oliko pojan johdot oikein kytkettyjä ja olihan ne nimittäin 12v polttimot oli hetken aikaa suht kirkkaita (:
Ja kaaret tuli sudittua väriin tosin turvavöiden kiinnitykseen tuleva vaakaputki heppailemati vielä ja kattopelti ja oviputket puuttuu vielä kun en vieläkään oo oikeen päässyt tulokseen että miten ne tekis irrotettavaks...
Vastaa lainaten
  #239  
Vanha 27.02.2009, 21:09
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kares Näytä viesti
oviputket puuttuu vielä kun en vieläkään oo oikeen päässyt tulokseen että miten ne tekis irrotettavaks...
Mä oon joskus laittanut oviputket kuvien 253-27 ja 253-33 mukaisilla liitoksilla.
Ja tota 253-33 liitostahan sä oot jo suunnitellutkin, sen huonona puolena on vaan se ettei meinaa putken ympäri taivutettu latta pysyä paikoillaan, se tahtoo aina valua alaspäin.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	253-27.jpg‎
Views:	323
Size:	95,0 Kt
ID:	3895   Click image for larger version

Name:	253-33.jpg‎
Views:	307
Size:	93,0 Kt
ID:	3896  
Vastaa lainaten
  #240  
Vanha 27.02.2009, 21:32
kares:n Avatar
kares kares ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.09.05
Sijainti: kokemäki, .
Viestit: 2.087
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pauli Näytä viesti
Mä oon joskus laittanut oviputket kuvien 253-27 ja 253-33 mukaisilla liitoksilla.
Ja tota 253-33 liitostahan sä oot jo suunnitellutkin, sen huonona puolena on vaan se ettei meinaa putken ympäri taivutettu latta pysyä paikoillaan, se tahtoo aina valua alaspäin.
Mistäs sää oot heränny ku en oo palstalle hetkeen aikaan törmänny...
Mutta asiaan,kieltääkö joku muuten heppaamasta esim pääkaareen tulevaa lattaa kiinteeks se kun ei ei jäis minkään tielle...
Vastaa lainaten
  #241  
Vanha 27.02.2009, 22:19
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kares Näytä viesti
Mistäs sää oot heränny
kieltääkö joku muuten heppaamasta esim pääkaareen tulevaa lattaa kiinteeks
Olin talviunilla pari kuukautta
En löytänyt sääntökirjasta mistään kieltoa sille kiinniheppaukselle, liimaa kiinni vaan.
Vastaa lainaten
  #242  
Vanha 28.02.2009, 13:12
HannuNurminen:n Avatar
HannuNurminen HannuNurminen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 24.03.03
Sijainti: heinola 10, Finland.
Viestit: 820
Perusasetus

Pauli setä, minkäs vuoden kirjast noi kuvat on? Siinähän oli kuva siitä kartio sydeemistä... Oliks 253-29 tai jotai...
Vastaa lainaten
  #243  
Vanha 01.03.2009, 19:39
kares:n Avatar
kares kares ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.09.05
Sijainti: kokemäki, .
Viestit: 2.087
Perusasetus

Mitäs mitäs ei kai pauli oo jotain -90 luvun sääntökirjoi selaillu (; no tolla 253-33 systeemillä lähden nyt yrittään toteutusta ja ehkä heppaan sen pääkaaren kiinnikeen en kyl ole vielä varma siittä kun se varmaan pysyy ton "väliseinän" varassa ylhäällä...
Vastaa lainaten
  #244  
Vanha 01.03.2009, 21:37
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Noi mun laittamat kuvatukset on 2002 kirjasta, mutta ihan samat kuvat löytyy uudesta sähköisessä muodossa olevasta kirjasta, ne on vaan eri numeroilla: http://www.autourheilu.fi/attachemen...4-13-40175.pdf
Vastaa lainaten
  #245  
Vanha 02.03.2009, 17:33
kares:n Avatar
kares kares ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.09.05
Sijainti: kokemäki, .
Viestit: 2.087
Perusasetus

Tänään tuli sitten noita oviputkia väsäiltyä...
Elikkäs holkki sisälle ettei mee ruttuun...


Tarttiskohan olla enemmän vaakatasos ,ehkä vähän alempana sais olla pääkaarenpää vai onko mitään merkitystä ja korkeuskin varmaan ok luulisin...


Näitä jäin nyt kotona miettiin että pitäskö olla putken suuntasesti mutta ei taida olla silläkään merkitystä?


No yläpää on vähän enämpi putken linjas ku tein putkiin pikku taitokset ulospäin ettei ota penkkiin kiinni...


Tommoselta näyttää oveen verrattuna...


jakolaatikon "huoltoluukusta" tulee tälläkertaa tämmönen...


Turvavöiden kiinnitysputki tulee tuohon niin vöiden kulmaks jää arviolta jotain 15asteen luokkaa ja akut löytääkin paikkansa sitten kuitenkin tuolta tankin sivusta...


Ja akuille tommonen laatikko ja kanteen sisäpuolelle liiman kumin ettei ota navat kanteen jos jostain syystä akut irtois tai kansi sais osuman tai jotain...


Ja sutilla uretaanit vetelin päälle kötöstyksiin lopuks...
Vastaa lainaten
  #246  
Vanha 02.03.2009, 17:35
Käyttäjä:n Avatar
Käyttäjä Käyttäjä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 20.01.03
Sijainti: Rautajärvi, Finland.
Viestit: 4.855
Talking

Muista porata kaariin tarkastusreijät et katsuri pääsee mittaa putkien vahvuudet.
__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko
SLCK#51
http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/
3Tower takaisin
Vastaa lainaten
  #247  
Vanha 02.03.2009, 17:42
kares:n Avatar
kares kares ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.09.05
Sijainti: kokemäki, .
Viestit: 2.087
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Käyttäjä Näytä viesti
Muista porata kaariin tarkastusreijät et katsuri pääsee mittaa putkien vahvuudet.

Poraanko sekä ulko että sisä kaariin (; meikäläisen muistilla ei ole kyllä takuita muistanko porata kumpiinkaan (:
Vastaa lainaten
  #248  
Vanha 02.03.2009, 17:55
Käyttäjä:n Avatar
Käyttäjä Käyttäjä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 20.01.03
Sijainti: Rautajärvi, Finland.
Viestit: 4.855
Perusasetus

Kummat haluat virallisiksi
__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko
SLCK#51
http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/
3Tower takaisin
Vastaa lainaten
  #249  
Vanha 02.03.2009, 18:05
kares:n Avatar
kares kares ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.09.05
Sijainti: kokemäki, .
Viestit: 2.087
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Käyttäjä Näytä viesti
Kummat haluat virallisiksi
Juu eli eiköhän ne sisemmät nyt kuitenki ku ulommis ei ole takatukiika (; jotkut liitokset tuolta kyllä aattelin tehdä viel ni tukee noita ulkokaarii...
Vastaa lainaten
  #250  
Vanha 02.03.2009, 19:02
Teemu Teemu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.01.05
Sijainti: 33100 Tampere, Finland.
Viestit: 315
Perusasetus

moi

mene autoon sisälle penkkiin istuun ja kokeile ettei oviputki tule kyynärpään tielle. ?


sit tee mieluusti toi "kummimatto huoltoluukku" metallista samanlailla taivuttaen ja ruuvaten ei nääs tuu rojut sisälle syliin =)
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kokemuksia vitarasta Tekniikka & Jutustelu 68 10.04.2013 11:38
Vitarasta yleensä? Jouni_S Tekniikka & Jutustelu 17 13.09.2012 20:32
kysymys automaatti Vitarasta anracing Tekniikka & Jutustelu 2 30.06.2011 10:21
M: Niva "ex-kutunjuusto" kuttu O/M/V Ajoneuvot 0 16.10.2006 20:17
vitarasta? Tekniikka & Jutustelu 3 01.03.2006 18:23


Sivu luotu: 21:44 (GMT +2).