Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tapahtumat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.02.2009, 15:21
farmari:n Avatar
farmari farmari ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 04.02.06
Sijainti: länsirannikolla 64P/24I
Viestit: 1.569
Perusasetus

Mites tuossa orkkis sarjassa, jos auto on vielä tuontiautona, kun ei ole saanut tullin päätöstä, niin ei ole vielä rekisteröity, mutta on katsastettu ja vakuutuksissa tietty? Pääseekö orkkis luokkaan kisaamaan? Saako käyttää nastarenkaita?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.02.2009, 16:01
Käyttäjä:n Avatar
Käyttäjä Käyttäjä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 20.01.03
Sijainti: Rautajärvi, Finland.
Viestit: 4.855
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja farmari Näytä viesti
Mites tuossa orkkis sarjassa, jos auto on vielä tuontiautona, kun ei ole saanut tullin päätöstä, niin ei ole vielä rekisteröity, mutta on katsastettu ja vakuutuksissa tietty? Pääseekö orkkis luokkaan kisaamaan? Saako käyttää nastarenkaita?
5.1 Original
Auton tulee olla rekisteröity, ja siinä tulee olla voimassa oleva liikennevakuutus ja katsastus. Suurin sallittu renkaan halkaisija on 787 mm. Autoa saa korottaa vain jousia muuttamalla tai vaihtamalla korkeintaan 51 mm. Porttaaliakselit eivät ole sallittuja. Ilmajousitus tai korkeudensäätö ovat sallittuja vain jos autossa on alkuperäisenä sellaiset olleet.

Saa käyttää laillisia nastarenkaita/tieliikenteeseen hyväksyttyjä
__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko
SLCK#51
http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/
3Tower takaisin
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.02.2009, 18:15
farmari:n Avatar
farmari farmari ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 04.02.06
Sijainti: länsirannikolla 64P/24I
Viestit: 1.569
Perusasetus

Tuo rengas asia tuli selväksi, mutta onko siihenkin vielä suoraa viittausta, että pykälissä mainitaan erikseen se mitä saa olla, ettei tule tulkinnanvaraisuuksia asiasta?

Onhan siirtokilvellinenkin tullaamaton auto REKISTERISSÄ ja VAKUUTETTU. Siis tuonkin pykälän ehdot on ilmeisesti täytetty. Joku, jolla on valtaa päättää tästä kisasta miten pykälää luetaan tai järkeä käytetään voisi antaa tyhjentävän vastauksen. Katsastuksen voi kyllä Suomeenkin suorittaa, vaikka onhan Saksan TÜV katsastus vielä voimassa. Siis sekin ehto on jo ehkä täytetty?

Tuli vaan mieleen, että onko koskaan tarkistettu, että autot on vakuutettuja? Ja millä keinoin se todennettaisiin?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.02.2009, 18:29
PeteTurku:n Avatar
PeteTurku PeteTurku ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.09.04
Sijainti: Turkku, Finland.
Viestit: 1.869
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja farmari Näytä viesti

Tuli vaan mieleen, että onko koskaan tarkistettu, että autot on vakuutettuja? Ja millä keinoin se todennettaisiin?
Joskus muinoin piti olla vakuutustodistus yhtiöstä josta homma selvisi.
__________________
Ai mää vai Turuust?



https://instagram.com/harborcruisers...d=YmMyMTA2M2Y=
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.02.2009, 19:54
Käyttäjä:n Avatar
Käyttäjä Käyttäjä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 20.01.03
Sijainti: Rautajärvi, Finland.
Viestit: 4.855
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja farmari Näytä viesti
Tuo rengas asia tuli selväksi, mutta onko siihenkin vielä suoraa viittausta, että pykälissä mainitaan erikseen se mitä saa olla, ettei tule tulkinnanvaraisuuksia asiasta?

Onhan siirtokilvellinenkin tullaamaton auto REKISTERISSÄ ja VAKUUTETTU. Siis tuonkin pykälän ehdot on ilmeisesti täytetty. Joku, jolla on valtaa päättää tästä kisasta miten pykälää luetaan tai järkeä käytetään voisi antaa tyhjentävän vastauksen. Katsastuksen voi kyllä Suomeenkin suorittaa, vaikka onhan Saksan TÜV katsastus vielä voimassa. Siis sekin ehto on jo ehkä täytetty?

Tuli vaan mieleen, että onko koskaan tarkistettu, että autot on vakuutettuja? Ja millä keinoin se todennettaisiin?
Oletko lukenut cup sivustoa,siellä on ukk alue jossa lukee näin
Kysymys :
Kuinkas on, jos nastottaisin boggerit vaikka ralli auton nastoilla?
Vastaus :
Vain tieliikenne/auto käyttöön tarkoitetut nastat sallitaan. Ralli kisoissa on tuohon poikkeuslupa muilla ei ja suunnistus cuppiin ei tuota lupaa ole edes aikomus hankkia.

Käytäntö on ollut että puuhakilvillä ei osallistuta orggikseen.....

Säännöistä löytyy vielä maininta..

Kilpailija allekirjoittaa katsastuskortin, jossa hän myös vakuuttaa rekisteröinnin, katsastuksen ja vakuutusten olevan voimassa koko kilpailun ajan sääntöjen ja kilpailuluokan edellyttämällä tavalla. Katsastuskortti jää kilpailun järjestäjille, ja tietoja voidaan tarkistaa tarvittaessa kilpailun aikana.


Eli selkeesti oltava rekisteröity ja katsastettu.....
Ei tarrakilvillä
__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko
SLCK#51
http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/
3Tower takaisin
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.02.2009, 00:27
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja farmari Näytä viesti
Mites tuossa orkkis sarjassa, jos auto on vielä tuontiautona, kun ei ole saanut tullin päätöstä, niin ei ole vielä rekisteröity, mutta on katsastettu ja vakuutuksissa tietty? Pääseekö orkkis luokkaan kisaamaan? Saako käyttää nastarenkaita?
"Auton tulee olla rekisteröity, ja siinä tulee olla voimassa oleva liikennevakuutus ja katsastus."
Mites se menee, onko auto jo poistunut saksan rekisteristä? Jos on, niin periaatteessa ei ole missään maassa rekisterissä, vaikka onkin voimassaoleva katsastus ja vakuutus? Onko auto ollut suomessa rekisteröintikatsastuksessa?
Vaikka autossa onkin siirtokilvet, saa niillä sentään ajaa päivittäin liikenteessä, joten miksi ei saisi ajaa kilpailussakin? Eihän tässä kilpailija saa käytännössä mitään hyötyä muihin nähden?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.02.2009, 00:35
farmari:n Avatar
farmari farmari ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 04.02.06
Sijainti: länsirannikolla 64P/24I
Viestit: 1.569
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
"Auton tulee olla rekisteröity, ja siinä tulee olla voimassa oleva liikennevakuutus ja katsastus."
Mites se menee, onko auto jo poistunut saksan rekisteristä? Jos on, niin periaatteessa ei ole missään maassa rekisterissä, vaikka onkin voimassaoleva katsastus ja vakuutus? Onko auto ollut suomessa rekisteröintikatsastuksessa?
Vaikka autossa onkin siirtokilvet, saa niillä sentään ajaa päivittäin liikenteessä, joten miksi ei saisi ajaa kilpailussakin? Eihän tässä kilpailija saa käytännössä mitään hyötyä muihin nähden?
Juuri tätä tarkoitan järjen käytöllä. Tullista saaduilla siirtokilvillä on sama arvo. kuin pellistä painetuilla. Kaikki mun ja auton samat tiedot löytyy järjestelmästä niissä molemmissa tapauksissa. Vakuutushan on otettava ennen kuin niitä kilpiä saa. Auto on siis Suomen rekisterissä silloinkin, kun siinä on tarrakilvet. Asian selvittämiseksi soitan huomenna tapahtuman järjestäjälle ja kysyn onko siellä asiassa jotain ihmettelemistä.
4x4 cupin sivuja en huviksenikaan lue. Se käytettävyys on mulle niin tärkeää, että mitään huonoa en käytä. Jos jostain asiasta katsoo tietoa, niin se voi löytyä jonkun puolenkymmenen jatkolinkin takaa. X-rated. Kyselen mieluummin täältä, se on helpompaa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.02.2009, 06:35
Käyttäjä:n Avatar
Käyttäjä Käyttäjä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 20.01.03
Sijainti: Rautajärvi, Finland.
Viestit: 4.855
Perusasetus

Orggis pidetään originaaliluokkana,jos nyt sallitaan tarrakilvet niin väitän että tarrakilpiautot lisääntyy sen jälken.

spekuloimiset riittää mun puolesta tämän jälkeen.

Soitelin muille sääntöporukan jäsenille ja en ole yksin mielipiteeni kanssa.

ps.jos aikoo ajaa cuppia niin kyllä säännöt kannattaa lukee vaikka se on niin kauheen vaikeeta
__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko
SLCK#51
http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/
3Tower takaisin

Viimeksi muokannut Käyttäjä : 24.02.2009 06:39
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 24.02.2009, 07:45
Käyttäjä:n Avatar
Käyttäjä Käyttäjä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 20.01.03
Sijainti: Rautajärvi, Finland.
Viestit: 4.855
Perusasetus

Soittamalla yhteyshenkilön puhelimen saattaa tuoda lisäselvitystä ko.asiaan.
http://www.4x4cup.com/index.php?sivu=yhteydenotto


Cupin sivuilla on lomake jolla pystyy kysäsemään suoran sääntökomitealta asioita.
http://www.4x4cup.com/index.php?sivu=yhteydenotto

Näin toimittuna asiat selviää varmasti nopeammin kuin tällä foorumilla....

Lainaus:
jos auto on vielä tuontiautona, kun ei ole saanut tullin päätöstä, niin ei ole vielä rekisteröity,
__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko
SLCK#51
http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/
3Tower takaisin
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 24.02.2009, 22:30
junnu78:n Avatar
junnu78 junnu78 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.03.06
Sijainti: mikkeli, Finland.
Viestit: 2.782
Talking

tänää, hivenen myöhässä ilmottauduttu...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Saarekoll 2009 29.01-01.02.2009 Kynnapas Tapahtumat 4 03.02.2009 13:07
Lost in Eksytys, eli hukkunutta ja löytynyttä Kentsu Tapahtumat 32 02.03.2008 17:34
Offivarusteen sivuista vepele Tekniikka & Jutustelu 25 14.01.2008 20:53
Offivarusteen Xenonvalot! kenni Tekniikka & Jutustelu 23 18.06.2007 18:25
America LOST to Iraq in Pentagon wargame MäIte Terrorism 0 01.02.2003 17:18


Sivu luotu: 17:39 (GMT +2).