Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.02.2009, 23:14
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Lainaus:
16" on tietyis bensamalleis jo vakioina
Sekä bensaa että dieseliä on saanut 14" tai 16" kumeilla. 16" renkailla ovat suht harvinaisia, ja niitä harrastetaan saksassa oikein tosissaan.

Armeijassa ajoin iso pyörä dieseliä, kyllä se hyvin meni 205-16 hakkapeliitoilla.

jaa tää olikin vanha juttu....

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.02.2009, 09:50
Roadstar:n Avatar
Roadstar Roadstar ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.12.04
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 153
Perusasetus

Moi. Ehdoton lisävaruste tuohon syncroon on kytkettävä neliveto, eli takaperän kardanilähtöön tulee alipaineella kytkettävä "lukko". Tämän jälkeen voi viskon korvata kiinteällä holkilla. Ajomukaavuus lisääntyy, renkaita säästyy, nelivedolla eteneminen paranee. Löytyy Saksasta "decoupler" nimisenä osana. Trailerin vetäminen oli aiemmin aika tuskallista viskon lämpenemisen/jumittumisen johdosta.

Omassa 16"1,7td tölkissä on lukot molemmilla akseleilla. Alkuperäinen rengaskoko205r16. Takatukivarsi kääntyy renkaan eteen ja rajoittaa rengaskokoa. Etenemistä maastossa rajoittaa lähinnä maastovaihteen nopea välitys, todella jäykkä alusta(korvataan käyttämällä lukkoja) ja vakiona heikko moottoriteho.

Itselläni on ollut noita useampi. Bensavehkeissä kulutus on mielettömän ja järjettömän välimaastossa. Suurimpia ongelmia noissa taitaa olla vesivuodot, niitä on jokapuolella autoa. Maltillisilla ahtopaineilla dieselmoottori kyllä kestää.

Suunnitelmissa on välijäädyttimen asennus, mutta tilaa on aika rajallisesti. Yhtään järkevää paikkaa en jäähylle ole löytänyt, saa ehdottaa.

T: Juha
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.02.2009, 10:05
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Lainaus:
Suunnitelmissa on välijäädyttimen asennus, mutta tilaa on aika rajallisesti. Yhtään järkevää paikkaa en jäähylle ole löytänyt, saa ehdottaa.
Kyljen ilmanotto aukon taakse? Ei kai sinne mitään mahdu, ja on se kyllä aika kaukana koneesta.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.02.2009, 10:09
Roadstar:n Avatar
Roadstar Roadstar ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.12.04
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 153
Perusasetus

Joo, vasen takakylki lienee ainoa vaihtoehto, Tosi pieni cooleri (89 tdi pajeron sopis) tai sitten vaatii peltitöitä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.02.2009, 13:10
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Olisiko tuosta Audi 200 Turbo Quattron välijäähystä apuja?
Kenno on pienempi mutta paksumpi kuin Pajerossa, mutta noi lähtöjen suunnathan sen määrää.
Jäi itselle tarpeettomaksi, kun lähtöjen suunnat ei passanneet mitenkään päin.

Audissahan nämä vakiohilppeet riittää sinne 350Hp:n tietämille, että luulisi riittävän Volkkariinkin...

- Kennon koko on 350 x 180 x 90mm
- Äärimitat ovat 480 x 200 x 105mm
- Letkulähdöt ovat 2x 60mm + 23mm (vaikka ByPässiventtiilille kaasuläpälliseen moottoriin)

Edit: Välijäähdytin on myyty.

Viimeksi muokannut Kartse1 : 22.02.2009 11:50 Perustelu: myyty
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.02.2009, 13:22
Roadstar:n Avatar
Roadstar Roadstar ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.12.04
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 153
Perusasetus

Pistin kartse1.lle privaa
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.02.2009, 14:06
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Sait privaa takaisinpäin...

Edit: Välijäähdytin on myyty.

Viimeksi muokannut Kartse1 : 22.02.2009 11:50 Perustelu: myyty
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.01.2010, 09:18
UAZtatu:n Avatar
UAZtatu UAZtatu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.08.09
Sijainti: Kellokoski
Viestit: 85
Perusasetus

Tölkki miesten kannattaa tutustua http://www.oberschlachter.fi Tölkki Foorumi
__________________
UAZ 315126 Cabriolet Powered By Volvo B230FB
"Väinämöinen lauloi minut suohon, tulin itse ylös"
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 16.07.2013, 15:54
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

http://www.nettikone.com/volkswagen/...toauto/1180933 Onko kellään mitään kokemuksia?? kaivinkonehuoltoautoksi... Kulutus? AJETTAVUUS? kestävyys? tyyppiviat, jne... aika tärkeä tekijä on tuo ajettavuuskin, jos ihan hirveitä niin sitten ei tuollaista... Olis vaan kova sana neliveto, lava, ja doppelihytti samassa paketissa
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
vw transporter syncron jouset Tekniikka & Jutustelu 3 21.02.2009 10:00
VW Syncron lootaöljyt? Vilkutin Tekniikka & Jutustelu 4 14.03.2008 21:16
Syncron tasauspyörästön lukko.... Tekniikka & Jutustelu 6 09.03.2007 18:41
Lj:n turbon päivitys. Setä Tekniikka & Jutustelu 7 04.02.2007 18:24
O: Syncron 16" vanteet/hki O/M/V Muut 3 20.03.2005 20:25


Sivu luotu: 19:55 (GMT +2).