![]() |
![]() |
|
Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mites tuossa orkkis sarjassa, jos auto on vielä tuontiautona, kun ei ole saanut tullin päätöstä, niin ei ole vielä rekisteröity, mutta on katsastettu ja vakuutuksissa tietty? Pääseekö orkkis luokkaan kisaamaan? Saako käyttää nastarenkaita?
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Auton tulee olla rekisteröity, ja siinä tulee olla voimassa oleva liikennevakuutus ja katsastus. Suurin sallittu renkaan halkaisija on 787 mm. Autoa saa korottaa vain jousia muuttamalla tai vaihtamalla korkeintaan 51 mm. Porttaaliakselit eivät ole sallittuja. Ilmajousitus tai korkeudensäätö ovat sallittuja vain jos autossa on alkuperäisenä sellaiset olleet. Saa käyttää laillisia nastarenkaita/tieliikenteeseen hyväksyttyjä
__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko SLCK#51 http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/ 3Tower takaisin |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tuo rengas asia tuli selväksi, mutta onko siihenkin vielä suoraa viittausta, että pykälissä mainitaan erikseen se mitä saa olla, ettei tule tulkinnanvaraisuuksia asiasta?
Onhan siirtokilvellinenkin tullaamaton auto REKISTERISSÄ ja VAKUUTETTU. Siis tuonkin pykälän ehdot on ilmeisesti täytetty. Joku, jolla on valtaa päättää tästä kisasta miten pykälää luetaan tai järkeä käytetään voisi antaa tyhjentävän vastauksen. Katsastuksen voi kyllä Suomeenkin suorittaa, vaikka onhan Saksan TÜV katsastus vielä voimassa. Siis sekin ehto on jo ehkä täytetty? Tuli vaan mieleen, että onko koskaan tarkistettu, että autot on vakuutettuja? Ja millä keinoin se todennettaisiin? |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Joskus muinoin piti olla vakuutustodistus yhtiöstä josta homma selvisi.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kysymys : Kuinkas on, jos nastottaisin boggerit vaikka ralli auton nastoilla? Vastaus : Vain tieliikenne/auto käyttöön tarkoitetut nastat sallitaan. Ralli kisoissa on tuohon poikkeuslupa muilla ei ja suunnistus cuppiin ei tuota lupaa ole edes aikomus hankkia. Käytäntö on ollut että puuhakilvillä ei osallistuta orggikseen..... Säännöistä löytyy vielä maininta.. Kilpailija allekirjoittaa katsastuskortin, jossa hän myös vakuuttaa rekisteröinnin, katsastuksen ja vakuutusten olevan voimassa koko kilpailun ajan sääntöjen ja kilpailuluokan edellyttämällä tavalla. Katsastuskortti jää kilpailun järjestäjille, ja tietoja voidaan tarkistaa tarvittaessa kilpailun aikana. Eli selkeesti oltava rekisteröity ja katsastettu..... Ei tarrakilvillä
__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko SLCK#51 http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/ 3Tower takaisin |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mites se menee, onko auto jo poistunut saksan rekisteristä? Jos on, niin periaatteessa ei ole missään maassa rekisterissä, vaikka onkin voimassaoleva katsastus ja vakuutus? Onko auto ollut suomessa rekisteröintikatsastuksessa? Vaikka autossa onkin siirtokilvet, saa niillä sentään ajaa päivittäin liikenteessä, joten miksi ei saisi ajaa kilpailussakin? Eihän tässä kilpailija saa käytännössä mitään hyötyä muihin nähden? |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
4x4 cupin sivuja en huviksenikaan lue. Se käytettävyys on mulle niin tärkeää, että mitään huonoa en käytä. Jos jostain asiasta katsoo tietoa, niin se voi löytyä jonkun puolenkymmenen jatkolinkin takaa. X-rated. Kyselen mieluummin täältä, se on helpompaa. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Orggis pidetään originaaliluokkana,jos nyt sallitaan tarrakilvet niin väitän että tarrakilpiautot lisääntyy sen jälken.
spekuloimiset riittää mun puolesta tämän jälkeen. Soitelin muille sääntöporukan jäsenille ja en ole yksin mielipiteeni kanssa. ps.jos aikoo ajaa cuppia niin kyllä säännöt kannattaa lukee vaikka se on niin kauheen vaikeeta
__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko SLCK#51 http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/ 3Tower takaisin Viimeksi muokannut Käyttäjä : 24.02.2009 06:39 |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Soittamalla yhteyshenkilön puhelimen saattaa tuoda lisäselvitystä ko.asiaan.
http://www.4x4cup.com/index.php?sivu=yhteydenotto Cupin sivuilla on lomake jolla pystyy kysäsemään suoran sääntökomitealta asioita. http://www.4x4cup.com/index.php?sivu=yhteydenotto Näin toimittuna asiat selviää varmasti nopeammin kuin tällä foorumilla.... Lainaus:
__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko SLCK#51 http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/ 3Tower takaisin |
#10
|
||||
|
||||
![]()
tänää, hivenen myöhässä ilmottauduttu...
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Saarekoll 2009 29.01-01.02.2009 | Kynnapas | Tapahtumat | 4 | 03.02.2009 13:07 |
Lost in Eksytys, eli hukkunutta ja löytynyttä | Kentsu | Tapahtumat | 32 | 02.03.2008 17:34 |
Offivarusteen sivuista | vepele | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 14.01.2008 20:53 |
Offivarusteen Xenonvalot! | kenni | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 18.06.2007 18:25 |
America LOST to Iraq in Pentagon wargame | MäIte | Terrorism | 0 | 01.02.2003 17:18 |