Itse kyselin tämmöistä nimenomaista ratkaisua palstalta noin vuosi sitten jos ei ole jo kaksi.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeeper
rojektikuva:

|
Miten tuossa estetään vaijerin kelautuminen toiseen reunaan?
Sitten noista sisuista, kukaan ei sukella sitä vaijeria sieltä lavan alta jos ollaan lavaa myöten suossa ja se vaijerin päässä oleva koukku on väärässä päässä autoa, kun mihin suuntaan pitäisi minnä. Lähinnä hyvin ennakoimalla tältäkin välttyy. Kuitenkin hyvin epäkäytännöllinen tapa matalaan maastoautoon.
Sitten tuohon alkuperäiseen Vihavaisen asiaan. Piirros on ainakin selkeä, vinssiä keskemmälle siirtämällä vaijeri kelautuu sille ihan jees. Käytännössä kuitenkin ongelmaksi tulee sen vaijerin keulalle saaminen, ainakin joissain merkeissä. Tähänkin olis pari hyvää ideaa mutta teksti muodossa niiden selittäminen on aivan mahdoton tehtävä tämmöiselle maalaissanasepolle(anteeksi kaikki Sepot). Mutta yksin kartaisesti perseestä keulalle vaijeri putkessa ja perseeseen erikoisvalmisteinen rullakita johon "kiinnittyy"(eteenpäin vissatessa) taittopyörä ja taaksepäin vinssatessa se taittopyörä lähtee sinne kiinteälle pisteelle, ja ne molemmat vaijerit menee edelleen rullakidan läpi... joo joo tiedän, tiedän, selitäpä paremmin... Ideahan on oikeasti ihan patentin arvoinen mutta aikaa ei ole ollu, sekunttiakaan harrastuksille.
Otan sitten kuvan omasta kun se valmistuu... joskus, jos muistan.